Auteur Topic: Router  (gelezen 1543 keer)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Router
« Reactie #11 Gepost op: 16 december 2010, 18:19:21 »
Ik heb gewoon een simpele Belkin gekocht, heb hem nu bijn een half jaar en nog geen problemen gehad.
https://dynabyte.nl/artikel/7124241/Belkin_Surf_Wireless_Router
het is wel een 1xN, volgens mijn heeft 2xN wel meer zend kracht maar dat weet ik niet zeker, weet iemand hier het verschil?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 16 december 2010, 18:19:21 »

Offline johan v.L

• Pentaxian
  • **
  • Het kan altijd beter!
« Reactie #10 Gepost op: 16 december 2010, 08:27:09 »
Ik heb zelf vorige week de Linksys E3000 300Mbps aangeschaft en ben tot nu toe erg tevreden.
Er zitten nu 2 pc's, 3laptops,1 playstation 3 en een externe harde schijf op (werkt perfect) die op drie verdiepingen zijn verdeeld.
Dit gedaan ter vervanging van de Linksys 54Mbps wat de zwakke schakel was in mijn 120Mbps netwerk van UPC.

Hier een linkje http://www.gistron.com/info/39977/info.html

Groeten Johan
« Laatst bewerkt op: 16 december 2010, 08:33:12 door johan v.L »
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #9 Gepost op: 16 december 2010, 07:48:51 »
Dank allemaal voor de reacties tot nu toe. Ik heb inderdaad een overdracht door twee betonnen vloeren, dus een beter zendvermogen of een ander kanaal zou de oplossing moeten zijn. Bedraad aan de router hangen is al dag en nacht verschil. Dus ik ga denk ik eerst eens kijken of het kiezen van een ander kanaal een oplossing is want er staan hier in de buurt best wel wat routers te zenden (eerst uitvogelen hoe ik dat instel). Als dat het niet is dan toch maar overstappen op een N-router.
Een repeater halverwege is misschien ook een oplossing, maar dat betekent dat ik hoe dan ook hardware moet gaan aanschaffen en dan koop ik eignelijk liever direct een N-router.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Serpiente

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 15 december 2010, 23:42:18 »
Ik denk dat het bereik inderdaad het probleem is. Met een N-router heb je wel een groter bereik. Op mijn PC met draadloze N-dongle (eerste verdieping) heb ik meer dan 100 Mbps, maar op de laptop heb ik 54 Mbps (G-ontvanger). Sneller zal de laptop niet worden. Daarnaast heb ik ook het snelste abonnement van Ziggo (het snelste ADSL abonnement kan hier lang niet aan tippen). Met draadloos heb je veel snelheidsverlies, maar met dat snelle abonnement houd ik genoeg snelheid over. :) Als je internet abonnement niet zo snel is dan kan een N-router wellicht wel je netwerk stabieler maken.

Er bestaan ook ontvangers die het draadloze signaal opvangen en het per draad doorsturen. Die draad doe je gewoon in je computer alsof je een bedraad netwerk hebt. Dat kastje kan je op het plafond van je trap monteren. Dat is ook nog mogelijk.

Offline Frans Musters

• Senior Member
  • **
  • plaatjes schieten met pentax!
    • Probeersel
« Reactie #7 Gepost op: 15 december 2010, 23:02:26 »
Het lijkt erop dat het bereik je bottleneck is want bij een goed bereik haalt ook de G  meer dan 2-12 Mb/s. (Max 22Mbs effectief van de geadverteerd 54 Mb/s)

Hier wat tips over een beter bereik.

http://computerworld.nl/article/11547/slimme-trucs-voor-beter-wifi-bereik/2.html

Of hier:

http://www.valadissupport.nl/index.php?submit=show&fn=a005.html#prestaties

Er gaat natuurlijk niets boven bedraad. Of ADSL de beperking is is natuurlijk afhankelijk van je ADSL snelheid. Maar die is tegenwoordig meestal wel hoger dan 2 Mbp/s.  De effectieve snelheid van draadloos valt altijd tegen, vergeleken met een draadje, vandaar mijn eerste opmerking. Maar ja helemaal naar de zolder  :(

Maar inderdaad met het N protocol heb je ook een beter bereik

Frans

Een paar lenzen:
  • Sigma 17-70 1:2.8-4.5
  • SMC DA 55-300
  • Tamron 90mm 2.8

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #6 Gepost op: 15 december 2010, 22:49:11 »
Hoi Jaap,
Dit is niet zo eenvoudig als dat het lijkt.
Je moet eigenlijk eerst even uit tekenen hoe de situatie op dit moment is. Met alle technische specs en dergelijke erbij. Pas dan kan je kijken waar de mogelijke bottlenecks kunnen zitten.

Zo kan bijvoorbeeld het type antenne op je router al een bottleneck zijn. Je wil van bgg naar zolder. Een standaard antenne zend horizontaal uit en gaat moeilijk door beton(gaas) heen. Het aantal routers in je omgeving is van belang. Op welke kanalen zitten de anderen. Het type dongle/netwerkkaart welke je gebruikt. (Wanneer je kiest voor een nieuwe router neem er eentje die automatisch z'n kanalen kiest)

Groet,

Johan.

Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #5 Gepost op: 15 december 2010, 22:22:49 »
Dat is inderdaad laag.
Ik ben zelf ook van G naar N over gestapt en bij mij is het dag en nacht verschil, met G had ik soms zelf helemaal geen verbinding maar nu is het vol of bijna vol ontvangst... zal ook wel aan mijn spullen hebben gelegen...

het ligt natuurlijk erg aan wat voor situatie je zit, soms  kan het veranderen van kanaal al een hoop goed maken.
Een repeater zal ook moeten helpen.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #4 Gepost op: 15 december 2010, 22:17:42 »
Dat van die dongle weet ik, maakt ook niet zoveel uit, die kun je gewoon met een router als set kopen of anders gewoon los. De snelheid die ik nu heb varieert nogal. Als ik onderin mijn taakbalk kijk bij het netwerkicoontje varieert de snelheid daar van 2 tot 12Mbps, als ik geluk heb iets meer, als het tegen zit iets minder zelf.

Groeten,
J@@P

gnodde

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 15 december 2010, 22:16:20 »
Wellicht zou een zgn. repeater ergens halverwege de router op de bgg en je PC op zolder ook al flink kunnen helpen. Maar dat zou je moeten kunnen uitproberen (dus: iemand vinden, die een repeater beschikbaar heeft voor dat doel).
Maar het zou ook kunnen, dat je ADSL-aansluiting zelf de bottleneck is. Dat zou je kunnen testen door de snelheid rechtstreeks (en dus bedraad) op het modem te meten.

Jan.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2010, 21:55:52 »
Een N router zou het beter moeten dan over grotere afstanden, maar je heb ook een N dongle nodig in je computer.
Wat voor snelheid krijg je nu boven met G?
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
Router
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2010, 21:41:51 »
Ik heb een gewone ADSL aansluiting met een standaard speedtouch router. Nu ben ik erachter dat een wat oudere router meestal een g-protocol router is, maar dat er tegenwoordig snellere zijn: n-protocol. Daarmee zou je draadloze verbinding niet meer de bottleneck zijn omdat die een stuk sneller wordt qua overdracht. Nu vind ik mijn draadloze netwerk niet geweldig presteren tussen de bgg en de zolder en ik vroeg me dus af of een overstap naar een n-router een oplossing zou kunnen zijn. Is dat ook een verbetering voor ADSL of is daar juist de ADSL lijn de beperkende factor. Wie kan hier iets zinnigs over melden?

Groeten,
J@@P