Auteur Topic: Toshiba Journe Touch Webtablet  (gelezen 2847 keer)

asplx

• Gast
Re:Toshiba Journe Touch Webtablet
« Reactie #12 Gepost op: 11 juni 2010, 13:47:29 »
Kijk, J@@P, daar kan ik me nou helemaal in vinden.

Maar ik heb in het verleden ook gezegd, dat ik tot die elite behoorde, die nog geen mobiele telefoon had.
Nu heb ik em altijd bij me...  :-\

The time's, they are achanging...

Groeten,
Ruurd

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #12 Gepost op: 11 juni 2010, 13:47:29 »

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #11 Gepost op: 11 juni 2010, 08:39:02 »
Ik heb met al die dingen:
Vroeger schreef je met een griffel op een leitje,
nu druk je met een pen op een scherm.

What's the difference ??? ???

Dat als je het geschrevene naar de andere kant van de wereld wilt hebben, je het vroeger moest gaan/laten brengen en je het nu met één drop op de knop (na ja het scherm dan) kunt doen. :)

Maar verder hoeven deze dingen van mij ook niet zonodig. Ipad of Toshiba of wat ook. Ok, je kunt overal emailen internetten etc. etc. maar wil je dat ook. Ik heb inet en mail op m'n mobiel, maar die heb ik juist bewust op bepaalde tijden en dagen uitstaan qua synchronisatie, gewoon om me niet overal te laten leiden door de digitale wereld om me heen. Het "gevaar" van deze dingen vind ik dat je je leefpatroon erop gaan apassen en bij het minste of geringste uit gewoonte of verveling naar dat ding grijpt terwijl je ook heel veel andere leuke, nuttige of meer actieve dingen kunt doen.

Neemt niet weg dat ik technisch gezien het wel leuke dingen vind en als er nuttige zakelijke toepassingen zijn zou ik er zeker ook voor kiezen. Privé heb ik m'n pc en dat vind ik eigenlijk wel best. Dit kan nog veel meer ook.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

RonHendriks

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 9 juni 2010, 22:40:30 »
Grappig ding. Is dat een HDMI ingang of alleen uitgang? Als het ingang is kun je er je K-7 op aansluiten en zo als extern scherm gebruiken.

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #9 Gepost op: 9 juni 2010, 22:19:17 »
ik ben wel in de markt voor een tablet, meer omdat ik alleen maar een scherm hoef om een beetje te internetten en een pdf/e-book te lezen.

voorlopig even afwachten nog. de meeste apparaten zijn al heel leuk maar zijn het steeds net niet.
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #8 Gepost op: 9 juni 2010, 11:18:56 »
Inderdaad duidelijk verhaal Keen (Sjoerd)!
Ik hoef ook zo nodig geen tablet, aangezien ik goed voorzien ben met een heel compact 12" notebookje (Medion S2210).
Maar voor de veel reizende liefhebber lijkt het me toch geen gek ding zo'n Toshiba. Hoe goed een netbookje ook kan zijn, naar de specs gekeken doet de Journe Touch er niet voor onder.
Standaard 2 Gb intern geheugen, en niet te vergeten Aan = gaan (geen opstarttijd) en 14 uur batterypower. En bovendien compacter en goedkoper dan een netbook.
Ach het is een tip voor de liefhebber. Wat het beeldscherm betreft is de Ipad beter, andere zaken heeft de Journe Touch m.i. beter voor elkaar. Maar voor een Netbook is ook wat voor te zeggen. (fysiek toetsenbord, Windows XP of 7 Starter)
Keuzes, keuzes.... :)

Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

asplx

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 8 juni 2010, 19:08:09 »
Dit is een duidelijker verhaal dan jouw voorgaande posting, Sjoerd.
Dit snijdt hout en is goed uitgelegd.

Ik heb met al die dingen:
Vroeger schreef je met een griffel op een leitje,
nu druk je met een pen op een scherm.

What's the difference ??? ???

Groeten,
Ruurd

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 8 juni 2010, 13:10:54 »
Het hele punt van een tablet is dat je hem makkelijk mee neemt, dat ben ik met je eens. Maar ik heb zo'n dergelijk scherm op m'n laptop (HP TX serie), en het hele probleem daarvan is, dat zodra er een beetje licht op valt je niets meer ziet. Te weinig contrast en lichtopbrengst. En deze Toshiba heeft vergelijkbare specs. Dus vergeet het maar om buiten ermee te gaan zitten. Of voor een raam. Of uberhaupt ergens waar veel licht is. Waarvoor heb je dan een tablet?
Daarnaast werkt een resistief touchscreen gewoon niet handig. De kracht van alles van Apple zit hem juist in het capacitief touchscreen waardoor het zo soepel en vloeiend werkt zonder dat je kracht moet uitoefenen. Op resistief moet je hard drukken, het liefst met een pennetje en is niet erg nauwkeurig.

De rest van de specs zijn prima. Beter als de Ipad zelfs. En ik ben absoluut geen Apple fan. Of van tablets. Maar de Ipad werkt als enige zo goed vanwege dat enorm bruikbare scherm. Als dat je enige interface is, moet dat wel goed zijn. En dat is dit scherm van de Toshiba gewoon niet. En voor die prijs heb je ook een netbook met gewoon een toetsenbord...

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #5 Gepost op: 8 juni 2010, 12:45:36 »
Vind ik toch wat kort door de bocht Keen! Allereerst is de prijs nog niet de helft (!) als die van een Ipad. Bovendien heeft de Toshiba veel meer mogelijkheden voor aansluitingen: SD, USB, mini-USB en (optioneel) HDMI.
Dat vind ik grote voordelen t.o.v. de Ipad. Een resolutie van 800x480px voor een 7"schermpje is zeker niet te laag, hoger heeft nauwelijks zin. Vergeet niet dat een Ipad een 9.7" scherm heeft van 1024x768px, dat is verhoudingsgewijs is dat niet beter!
Daarnaast vind ik (mag iedereen anders over denken) een Ipad te groot om echt handig te zijn. Hoe de snelheid zich verhoudt t.o.v. een Ipad weet ik niet, maar zo te zien is de Toshiba ook niet echt traag.
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 8 juni 2010, 12:32:08 »
Ouderwets resistief touchscreen met weinig contrast, lichtopbrengst en resolutie. Totaal geen concurrentie voor de Ipad. Ik zie het nut niet in van dit ding...

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2010, 11:37:27 »
Nog iets meer info:
* USB aansluiting voor flashstation (of ook usb harddisks ondersteunt worden???)
* Hdmi aansluiting via optionele TV-kit
* Beeldresolutie 800x480px

Nederlandse gebruiksaanwijzing: https://www.toshibatouch.eu/Journe_Touch_UM/NL/index.htm

Buksbeest

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2010, 10:36:33 »
Prijs en SD(HC)kaartslot zijn zeker pluspunten!
Het filmpje ziet er ook futuristisch uit.
Ben wel benieuwd naar de daadwerkelijke werking hiervan...

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
Toshiba Journe Touch Webtablet
« Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2010, 09:55:17 »
Toshiba Journe Touch - Webtablet

Ik kreeg een mailing van Azerty.nl over dit webtablet, een soort van Ipad. Hoe dit tablet zich echt verhoud tot de Ipad weet ik niet, maar wel dat ie stukken goedkoper is. (Bij Azerty €229) Het basisgeheugen is niet hoog, slechts 2 Gb. Maar je kan i.t.t. de Ipad het geheugen uitbreiden via een SDHC slot.
Op de Nederlandse site van Toshiba zag ik hierover nog niks staan, dus heb ik hier maar even de informatie van de Azerty-site gebruikt.
Ik vond het tablet in ieder geval interessant genoeg om er hier melding van te maken.
Carel
:)

De wereld onder uw vingertoppen... Met draadloze internettoegang, mededelingenbord, kalender, lijst met contactpersonen, foto's, video's, muziek, chatten en sociale netwerken: het hele gezin blijft georganiseerd en in contact. De stijlvolle, platte en zeer draagbare Journe Touch is ideaal voor thuis en onderweg.

Kenmerken:

Toshiba Journe Touch - Webtablet

* Afmetingen (BxDxH): 18.9 cm x 1.4 cm x 13.3 cm

* Gewicht: 0.43 kg

* Display: 7" kleur LED Backlight

* Draadloze connectiviteit: IEEE 802.11b, IEEE 802.11g

* Processor: ARM11 - 533 MHz

* Flashgeheugen: 2 GB geïntegreerd

* Geheugen: SDHC kaart slot

* Input Device: Aanraakscherm

* Supported Digital Video Formats: AVI, Mpeg4, 3GP, FLV, WMV

* Ondersteunde digitale audioformaten: MP3, WMA, WAV, AAC

* Ondersteunde tekstindelingen: PDF, EPUB

* Ondersteunde afbeeldingsindelingen: JPEG

* Batterij: Lithium-polymeer

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=I74Pl8DxeL8[/youtube]