Auteur Topic: Ipad leuk of niet  (gelezen 14948 keer)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Ipad leuk of niet
« Reactie #47 Gepost op: 7 april 2010, 09:16:00 »
"OH, East is East, and West is West, and never the twain shall meet,"

Is inderaad een stammenstrijd, boeit mij niet zo. Ik gebruik Apple en Windows, PENTAX, CANON en PANASONIC. Als je een Pad nodig hebt neem je de iPad mee in je keuze, that's all...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #47 Gepost op: 7 april 2010, 09:16:00 »

Sandra

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 7 april 2010, 09:02:02 »
Ik heb de grootste ruzies zien ontstaan op fora tussen de Apple en PC gebruikers. Ik moet er meestal wel om lachen. Ben zelf met een IT'er gebruikt die op een grafische school heeft gewerkt en dus bekend met Apple, maar de hele poeha rondom Apple niet begrijpt. Ik houd van gadgets en ben een groot Apple fan ... Er zal veel mis zijn met de iPad, maar zodra het in NL te koop is, wil ik er ook graag eentje ;)

macsterdam

• Gast
Re:iPad leuk of niet
« Reactie #45 Gepost op: 7 april 2010, 05:47:14 »
maar voor fotografie iets minder interessant is.

Ik weet niet of je toevallig bekend bent met de WPPI. Deze club organiseert in Amerika eens per jaar een beurs voor bruiloft fotografen. Inmiddels is de WPPI zo groot en belangrijk, dat iedereen die in die tak van sport iets doen en/of betekend, op die beurs aanwezig is.
Tijdens de beurs van afgelopen maart had zo'n beetje iedereen het over de iPad. Met name de bruiloft fotografen zelf zijn er erg enthousiast over omdat het een ideaal product is om je portfolio of geschoten reportage op te laten zien. Ik zie de iPad het dan ook wel goed doen in dat segment van de fotografie markt.

Vergelijk ik de iPad met m'n Macbook, dan kan ik ook een heleboel bezwaren bedenken. Ik zie het echter nog steeds als een nieuw tussensegment, dus tussen b.v iPhone/smartphone en notebook in. En de dingen die de iPad wel kan, kan het gewoon heel goed. Dit betekend nog steeds niet dat ik er een nodig heb/willen, althans, vooralsnog niet. Bij dit soort nieuwe apparaten is wachten op versie 2 sowieso slimmer over het algemeen
« Laatst bewerkt op: 8 april 2010, 08:55:57 door macsterdam »

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #44 Gepost op: 6 april 2010, 20:42:24 »

Met "hype" bedoel ik dus het feit dat de spullen van Apple worden gekocht omdat ze van Apple zijn, en niet omdat men het product zo goed vind. Daarbij had ik geen tijdspanne in gedachten. Dat blijkt het ook, de Ipad werd door 300.000 mensen op de eerste dag gekocht. Blind dus, want niemand heeft het ding nog fatsoenlijk kunnen testen. Ik blijf ook bij mijn standpunt dat als de Ipad door bijv. JVC of Sanyo was gemaakt, er lang niet zoveel aandacht aan besteed zou worden. En er zouden zeker geen 300k van verkocht worden op de eerste dag. Het appeltje op de achterkant verkoopt, en dat is geen mening, de cijfers spreken voor zich.

hier heb je helemaal gelijk. ik ben miss een beetje "hard" overgekomen.
Ik ben zelf geen apple fan (ik vind het over het algemeen te duur geprijsd)

wel ben ik een beetje een gadget freak en zie potentieel een apparaat die precies biedt wat ik al een tijdje zocht; een apparaatje om boeken te lezen, een filmpje te kijken en een beetje internetten

zoals gezegd zat ik al te kijken naar een netbook maar dat is het niet.

ik ga maar eens kijken naar de eerste reviews en dan zien we wel weer.
« Laatst bewerkt op: 7 april 2010, 07:59:37 door Jos Abee »
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 6 april 2010, 10:26:36 »
Zolang het apparaat nog niet uit is, is merendeel inderdaad alleen maar aannames. :) Hij is nu te koop, dus we gaan zien hoe de Ipad in de markt past. Ik gok dat ie als mediaspeler hoge ogen gaat gooien, maar voor fotografie iets minder interessant is. Maar dat is inderdaad gewoon een gok van mijn kant...

En in mijn ogen kan Pentax ook voldoende verbeteren. ;)

macsterdam

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 6 april 2010, 10:07:53 »
Blind zijn voor en/of fanboy zijn van, is nooit goed, net zo min als een mening vormen op basis van puur aannames, i.p.v. eigen ervaring. En natuurlijk moet de discussie gaan over de mogelijke voor en tegens, maar dan wel op basis van wat nu echt vast staat. Dat een usb poort ontbreekt b.v, is een feit, uitspraken doen over het scherm is puur speculatie.  Als het apparaat straks daadwerkelijk uit is, zien we wel weer verder.
Verder is niets perfect, ook Apple niet (en zeker Microsoft niet  :P ), en uiteindelijk doet je bij een aankoop van een product altijd concessies aan wat je graag zou willen of willen hebben.

Wat het hebben van meningen betreft, nog even dit: ik vind het wel wrang-grappig dat juist op dit forum tot zeer kort geleden nogal krampachtig werd gereageerd op meningen over niet-Pentax apparatuur, helemaal als het ging over iets dat mogelijk beter zou kunnen zijn. Zijn Pentax-fanboys dan nog fanatiekere volgers dan sommige Apple fans.  :D :D :D

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 6 april 2010, 09:17:55 »
cmdr keen is het niet verstandiger om eerst wat reviews af te wachten i.p.v. te zeggen dat er niets van klopt?

Ehm, was het doel van dit topic niet om wat voors en tegens alvast te geven? :P Ik wil op niemands tenen staan hoor, ik zeg gewoon mijn mening en wat ik de "foutjes" in het ontwerp vind. Er zijn ook een aantal dingen van de Ipad waarvan ik denk dat ze wel steengoed gaan zijn. Het scherm bijvoorbeeld gaat uitstekend zijn. Als mediaspeler denk ik zeker dat de Ipad vreselijk goed gaat zijn. Ik denk ook dat veel Ipads hun dagen gaan slijten met het afspelen van films en series op allerlei onmogelijke plekken. Het stroomverbruik is er ook zeker na. Dus wat dat betreft zet Apple iets neer wat alle andere portable DVD spelers etc. van de kaart veegt.

Met "hype" bedoel ik dus het feit dat de spullen van Apple worden gekocht omdat ze van Apple zijn, en niet omdat men het product zo goed vind. Daarbij had ik geen tijdspanne in gedachten. Dat blijkt het ook, de Ipad werd door 300.000 mensen op de eerste dag gekocht. Blind dus, want niemand heeft het ding nog fatsoenlijk kunnen testen. Ik blijf ook bij mijn standpunt dat als de Ipad door bijv. JVC of Sanyo was gemaakt, er lang niet zoveel aandacht aan besteed zou worden. En er zouden zeker geen 300k van verkocht worden op de eerste dag. Het appeltje op de achterkant verkoopt, en dat is geen mening, de cijfers spreken voor zich.

En dat is wel eens anders geweest voor Apple. Ik kan me nog wel een periode herinneren waarin Apple bekend stond als de grootste rommel op de markt. Dus wat dat betreft kudo's voor het huidige beleid van Apple. En met name voor de Ipod, wat een schot in de roos was...

Ik "haat" apple niet, ik kan prima toegeven dat ze ontzettend mooie spullen hebben en op veel vlakken het gewoon erg goed doen. Maar ik ben ook geen 'fanboy' die de fouten van het bedrijf niet wil zien en denkt dat al hun producten perfect zijn. Sterker nog, ik ben daar vreselijk allergisch voor. Dat geldt overigens voor elk merk, het gaat vreselijk jeuken als iemand weer eens beweerd dat Canon de beste cameraspullen maakt.  ::)

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #40 Gepost op: 6 april 2010, 07:17:27 »
Voor wie een Apple aanhanger pijn wil doen http://www.youtube.com/watch?v=lAl28d6tbko&feature=player_embedded
 8) :D
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #39 Gepost op: 5 april 2010, 20:44:09 »
Ja, laat iedereen zijn eigen mening mogen hebben over Apple en zijn (of haar?) producten. Leven en laten leven s.v.p.! Veel echte testen zijn er eigenlijk nog niet over de iPad, die moeten we nog even afwachten.
Persoonlijk hoef ik ook niet zo nodig aan de iPad. Ik onderken dat Apple prima producten in de markt zet die ook mooi vormgegeven zijn, maar perfect is ook niet alles.
Bij de iPod bijvoorbeeld vind ik het erg onhandig dat je deze bij het aansluiten op je pc niet als verwisselbare schijf kan zien, maar vast zit aan iTunes (correct me if i'm wrong), wat ik een iRritant programma vind. De geluidskwaliteit van de iPod is oké, maar steekt niet boven de middelmaat uit. Weinig tot geen aansluitmogelijkheden op de iPad vind ik ook onbegrijpelijk, een paar usb aansluitingen hadden er gewoon op gemoeten. Filmpje kijken (al dan niet aangesloten op je tv), foto's bewerken en opslaan? Geef mij maar een compact notebookje, daar kan dit allemaal wel mee. De iPad lijkt mij ook veel kwetsbaarder dan een notebook. (klep dicht en je scherm is veilig...)
Tenslotte: als ik een boek wil lezen, pak ik nog steeds liever een boek! :P

Carel

Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #38 Gepost op: 5 april 2010, 13:07:10 »
De discussie is bijna religieus en lekker polariserend. Ik wens ieder zijn of haar eigen mening en hoop dat het quoten van andermans mening met mate zal gebeuren.

Groeten, Bob

P.S. ik ben in dit geval ongelovig.
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

macsterdam

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 5 april 2010, 09:35:51 »
Een mening herhalen maakt het nog geen feit. Een hype is, taalkundig gezien, altijd een korte periode. De iPod is al vanaf 2001 succesvol en de iPhone ook al drie jaar, om even twee voorbeelden te geven die al langlopend succesvol zijn, dit nog even los van de overige Apple producten.

Apple is een beursgenoteerd bedrijf met aandeelhouders, en heeft dus gewoon als doel winst maken. Ze doen dat op geheel eigen wijze, en met een geheel eigen visie. Als wat ze maken niet past bij je persoonlijke behoefte, dan is het simpel, gewoon niet kopen. Koppel product los van je eigen persoonlijkheid.

Citaat
Het kan me niets schelen hoe Apple vind dat ik hun zooi moet schrijven. Zoals zij het willen is iRritant...
Wat is het probleem?  Het is puur een taalkundige kwestie. Je verzint toch ook niet voor andere merken een eigen schrijfwijze. En doe je dat wel, dan moet je dat vooral blijven doen.  :P

Als afsluiter dan de mooiste quote die ik tot nu toe gelezen heb. Hij is van Stephen Fry, één van mijn favoriete schrijvers, een man met een IQ hoger dan een Pentax ruis-vrij kan schieten  ;D
Citaat
when I eventually got my hands on an iPad, I discovered that one doesn't relate to it as a "tool"; the experience is closer to one's relationship with a person or an animal.

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #36 Gepost op: 5 april 2010, 00:06:19 »
cmdr keen is het niet verstandiger om eerst wat reviews af te wachten i.p.v. te zeggen dat er niets van klopt?

de technologie is al stukken beter tegenwoordig wat betreft de beeldschermen en kan me goed voorstellen dat langdurig lezen geen probleem meer hoeft te zijn.

de accu; ik heb geen reserve accu voor mijn laptop/gsm/psp..... dus waarom wel voor de iPad?

wel ben ik het met je eens dat er een sd slot in had moeten zitten. die 16gig versie is gewoon veels te weinig en dan zou het wel handig zijn als je dat kon uitbreiden.

ik ben al een tijdje aan het kijken voor een netbook voor wat simpel surfwerk en leeswerk onderweg maar dat blijft gewoon een kleine laptop.
de ipad is wat dat betreft praktischer en makkelijker mee te nemen. de 1e versie zal ik niet kopen tenzij miss voor een leuke prijs 2e hands. ik hoop dat in de 2e versie wel een sd kaart komt.

maar goed de eerst ipad zijn uitgeleverd dus de gebruikers ervaringen zullen wel snel komen en dan weten we wat meer.
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 4 april 2010, 20:45:49 »
Oh, je zal mij nooit horen zeggen dat Apple rommel maakt. Apple is inderdaad een hype mede omdat hun spullen gewoon goed zijn. Een Ipod is gewoon een erg goede MP3 speler. Er is wat hulp geweest van goede marketing en een deel is mazzel. Maar merendeel hangt de hype van Apple gewoon op de kwaliteit van hun spullen. Daar is gewoon niets mis mee.

En daarom dat ik ook zei dat de Ipad gewoon goed gaat verkopen. Apple is momenteel een hype en dat zorgt wel voor voldoende verkoopaantallen. Dus een marketing misser zou ik het niet noemen...

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #34 Gepost op: 4 april 2010, 20:39:57 »
Een adblocker is niet hetzelfde als volledig zonder flash.
Nee, nee, ik gebruik een flash-blocker, niet een ad-blocker. Dus niet alle ads worden geblokt maar wel de meest irritante want die zijn in Flash :) En de Flash blocker laadt de MPEG4 versie van filmpjes op Youtube :)

Citaat
Apple is een hype en verkoopt alleen al om dat feit z'n spullen wel.
Ik geloof dat niet zo. Misschien verkoop je op basis van hype een aantal stuks maar dat houdt snel op als het product niet volstaat. Ik denk dat Apple een hype is geworden juist omdat ze verkopen wat mensen willen.

Ze waren niet de eerste MP3-spelers (verre van) of de eerste smartphone-makers (verre van) maar innoveerde wel die productcategorieën op en manier waarop er blijkbaar vraag naar bestond (blijkbaar hoeft niet iedereen een verwisselbare batterij). Er is geen consumentenelectronicafabrikant die zijn producten zó doordacht ontwerpt. En met ontwerpen bedoel ik niet de manier waarop het misbruikt wordt door velen: ontwerpen als zijn ‘er mooi uit zien’ maar ik bedoel je functie definiëren en dan op alle niveaus daar op een zo goed mogelijk manier invulling aan geven (hardware, software, user interface, gebruik materialen, connectivity, etc.).

De iPad kan falen maar dan hebben ze in ieder geval wel iets nieuws geprobeerd. En niet zoals de zogenaamde tablets hiervoor die kunstmatig Windows in een plat/touchscreen computer probeerde te stoppen wat sowieso kansloos is.
Verliefd op de K-1

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 4 april 2010, 18:47:15 »
En waar baseer je dat op? Er al één in je handen gehad? Ik neem aan van niet.
De eerste berichten over de de iPad als eReader zijn namelijk overwegend positief. Hier een quote van Engadget

We know there's a lot of talk about reading with this type of display versus a Kindle or other E-Ink device, but we'll just be straight with you -- it didn't hurt our eyes to use this as a reading device. You're able to crank the brightness down a significant amount, but it's also just a matter of adjustment. After a few minutes we didn't see the device or the screen tech anymore -- we saw a book. We won't speculate on what prolonged use will feel like, but there is data out there that suggests the technology might not be as important as some people think it is when it comes to e-reader displays.
Kan aan mij liggen, maar valt een boek lezen niet onder "prolonged use"? Probeer maar eens een middag een boek te lezen op een Eizo scherm. Zelfs dat is niet fijn...

Citaat
Onjuist, want de accu wel vervangbaar, alleen kan je dit niet zelf doen. Apple heeft hier voor gekozen om een aantal redenen, waaronder esthetiek en milieu. Ze kunnen het apparaat nu nog mooier maken en doordat Apple de batterij zelf vervangt, wordt ook meteen het verwerken ervan geregeld. Prima, en vindt je het niks, dan koop je het apparaat niet. Leve de vrije markt.
Dus als halverwege mijn vlucht naar Sidney de accu op is komt Apple die voor mij vervangen? Geloof er niets van. Apple wil hem voor je vervangen als ie helemaal dood is, en dus niet als jij het niet meer voldoende vind. En dan betaal je de volle mep, want ze stoppen er alleen dure Apple accu's in en geen grijze nepperts. Estetiek is onzin, er zijn genoeg hele mooie apparaten op de markt waar je wel de accu van kan vervangen. Apple wil gewoon voorkomen dat je nep accu's uit China koopt...

Citaat
Die vergelijking gaat mank, want de iPad is geen Tablet PC. Op alle fronten is de technologie, zowel hardware als software, anders, en veelal veel beter. Trouwens, er zit ook een gewoon toetsenbord bij hoor. Wat dit laatste betreft: Toen de iPhone uitkwam, moest Meneer Steve Balmer van Microsoft hard lachen want de iPhone had geen gewoon toetsenbord. Later bekritiseerde hij de iPhone omdat het niet kon multitasken. Nu heeft Steve Balmer onlangs de Microsoft Zune Phone gepresenteerd, en wat blijkt: Geen toetsenbord, geen multitasking en geen flash ondersteuning.
Apple zelf noemt het inderdaad geen tablet PC. Ze noemen de Iphone ook geen GSM. Of hun Ipod een MP3 speler. Maar dat is het wel...
Je kan inderdaad een toetsenbord kopen. Van Apple zelf. Voor veel geld.
Maar het is en blijft een Tablet PC. En die zijn niet handig. Dat de Iphone een succes zou worden, dat geloof ik wel. Het is gewoon een GSM, en GSM's zijn handig. Maar een tablet PC is als basis idee gewoon al niet zo'n handig ding. Daarom verkopen die dingen ook voor geen meter. Want je kan nu al een jaar of 5 tablets kopen. Een laptop of netbook is gewoon handiger. Als Apple een netbook gemaakt had, was het een schot in de roos geweest. Een tablet gaat gewoon niet zo handig zijn...

Citaat
Sorry, maar dit vind ik zo'n non-argument. En nogmaals, vindt je het niks, ook prima. Ik ben blij dat Apple het lef heeft nieuwe dingen te proberen. Zoveel bedrijven zijn er helaas niet die echt iets nieuws proberen en een eigen koers varen.

(het is trouwens iPhone, iPod en iPad, niet: Iphone, Ipod, Ipad)

Dat is geen argument, dat is een feit. Apple is een hype en verkoopt alleen al om dat feit z'n spullen wel. Als JVC de Ipad had gemaakt, was ie lang niet zo in de picture geweest. Dat appeltje op de achterkant verkoopt. Like it or not. Overigens is dat niets negatiefs, Apple is zo'n hype omdat de Ipod en Iphone gewoon goede apparaten zijn. De Ipad zal dat ook wel zijn, op wat 'foutjes' na dan. Maar die heeft de Iphone ook (waardeloze camera, ook geen verwisselbare accu etc.). Alleen die verkoopt wel omdat het wel een goede GSM is en een GSM is handig.

Het kan me niets schelen hoe Apple vind dat ik hun zooi moet schrijven. Zoals zij het willen is iRritant...
« Laatst bewerkt op: 4 april 2010, 19:05:15 door Cmdr_Keen »

macsterdam

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 4 april 2010, 18:14:29 »
Citaat
Als E-reader gaat ie overigens kut zijn. Er is een reden dat men e-ink heeft ontwikkeld en de Ipad heeft dat niet. Lekker een avondje boekjes lezen gaat echt niet fijn zijn...

En waar baseer je dat op? Er al één in je handen gehad? Ik neem aan van niet.
De eerste berichten over de de iPad als eReader zijn namelijk overwegend positief. Hier een quote van Engadget

We know there's a lot of talk about reading with this type of display versus a Kindle or other E-Ink device, but we'll just be straight with you -- it didn't hurt our eyes to use this as a reading device. You're able to crank the brightness down a significant amount, but it's also just a matter of adjustment. After a few minutes we didn't see the device or the screen tech anymore -- we saw a book. We won't speculate on what prolonged use will feel like, but there is data out there that suggests the technology might not be as important as some people think it is when it comes to e-reader displays.

Citaat
de accu, waar je niet bij kan en dus ook niet kan vervangen. Waarom niet?

Onjuist, want de accu wel vervangbaar, alleen kan je dit niet zelf doen. Apple heeft hier voor gekozen om een aantal redenen, waaronder esthetiek en milieu. Ze kunnen het apparaat nu nog mooier maken en doordat Apple de batterij zelf vervangt, wordt ook meteen het verwerken ervan geregeld. Prima, en vindt je het niks, dan koop je het apparaat niet. Leve de vrije markt.

Citaat
Bovendien, vraag iedereen die al een tablet PC heeft, het is niet handig in gebruik.

Die vergelijking gaat mank, want de iPad is geen Tablet PC. Op alle fronten is de technologie, zowel hardware als software, anders, en veelal veel beter. Trouwens, er zit ook een gewoon toetsenbord bij hoor. Wat dit laatste betreft: Toen de iPhone uitkwam, moest Meneer Steve Balmer van Microsoft hard lachen want de iPhone had geen gewoon toetsenbord. Later bekritiseerde hij de iPhone omdat het niet kon multitasken. Nu heeft Steve Balmer onlangs de Microsoft Zune Phone gepresenteerd, en wat blijkt: Geen toetsenbord, geen multitasking en geen flash ondersteuning.

Citaat
Alleen maar vanwege het appeltje op de achterkant...

Sorry, maar dit vind ik zo'n non-argument. En nogmaals, vindt je het niks, ook prima. Ik ben blij dat Apple het lef heeft nieuwe dingen te proberen. Zoveel bedrijven zijn er helaas niet die echt iets nieuws proberen en een eigen koers varen.

(het is trouwens iPhone, iPod en iPad, niet: Iphone, Ipod, Ipad)

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 4 april 2010, 17:04:41 »
Een adblocker is niet hetzelfde als volledig zonder flash. Dingen als Youtube werken gewoon niet en daar heb je een speciale app voor nodig. Flash is iets wat vrij veel gebruikt wordt, zeker voor video op het net. Filmpje bij je nieuwsbericht? Shit, werkt niet. Leuk spelletje online? Shit werkt niet. Dat is eigenlijk de eerste en grootste "oops" van het apparaat...

De tweede "oops" is natuurlijk de accu, waar je niet bij kan en dus ook niet kan vervangen. Waarom niet?

De derde is het ontbreken van een USB poort. Even wat muziek luisteren van je Ipod? Kan niet. Even foto's van je camera bekijken? Kan niet. Toetsenbordje aansluiten om te chatten? Kan niet. Geheugenkaartlezer, DVD brander, Printer enz. enz. Kan gewoon allemaal niet. Terwijl je voor een tientje 4 van die poorten op een insteekkaartje hebt, dus duur zijn ze niet. Waarom?

Als E-reader gaat ie overigens kut zijn. Er is een reden dat men e-ink heeft ontwikkeld en de Ipad heeft dat niet. Lekker een avondje boekjes lezen gaat echt niet fijn zijn...

Bovendien, vraag iedereen die al een tablet PC heeft, het is niet handig in gebruik. Als je de keuze hebt, wil iedereen gewoon een toetsenbord. Ja, het scherm van de Ipad zal wel heel erg goed zijn, maar het is niet hetzelfde als een fysiek knopje wat je hoort en voelt. Maar die kan je niet aansluiten vanwege "oops" nummer 3. Dat is geen "oops" maar gewoon niet leren van je omgeving. Ipods gaan prima, want iedereen had al MP3 spelers en die vond men fijn. Iphone? Ook geen probleem, het stikt al van de mobieltjes. Maar een tablet PC? Hoeveel van die dingen zie je nou helemaal...

Neemt niet weg dat het een verkoopsucces gaat worden. Alleen maar vanwege het appeltje op de achterkant...

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #30 Gepost op: 4 april 2010, 12:25:25 »
Zonder flash zal internetten wel vrij vervelend worden op zo'n ding...
Zoals meer mensen heb ik een flash blocker geïnstalleerd; internetten is zo veel rustiger omdat ik niet de hele tijd van die stomme aandachttrekkende reclames hoef te zien!

Zoals zoveel apple apparaten in mijn ogen overrated worden kan de iPad denk ik wel eens gezien worden voor wat het is - een marketing misser eerste klas.
Marketing misser is de iPad zeker niet: de marketing van Apple is weer fantastisch geslaagd omdat de hele wereld het erover heeft. Of het een commerciële misser wordt? Zou kunnen maar zoals het er nu naar uit ziet - op basis van voorverkoop en recensies - verwacht ik dat de iPad een succes wordt. Afgezien van de schermformaat, gebrek aan flash, of zogenaamd gebrek aan ‘multi-tasking’, denk ik dat je naar de bigger picture moet kijken: dit is ware innovatie; een nieuwe interface taal die meer tactiel is. Uiteraard hebben ze dit al gedaan op de iPhone maar op een grotere schaal en met een meer krachtige machine kan dit een hele nieuwe soort ‘computer’ worden. Mensen moeten niet denken dat de PC die we nu hebben het summum is, er is ruimte voor verbetering!

Máár er is iets wat belangrijk is: de (huidige) iPad is vooral geschikt om te consumeren: internetten, facebooken, foto en video kijken of kranten en tijdschriften lezen. Iedereen die hier op de forum zit is ook scheppende (minimaal dmv van fotograferen) en daarvoor is een iPad niet geschikt: je kan er niet foto’s op bewerken zoals je dat kan doen met een Mac/PC met Photoshop. Je kan er niet video mee monteren zoals een Mac met FCP. Waarschijnlijk zal je er ook geen dik roman op willen schrijven. Als je dat allemaal wil sla de iPad gewoon over.
Verliefd op de K-1

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #29 Gepost op: 3 april 2010, 12:54:52 »
Wordt aan gewerkt http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=404356

NB: voor wie niet weet waard dit over gaat, google op Lcars of start hier http://en.wikipedia.org/wiki/LCARS ::)
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
« Reactie #28 Gepost op: 3 april 2010, 11:08:18 »
Ik zie het wel zitten.

Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
« Reactie #27 Gepost op: 3 april 2010, 09:25:41 »
Dit is vandaag te lezen op de website van www.destandaard.be

Stormloop verwacht op iPad
Dit weekend zouden er tot een kwart miljoen iPads, een toestel dat ergens tussen een smartphone en een laptop zit, over de toonbank gaan. Een evenaring van het eerste verkoopweekend van de iPhone.
Hoewel de Amerikanen al sinds maart een iPad konden bestellen, wordt hun nieuwste speeltje pas vanaf vandaag geleverd of klaargelegd in een Apple Store. Althans de versie met WiFi, want de 3G-uitvoering is pas voor eind april. Hoeveel mensen een bestelling plaatsten, verklapt Apple niet. Maar naar schatting ligt het aantal voorbestellingen ergens tussen de 120.000 en 250.000 stuks. Er worden lange rijen voor de winkels verwacht. Wie pas vorige zaterdag zijn iPad bestelde, zal geduld moeten oefenen tot 12april, een bewijs dat de verkoop nóg beter loopt dan Apple zelf voorspelde. Analist Gene Munster van Piper Jaffray gelooft zelfs dat Apple dit jaar meer dan 2,7 miljoen iPads verkoopt.
Waarom zoveel mensen overstag gaan voor de iPad zonder het toestel zelf ooit in handen te hebben gehad, blijft een raadsel. Voor een deel speelt de hype rond Apple absoluut een rol. De kritiek dat niemand zit te wachten op de iPad, blijkt niet te kloppen. De compacte A4-vorm, gecombineerd met muziek-, video-, internet- en e-bookfuncties, verleidt blijkbaar wel.
De eerste recensies die opduiken, zijn nagenoeg allemaal positief. Ergens mag dat niet verbazen, want Apple gaf de exclusiviteit aan Walt Mossberg van de Wall Street Journal en David Pogue van The New York Times. Niet toevallig twee journalisten die bekendstaan als onvoorwaardelijke Apple-fans. Maar ook het veel neutralere PCMagazine US geeft de iPad een hoge score. De kritiek die er is, richt zich op het ontbreken van Flash-ondersteuning (waardoor sommige sites slecht werken) en het hoger dan verwachte gewicht. Eén recensent merkt nog op dat het scherm van de iPad nogal krasgevoelig is.
Eind april —sommige bronnen spreken van 24april— komt de iPad uit in een aantal van onze buurlanden. België zou niet in die eerste golf zitten. Wanneer ons land aan de beurt komt, is voorlopig koffiedik kijken. Ook over de prijs is nog niets bekend. Een release voor de zomer en een startprijs ergens tussen de 500 en 600 euro lijkt realistisch.
In de Verenigde Staten maakt de iPad intussen heel wat los bij uitgevers. Onder andere het maandblad Wired heeft een demonstratie van hoe een tijdschrift op een iPad er zou uitzien. Het resultaat is fascinerend en toont een magazine verrijkt met bewegende beelden, interactieve elementen en filmpjes. In België kijken kranten- en magazineuitgevers voorlopig nog de kat uit de boom (DS 2april). ‘We wachten totdat we de iPad in handen krijgen', zegt business unit manager Jeroen Overstijns van Sanoma Magazines, ‘maar we steken niet onder stoelen of banken dat we nieuwsgierig zijn.'
Overstijns gelooft in elk geval dat er voldoende tijd is om het succes van de iPad te evalueren: ‘Op korte termijn heeft de iPad vooral pr-waarde. Uiteindelijk geloven we dat het toestel een mobiel marktaandeel van 10 tot 12procent zal halen. Niets wijst er op dat volgend jaar 50procent van de Vlamingen met een iPad zal rondlopen.'
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #26 Gepost op: 1 april 2010, 20:30:25 »
..kan de iPad denk ik wel eens gezien worden voor wat het is - een marketing misser eerste klas.
Dachten ze ook van de iPhone...  ::)

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #25 Gepost op: 1 april 2010, 15:42:21 »
Het is zeker waar dat je pas een goed oordeel kunt vellen als je hem gezien en/of gebruikt hebt. Maar gezien de prijs, wat het zou moeten doen en de algemene publieke reactie zal de Ipad het colgens mij niet gaan maken. Persoonlijk zou ik er niet mee opstraat gezien willen worden het heeft een enorm nerd gehalte. Alsof je onderweg niets beters te doen hebt. En thuis gebruik ik liever apparaten die beter tegen hun taken opgewassen zijn. Zoals zoveel apple apparaten in mijn ogen overrated worden kan de iPad denk ik wel eens gezien worden voor wat het is - een marketing misser eerste klas.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

macsterdam

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 1 april 2010, 15:36:14 »
Valt reuze mee, ik mis het op m'n iPhone overigens ook niet. Veel site hebben al trouwens een flashloze variant speciaal voor de iPhone, dus dan gaat het ook prima werken op de iPad.

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 1 april 2010, 15:17:47 »
Zonder flash zal internetten wel vrij vervelend worden op zo'n ding...