Auteur Topic: Ipad leuk of niet  (gelezen 14890 keer)

macsterdam

• Gast
Re:iPad leuk of niet
« Reactie #72 Gepost op: 16 april 2010, 10:06:04 »
Ik bedoelde niet de hoofdchip. :)

Ik ook niet, ik gaf dit slechts als voorbeeld. Ik ken de apparaten ook behoorlijk goed van binnen, en weet dat veel van de componenten die laptop fabrikanten gebruiken gewoon ingekocht worden bij een paar fabrikanten. In tegenstelling tot de meeste anderen ontwikkelt Apple aanvullend daarop echter wel het een en ander zelf, of in samenwerking, variërend van chip en grafische kaart tot touchscreen en behuizing.

Bewust schaarste creëren is inderdaad een bekende marketing truc. Het uitstellen van de verkoop van de iPad in Europa is echter beslist geen marketing truc. Het niet wereldwijd kunnen lanceren van dit apparaat is alleen maar lastig voor Apple, want het geeft de concurrentie meer tijd tot het nemen van maatregelen. Ze kunnen er gewoon niet snel genoeg voldoende produceren, dit los nog even van de of de vraag te hoog of te laag is.

Wat in ieder geval grappig is is dat het online-marktaandeel in deze eerste week net zo hoog is als dat van de Blackberry & de Android. Er wordt dus flink mee gespeeld, hetgeen betekend dat het leuk is om er flink mee te spelen!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #72 Gepost op: 16 april 2010, 10:06:04 »

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
Re:Ipad leuk of niet
« Reactie #71 Gepost op: 14 april 2010, 22:41:55 »
sommige zeggen dat het een marketing stunt is om de hype in stand te houden.

en voor wie niet kan wachten:

http://verkopers.marktplaats.nl/8872157
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #70 Gepost op: 14 april 2010, 22:26:34 »
Misschien proberen ze eerst een oplossing te zoeken voor dat WiFi probleem???
Heb je er last van dan?  :-\
Verliefd op de K-1

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #69 Gepost op: 14 april 2010, 20:09:24 »
Om op de TS zijn vraag te antwoorden: LEUK  ;)
Ik lees net op de webstek van enkele kranten dit:
De Amerikaanse technologiereus Apple heeft aangekondigd dat de internationale lancering van de pc-tablet iPad met een maand wordt uitgesteld. De voorraden slinken door de hoge vraag in de VS.

Het leuke is het loopt minder storm dan ze verwacht hadden dus iets klopt er niet...

Misschien proberen ze eerst een oplossing te zoeken voor dat WiFi probleem???
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
« Reactie #68 Gepost op: 14 april 2010, 19:59:08 »
Om op de TS zijn vraag te antwoorden: LEUK  ;)
Ik lees net op de webstek van enkele kranten dit:
De Amerikaanse technologiereus Apple heeft aangekondigd dat de internationale lancering van de pc-tablet iPad met een maand wordt uitgesteld. De voorraden slinken door de hoge vraag in de VS.
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: 10 april 2010, 18:04:17 »
Nope. Maar ik heb iemand op Twitter die bij Sanoma werkt en die zit non stop over dat ding te tetteren...  :D

Alwin

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 9 april 2010, 20:06:43 »
Wordt Zoom uitgegeven door Sanoma uitgevers of zo? (of zo schrijf ik erachter om quasi-nonchalant over te komen).
« Laatst bewerkt op: 9 april 2010, 20:16:14 door Alwin »

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 9 april 2010, 19:48:42 »
Bij Sanoma zijn ze gek op hun nieuwe speeltjes in ieder geval. Ze hebben daar sinds gisteren een hele berg van die dingen. Eens kijken hoe lang ze er zo lyrisch over blijven... :)

Alwin

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: 9 april 2010, 19:35:20 »
Ja hoor het is erg leuk. Bijvoorbeeld Google Earth bedienen met je vingers.

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #63 Gepost op: 9 april 2010, 19:33:33 »
Ik wist niet dat ik me op glad ijs begaf. Praat me even bij, wat is het grote verschil tussen een multi-touch monitor met daarachter de volledige functionaliteit van een pc met een i-pad?
Het gaat mij in dit geval maar om één ding en dat is gebruiksvriendelijkheid. Een vriend van me heeft ook zo'n multi-touch monitor en om eerlijk te zijn... hij is er bepaald niet blij mee. Verder leidt dit verhaal alleen maar tot apples en peren vergelijken. Laten we dat dan ook maar niet doen. Ik doelde slechts op de gebruiksvriendelijkheid van de apparaten ten opzichte van elkaar, en doelde dus niet inhoudelijk op de mogelijkheden per genoemd apparaat.
Ik hoop echt (en dat meen ik) dat je blij bent met, en plezier hebt van je multi-touch monitor.
:-X

Gr. PentaxDonkey

Alwin

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 9 april 2010, 19:26:18 »
Ik wist niet dat ik me op glad ijs begaf. Praat me even bij, wat is het grote verschil tussen een multi-touch monitor met daarachter de volledige functionaliteit van een pc met een i-pad? De eerste variant biedt toch veel meer mogelijkheden, behalve dan dat je dan niet mobiel bent (en dus niet zichtbaar voor anderen je hobby aan het uitleven bent)?

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #61 Gepost op: 9 april 2010, 19:21:07 »
een multi-touch monitor
Ik herhaal: uiteindelijk is het de 'user experience' die telt.
Dit vergelijk gaat echt totaal mank.

Gr. PentaxDonkey

Alwin

• Gast
« Reactie #60 Gepost op: 9 april 2010, 19:14:52 »
:rofl2: :rofl2: :rofl2:
Een hele leuke flow-chart. Nog een: voor degene die niet de behoefte heeft op te vallen in de trein met een i-pad, kan ook een multi-touch monitor kopen voor de pc (als je een pc hebt). Heb ik ook gedaan, ook al gebruik ik de touch-functionaliteit nauwelijks. Maar toch handig als ik weer eens een muisarm op voel komen.

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #59 Gepost op: 9 april 2010, 19:08:51 »
Voor diegene die nog twijfels heeft over de iPad: ;)
:rofl2: :rofl2: :rofl2:
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #58 Gepost op: 9 april 2010, 19:06:31 »
. En voor de iPad zijn er al 30.000(!) titels gratis beschikbaar uit de archieven van Project Gutenberg. En met een batterijduur van 10+ uur is dat voor velen een reden tot aanschaf.

correctie; die boeken zijn voor elke e-reader gratis. je kan ze ook gewoon lezen op de pc
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Sandra

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 9 april 2010, 12:37:40 »
Voor diegene die nog twijfels heeft over de iPad: ;)

« Laatst bewerkt op: 9 april 2010, 17:34:56 door San »

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 8 april 2010, 10:17:17 »
@Cmdr_Keen: Je verhaal is slechts ten dele waar, Apple ontwikkelt ook zelf chips, al dan niet in samenwerking met met b.v. Intel. Ook in de iPad zit bijvoorbeeld een eigen chip, de A4. Hetzelfde geldt b.v. voor het touchscreen van deiPhone/iPad, ook op basis van eigen ontwerpen.

Ik bedoelde niet de hoofdchip. :) Ik repareer af en toe laptops e.d. en dan valt het gewoon op hoeveel bedrijfsnamen je voorbij ziet flitsen. De meeste 'kleine' chipjes op het moederbord zijn van NEC of TI bijvoorbeeld. De powerunit is bij Apple heel vaak Sony enz. enz. Als je denkt dat bij een computer iets van 1 bedrijf koopt, zit je er heel grondig naast. ;) En diezelfde kleine componenten zitten ook gewoon in je PC, dus zo heel verschillend is het allemaal niet. :)

Overigens heb ik om 1 of andere reden minder vertrouwen in de HP variant als in de Apple. Misschien omdat ik de tablet functie van mijn HP laptop helemaal niet handig vind. Al is ie wel interessanter vanwege z'n SD slot. Wordt het een multi functionele imagetank... :P

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #55 Gepost op: 8 april 2010, 09:20:29 »
Hmmmmmmm!  :D

macsterdam

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 8 april 2010, 09:18:27 »
Een Apple sap met een schuimkraag als alternatief dan?  :D

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #53 Gepost op: 8 april 2010, 09:13:07 »
Dank u wel! :drinks:
Een biertje gaat er altijd in! Alhoewel het is nog wel heel erg vroeg hè...   :-\

macsterdam

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 8 april 2010, 09:05:12 »
Uiteindelijk is het de 'user experience' die telt en niet de specs.  :P

Dank u wel! :drinks:

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #51 Gepost op: 8 april 2010, 08:56:45 »
Wederom alleen op de specs maar de verschillen zijn evident.
Uiteindelijk is het de 'user experience' die telt en niet de specs.  :P

Laten we nog even wachten hoe die slate uiteindelijk gaat functioneren. Want in alle eerlijkheid... de iPad is ook (nog) niet perfect. Ik verwacht wel dat er voor de slate uiteindelijk een grotere markt is door gebruik van windows 7.
Grootste nadeel is toch wel de zeer beperkte batterijduur. Zo valt de slate meteen weg als bruikbare e-reader. En voor de iPad zijn er al 30.000(!) titels gratis beschikbaar uit de archieven van Project Gutenberg. En met een batterijduur van 10+ uur is dat voor velen een reden tot aanschaf.

macsterdam

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 8 april 2010, 08:55:18 »
Volgens mij was iedereen het er toch al over eens dat het irrelevant is wat je gebruikt. Dus hoezo,kolen op het vuur? Of ben je je eigen vuurtje aan het aanwakkeren  :D  
Maar aangezien we toch met kolen bezig zijn, je hebt toch wel gelezen dat die HP Slate een uitermate beroerde batterij tijd heeft hoop ik.

@Cmdr_Keen: Je verhaal is slechts ten dele waar, Apple ontwikkelt ook zelf chips, al dan niet in samenwerking met met b.v. Intel. Ook in de iPad zit bijvoorbeeld een eigen chip, de A4. Hetzelfde geldt b.v. voor het touchscreen van deiPhone/iPad, ook op basis van eigen ontwerpen.

Om een goed beeld te krijgen van de relatie tussen design en functionaliteit kan ik iedereen de documentaire 'Objectiefied aanraden:

Objectified is a feature-length documentary about our complex relationship with manufactured objects and, by extension, the people who design them. It’s a look at the creativity at work behind everything from toothbrushes to tech gadgets. It’s about the designers who re-examine, re-evaluate and re-invent our manufactured environment on a daily basis. It’s about personal expression, identity, consumerism, and sustainability.

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #49 Gepost op: 8 april 2010, 08:13:04 »
Nog even wat kolen op het vuur. Mocht ik een dergelijk apparaat willen dan wordt het voor mij deze:
http://www.hardware.info/nl-NL/news/ymicmpqTwpWaapY/Meer_details_HP_Slate_bekend/
Is wel zo handig als je gebruik kunt maken van  een usb en een sdhc. En niet onbelangrijk hij is ook nog eens een stuk goedkoper.

Wederom alleen op de specs maar de verschillen zijn evident.

:-)

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 7 april 2010, 11:24:46 »
Ach, van binnen is toch veel hetzelfde. :P Chips van NEC, TI en Intel/AMD. Apple gebruik powermodules van Sony, geheugenmodules van Samsung enz. enz. Mac OS lijkt stiekum onder de motorkap wel heel erg op BSD. Het is allemaal een samenraapsel van een handje voor fabrikanten in een ander jasje...

Apple vs PC discussies zijn zinloos. Het werkt allemaal en iedereen heeft z'n eigen voorkeur... :)