Auteur Topic: Zitten er hier Ipod-gebruikers?  (gelezen 5208 keer)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Zitten er hier Ipod-gebruikers?
« Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2010, 11:25:23 »
Je betaalt voor kwaliteit. Waarom zeurt niemand dat BMWs duurder zijn dan Daihatsus?
Waarschijnlijk omdat het ook status symbool is zoals de Ipod, het is alleen maar groot geworden door de trend wat ze echt geweldig hebben gedaan.
Iets wat duurder is hoeft niet per definite beter te wezen, met lenzen is het precies het zelfde, soms betaal je voor het merk

Ik betwijfel of Ipod thouch/classic echt beter is (en met dat bedoel ik alle aspecten) dan de Cowon s9 of de Samsung p3.

Misschien dat in Asus fabrieken laptops in opdracht van Apple laptops werden geassembleerd naar de specificaties van Apple. Dat is wel een ander verhaal. Als je moet kiezen tussen een Asus laptop of Apple laptop is de hardware ook maar één aspect. De software (of besturingssysteem) is de ander: Mac OS X is andere koek dan Windows.
Ja dat klopt maar wat er in gaat kan je ook terug vinden in andere notebooks, en ja afwerking is waar het verschil zit maar je hebt ook goed af gewerkte laptops.
En software is software, als je een beetje handig ben kan je op een laptop met intel, Mac OS X instaleren en ja dan is het de vraag wat is dan nog beter...

Edit: iemand heeft ze al vergeleken http://www.pocketables.net/2009/03/apple-ipod-touch-2g-vs-cowon-s9-vs-samsung-p3.html
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2010, 11:34:44 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2010, 11:25:23 »

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2010, 10:29:00 »
En je betaal een prenium omdat het een Apple is.

Je betaalt voor kwaliteit. Waarom zeurt niemand dat BMWs duurder zijn dan Daihatsus?

asus is goedkoper met zijn laptops maar hebben tot 2006 of zo wel de macbooks gemaakt.

Misschien dat in Asus fabrieken laptops in opdracht van Apple laptops werden geassembleerd naar de specificaties van Apple. Dat is wel een ander verhaal. Als je moet kiezen tussen een Asus laptop of Apple laptop is de hardware ook maar één aspect. De software (of besturingssysteem) is de ander: Mac OS X is andere koek dan Windows.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2010, 10:33:50 door joostdh »
Verliefd op de K-1

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #9 Gepost op: 14 januari 2010, 10:11:45 »
Hmmm... antwoorden blinken wat mij betreft niet echt uit. iTunes werkt prima maar anders dan bv winamp. Zelf gebruik ik naar volle tevredenheid iTunes om ruim 100 GB aan muziek te beheren en luisteren. Maar terug naar de vraag...

Tussen de Classic (inderdaad voorheen iPod Photo en iPod video) en de iPod Touch is een wereld van verschil. Eigenlijk zijn het twee totaal verschillende apparaten. De Classic is - grofweg - eigenlijk alleen handig om muziek met te luisteren, is puur een muziekspeler met mogelijkheid om foto's en video te bekijken. De enige goede reden om een Classic te nemen, mijns inziens, is als je écht veel muziek altijd bij je wil hebben#. Dus meer dan de 32GB of 64GB die op een Touch kan. Op goede kwaliteit is één album ongeveer 100MB dus 32GB is 320 platen (of 100 films van 320MB).

De iPod Touch is als een mini computer of smart phone. Sterker nog: die is hetzelfde als een iPhone maar dan zonder de belfunctie en GPS maar met een veel betere batterijduur. Dus naast muziek afspelen, films kijken en photo bekijken, kan je internetten, mailen, weer bekijken of spelletjes spelen. Via de app store zijn er talloze betaalde en gratis programma's te krijgen. (Voor alle internet functies heb je wel wifi nodig.)

Ik heb een Classic gehad omdat ik dacht dat ik áltijd ál mijn muziek bij me wou hebben maar ik gebruikte mijn Touch vaker vanwege al die extra functionaliteit. De Touch beviel zo goed dat ik een iPhone heb gekocht (=Touch+telefoon) en de Classic en Touch verkocht heb.

Ik hoop dat dit helpt.

# Een andere reden zou kunnen zijn dat je audiofiel bent. De Classic schijnt uitmuntend te zijn qua geluidskwaliteit, ook in vergelijking met andere merken. Maar dan ben je niet meer MP3s aan het gebruiken en wil je ook koptelefoons die duurder zijn dan een Classic :) Hier is een technische geluidsvergelijking: http://reviews.cnet.com/8301-12519_7-9968448-49.html
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2010, 10:38:58 door joostdh »
Verliefd op de K-1

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #8 Gepost op: 14 januari 2010, 10:08:57 »
Is wel duurder dan een Creativ of zo, maar je hebt betere kwaliteit.
Ligt er ook wel aan welke je koopt en elk apperaat ken wel problemen.
Ook de hardware wat er in zit word door een derde geemaakt dus best kans dat zelfde componenten in andere spelers zitten.

Zoits als goedkoper merk betekent niet slechter, asus is goedkoper met zijn laptops maar hebben tot 2006 of zo wel de macbooks gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2010, 10:12:14 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Geronimo

• Senior Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 14 januari 2010, 09:50:57 »
i-pod nano 8Gb. Dat geeft al zoveel ruimte dat ik voor 2,5 dagen muziek bij me heb. Ook podcasts erop gehad (Jiskefet). Wel leuk op zo'n klen scherm, maar het gaat mij om muziek. Heb hem in het voorjaar gekocht toen ik het ziekenhuis in moest (kado voor me zelf).
Is wel duurder dan een Creativ of zo, maar je hebt betere kwaliteit. Huisgenoten hebben allemaal goedkopere merken, maar die zijn meestal na een jaar aan vervanging toe. Dat schijnt bij deze niet zo te zijn.
i-Tunes even wennen, maar ik vind het een fijn programma. Ook eenvoudig en snel een afspeellijst maken en eventueel branden op CD.
Succes met de keuze.

Regel één van fotografie: Heb altijd een camera bij je! - - - - - - - - - Waarom houd ik me nooit aan regels?

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2010, 21:34:44 »
Creative, Sony
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2010, 21:16:51 »
Nadeel: itunes.

Is gewoon niet handig. Ik wil slepen van map naar map, dat is handig... en dat kan dus niet.
En je betaal een prenium omdat het een Apple is.

Misschien is een apperaat als de Cowon s9 wel iets wat je zoekt, geluids kwaliteit schijnt goed te wezen van de s9 of anders misschien samsung p3.

Natuurlijk blijf het een persoonelijke keuze maar het is misschien goed om iets verder te kijk dan alleen apple.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2010, 20:51:43 »
De ipod is een multimedia apparaat, bedenk dat je ze op nog meer apparaten kan aansluiten. De Classic heeft een hardisk die bij grote schokken kapot kan gaan.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

patrick91

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2010, 20:35:04 »
Nadeel: itunes.

Is gewoon niet handig. Ik wil slepen van map naar map, dat is handig... en dat kan dus niet.

Offline Emilio Santos

• Pentaxian
  • **
    • Emiel van Orsouw Natuurfotografie
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2010, 20:05:04 »
Hoi Peter,

zelf heb ik een ipod video gehad (volgens mij is dat nu de classic?) en dat was een erg
fijn apparaatje. Ik weet niet waar je je ipod het meeste voor wil gaan gebruiken? Wil je er
regelmatig een film op kijken en een beetje internetten via WLAN dan kun je het beste
voor de thouch gaan. Luister je het meeste naar muziek dan kun je het beste voor de
160gb classic gaan. Kwa geluid zullen ze ongeveer gelijk zijn, wel raad ik aan om beter
oordopjes aan te schaffen want de standaard oordopjes van appel zelf vond ik erg
slecht.

Grtz,
Emiel
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2010, 20:32:36 door Emilio Santos »
| Pentax Optio WG-1 GPS Oranje | - | Emiel van Orsouw Natuurfotografie |

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
Zitten er hier Ipod-gebruikers?
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2010, 18:41:32 »
Ik ben van plan om een Ipod aan te schaffen. Maar weet nog niet goed welk model: de Classic of de Touch.
Wie van jullie heeft er ook een Ipod? Graag wil ik de pro's en contra's kennen.
Groeten, Peter.
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)