dag beste mede-Pentaxianen,
Mijn naam is Walter en ik woon in Oost-Vlaanderen. Zo'n 30 jaar geleden kreeg ik van mijn vader een PENTAX K1000 en sindsdien ben ik altijd blijven fotograferen met PENTAX. In de loop der jaren heb ik een aantal camera's versleten: K1000, ME-Super, P30, P30N en een Z20. Sinds anderhalf jaar ben ik de trotse bezitter van de PENTAX K10D en ik ben erg tevreden. Al het Pentax glas dat ik in de loop der jaren verzamelde, kan ik allemaal gebruiken op de K10D body: een 50 mm lens f 1:1,4, een 100 mm f:4 macro lens, een 200 mm A f:4 macrolens, een 18-55 mm digitale zoom en een 28-80 mm f:3,5-f:5.6 zoom. Voorts heb ik ook een Tokina zoomlens 70-210 mm f:4, een 2x convertor van Makinon en een 500 mm f:8 Sigma mirror Ultratel
Het liefst hou ik me bezig met landschappen en macrofotografie: vooral onze inheemse orchideeën boeien me mateloos. 8-)
Binnenkort hoop ik mijn dierbare familie nog uit te breiden met de Pentax flits AF 360 FGZ en kijk ik uit naar een 2e body om het wisselen van objectieven wat te verminderen. Ik ben niet bang van stof, maar het zou fijn zijn mocht ik één body hebben voor de macrolens en één voor de rest.