Hallo Allemaal, wat een geweldig forum is dit zeg. Zo’n 2 maanden geleden een K10D met de standaard 18-55 kitles aangeschaft. Daar is heel wat onderzoek en twijfel aan vooraf gegaan, a-300 of toch D80 of een E-550 of waarom niet gewoon een 450D. Soms is er over een onderwerp gewoon teveel informatie te vinden :-/ terwijl de verschillen nu ook weer niet al te groot zijn. Onder druk van een op handen zijnde vakantie en mijn vriendin die het woord spiegelreflex niet meer wilde horen de knoop doorgehakt. Uiteindelijk gaven de robuustheid, de bediening en de mogelijkheid om oudere lenzen te gebruiken de doorslag.
Ongeveer 10 jaar geleden heb ik mijn eerste spiegel reflex aangeschaft, een tweedehands Olympus OM-1 met twee vaste lenzen. Volledig mechanisch en zelf diafragma en sluitertijd instellen met alleen een lichtmeter in de zoeker. Dus zeg maar de M stand zonder groene knopje. Daar leer je een hoop van. Daarna merktrouw gebleven, en het digitale tijdperk ingegaan met een Olympus C-750. Leuk maar ik miste toch de spiegelreflex, “helaas†geen Olympus meer. Â

Wat interesse betreft, ben ik veel bezig met de techniek, die moet ik toch wat proberen los te laten. Ik heb de foto opdrachten gezien, lijkt mij een goed excuus om eens wat aan mijn creativiteit te doen!
Groeten, Laurent