Auteur Topic: Einde Olympus...  (gelezen 1445 keer)

FabianvG

• Gast
Re: Einde Olympus...
« Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2008, 15:28:24 »
Ook namens mij, beter laat dan nooit, nog van harte welkom op dit leuke en leerzame forum Ex-oly.

Groet,

Fabian

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2008, 15:28:24 »

Galamus

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 9 september 2008, 10:13:15 »
Oei , als ex-oly gebruiker heb ik je entree bijna gemist ,maar beter laat dan nooit ,hartelijk welkom op dit toffe Forum,ben ook nog nieuw ,maar het bevalt me hier,laat je foto's maar komen en veel oefenen op portretten tegen dat de kleine komt en alvast proficiat gewenst [smiley=beer.gif].
Groetjes Gigi

exoly

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 8 september 2008, 21:58:27 »
Mij voorkeur gaat uit naar gebouwen/stedelijke omgevingen en landschappen. Lekker spelen met scherptediepte en belichting. Maar ook zo nu en dan een bloemetje of een beestje. Personen en portretten vind ik het lastigst. Maar er is een kleintje op komst die vaak naar de FA 50 van papa mag gaan kijken. :)

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #6 Gepost op: 6 september 2008, 17:01:54 »
Welkom ex-oly Laurent. Als je gewend bent om nav de OM-1 ervaring veel in manueel te schieten dan kan je je creativiteit goed gebruiken met je K10. De laatste foto opdracht heb ik aan me voorbij laten gaan. Ben zelf ook te veel techneut en  te weinig creatief artiest.  ;D
Ben benieuwd welke onderwerpen je voorkeur hebben.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Hen

• Super Pentaxian*Ltd
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
« Reactie #5 Gepost op: 6 september 2008, 11:23:54 »
Welkom Laurent! Veel plezier met je camera, de techniek en op dit forum.
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

koor

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 5 september 2008, 19:40:06 »
Welkom ex-Oly,
veel plezier met je K10d.
Ben benieuwd naar je foto's!

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #3 Gepost op: 5 september 2008, 19:33:11 »
Technisch bezig zijn is helemaal niet erg... De meeste mensen hier zijn bezig met hun hobby. Dat betekent dat we veel spullen kopen, technisch rommelen, foto's maken, nabewerken en te veel tijd over deze zaken op dit forum met elkaar chatten.. ;D

Have fun!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline wim43

• Pentaxian
  • **
  • Keep on smiling
« Reactie #2 Gepost op: 5 september 2008, 19:07:23 »
hallo ex-oly
Een naam met nostalgie.
Van harte welkom hier.
Je hebt gelijk, gaan met die banaan. Laat maar gauw wat creatieve foto's zien.
Veel plezier hier.
gr. wim43
Pentax K-5 met Standaard WR kitlenzen,  Pentax DA 18-250, Pentax FA 50mm 1:1.4 en Metz 48 AF-1,

exoly

• Gast
Einde Olympus...
« Reactie #1 Gepost op: 5 september 2008, 17:05:51 »
Hallo Allemaal, wat een geweldig forum is dit zeg. Zo’n 2 maanden geleden een K10D met de standaard 18-55 kitles aangeschaft. Daar is heel wat onderzoek en twijfel aan vooraf gegaan, a-300 of toch D80 of een E-550 of waarom niet gewoon een 450D. Soms is er over een onderwerp gewoon teveel informatie te vinden :-/ terwijl de verschillen nu ook weer niet al te groot zijn. Onder druk van een op handen zijnde vakantie en mijn vriendin die het woord spiegelreflex niet meer wilde horen de knoop doorgehakt. Uiteindelijk gaven de robuustheid, de bediening en de mogelijkheid om oudere lenzen te gebruiken de doorslag.

Ongeveer 10 jaar geleden heb ik mijn eerste spiegel reflex aangeschaft, een tweedehands Olympus OM-1 met twee vaste lenzen. Volledig mechanisch en zelf diafragma en sluitertijd instellen met alleen een lichtmeter in de zoeker. Dus zeg maar de M stand zonder groene knopje. Daar leer je een hoop van. Daarna merktrouw gebleven, en het digitale tijdperk ingegaan met een Olympus C-750. Leuk maar ik miste toch de spiegelreflex, “helaas” geen Olympus meer.  :'(

Wat interesse betreft, ben ik veel bezig met de techniek, die moet ik toch wat proberen los te laten. Ik heb de foto opdrachten gezien, lijkt mij een goed excuus om eens wat aan mijn creativiteit te doen!

Groeten, Laurent
« Laatst bewerkt op: 5 september 2008, 17:07:18 door exoly »