Goede morgen allemaal!
Mijn naam is Mathijs Huibers, ben 31 en ik woon in het dorpje Kesteren in de Betuwe. In het dagelijkse leven ben ik netwerk-/systeembeheerder op een school.
Vroeger als klein kind was ik al onder de indruk van het 'grote fototoestel van papa': een analoge Pentax camera. Dat beeld is blijven hangen.
Ooit ben ik begonnen met een simpele analoge camera. Zo'n 5 jaar geleden wilde ik ook wel eens een digitale camera. Omdat ik toen vond dat een spiegelreflex te duur was en dat deze toestellen qua ontwikkeling nog lang niet volwassen waren, heb ik een Olympus C-760 Ultrazoom gekocht. Dit toestel heb ik met veel plezier gebruikt, ook nu nog. Totdat je erachter komt dat zo'n camera véél te langzaam is, doordat je in het bos tot twee maal toe een hert mist...
Nu ben ik bijna klaar met sparen voor een digitale spiegelreflex. Na uren (dagen...) lang lezen op internet (vooral forums), is de keuze gevallen op de Pentax K10D met als standaardlens de Pentax DA 16-50mm F 2,8 ED. Deze lens is lekker lichtsterk, zodat ik er ook binnen foto's mee kan maken zonder te hoeven flitsen. Daarna doorsparen voor een goede telelens, een macrolens en een flitser...
Mijn interesse gaat het meest uit naar natuur- en landschapfotografie. Ook portret lijkt me leuk. Daarnaast veel rondom huis; heb een kleine van bijna 9 maanden...
Ik hoop veel op dit forum te leren!
Groeten,
Mathijs Huibers