Hoi,
Ik ben Dennie uit Renkum en heb vorige week mijn K100D met dubbelzoom kit opgehaald, gekocht via Marktplaats. Mooie als nieuwe camere, was weinig gebruikt. (Of in ieder geval zuinig op geweest)
Nog niet veel kunnen oefenen dankzij het fantastische weer van de afgelopen dagen. Wel de hele handleiding doorgespit met de camera op schoot en maar proberen, al gaat niet alles goed in een (te donkere) kamer 's avonds.
Wellicht dat het weer omslaat en weer lekker droog wordt.
Ik ben nieuw wat betreft SLR fotografie maar wil graag leren en uitproberen.
Ben ooit begonnen met een point-and-shoot Minolta G500 en een Fuji Superzoom4900, vooral die laatste is erg veel gebruikt, en niet op de auto-stand
Omdat ik toch iets meer zoom en kwalitatief betere foto's wilde ben ik op zoek gegaan naar een andere camera.
Een tijdje heb ik met het idee gelopen om een nieuwe superzoom te kopen en wel de Panasonic FZ18, die komt overal vrij goed uit de tests. Wel kwam overal uit dat de ruis vrij hoog is (zoals bij alle niet-SLRs) boven ISO200.
Ik mag graag fotograferen en ruis was juist een reden om van mijn Fuji af te stappen en een nieuwe camera te zoeken, een goede reden dus om naar een 2e hands DSLR te kijken.
Door de Shake-reduction stond de K100d eigenlijk meteen bovenaan mijn lijstje, heb nog een tijdje gekeken naar de Nikon D50 en D70s maar die (SR-) objectieven zijn zo verrekte duur.
Groet,
Dennie