Auteur Topic: Vogel / Macro liefhebber  (gelezen 1625 keer)

lreyns

• Gast
Re: Vogel / Macro liefhebber
« Reactie #12 Gepost op: 6 december 2007, 18:21:49 »
Hallo Walter,

Je komt wel binnen zeg....
Een dergelijke foto van een IJsvogeltje staat al jaren op mijn verlanglijstje.
Alleen moet je ze wel weten te vinden. ::)

Hele mooie opname en een puike compositie,

Groeten, Lucien

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #12 Gepost op: 6 december 2007, 18:21:49 »

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: 6 december 2007, 17:09:09 »
Hartelijk welkom hier Walter! Een mooi begin met die prachtige foto's alvast! Ik ben benieuwd naar meer...
Groeten, Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

ToXiQ

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 6 december 2007, 13:44:24 »
@Anton,

Dat is inderdaad erg lang geleden. Ze zitten al ruim 6 jaar in houten tegenwoordig  :)

@Andre,

Die zijn er ook nog steeds en hebben mijn voorkeur ook  :) Heb ik ook wel wat van maar daar kan ik nu niet bij!

mvgr Walter

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #9 Gepost op: 6 december 2007, 13:24:44 »
Hi Walter,
ja prachtige vissen en foto's. In mijn oude trommelgeheugen staat bij het begrip discus vissen een foto van een dergelijke vis maar dan in de kleuren lichtbruin met blauwe strepen.
Dat is waarschijnlijk een beetje achterhaald  ;D  ;D

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Anton

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 6 december 2007, 13:15:47 »
Het is voor mij al heel wat jaren geleden dat ik op de discusclub ben geweest, ben nog wel lid trouwens.

Laatste keer is nog geweest dat we nog in Maarn zaten.
Was altijd wel ergens te vinden in de buurt van Leo Lammerseen Michel Roverts (de zaankanters) ;)

ToXiQ

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 6 december 2007, 13:05:24 »
Citaat
Hoi Walter,

Ik zat me na de foto's van de mees al af te vragen waar ik je naam toch van kende. Hij kwam me al zo bekend voor.
Totdat ik hier las dat je ook in de discusvissen zit. Toen viel ineens het kwartje...

Welkom hier op het forum.

Groeten,
Anton

@Anton,

Mijn kwartje valt niet  ;) maar mijn naam komt inderdaad veelvuldig voor en ook op DPZ inderdaad . Ik ben voornamelijk op de Engelse fora te vinden en een paar NL fora wat betreft fotografie. De andere fora betreft Discusvissen en voornamlijk de foro's die ikzelf beheer.

@Andre

De volgende 2 foto's heb ik geschoten met de sigma 17-70mm en met de K100D welke ik ook tijdelijk in mijn bezit heb gehad!

Deze foto's zijn iets bewerkt. de vrijwel donker grijze achtergrond is aangepast in zwart. Voor de rest is er niets aan gebeurt.

mvgr Walter

edwindev

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 6 december 2007, 12:57:25 »
Citaat
Hoi Walter,

Ik zat me na de foto's van de mees al af te vragen waar ik je naam toch van kende. Hij kwam me al zo bekend voor.
Totdat ik hier las dat je ook in de discusvissen zit. Toen viel ineens het kwartje...

Groeten,
Anton
En op DPZ als ik het goed heb...

Welkom

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #5 Gepost op: 6 december 2007, 12:03:48 »
Hi Walter,
welkom op het forum. Je hebt dat lange glas wel nodig voor die kleine vogeltjes. Prachtige foto's.
Er zitten hier nog meer vogel liefhebbers dus ik hoop nog veel van jullie te leren.  :D :P

Ik neem aan dat je die teletoeters niet gebruikt voor het fotograferen van je discusvissen. Heb je daar ook nog voorbeeld(en) van?

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Anton

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 6 december 2007, 10:24:24 »
Hoi Walter,

Groeten,
Anton

Offline Hen

• Super Pentaxian*Ltd
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
« Reactie #3 Gepost op: 6 december 2007, 10:01:18 »
Van harte welkom.
Een schitterende foto, dat belooft nog wat !
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #2 Gepost op: 5 december 2007, 23:09:53 »
Welkom op dit gezellige forum.
Er zijn hier nog meer vogelliefhebbers, dus je kunt je lol op.
Prachtige foto, ook die in het foto topic.

En zeker een mooi setje objectieven heb je daar.

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

ToXiQ

• Gast
Vogel / Macro liefhebber
« Reactie #1 Gepost op: 5 december 2007, 23:07:28 »
Hoi Allemaal,

Ben al jaren bezig met de foto hobby en ben niet echt merken gek  ;) . Heb er diverse gehad waaronder analoog Pentax maar ook Canon. Toen het digitale tijdperk begon vrijwel direct overgestapt op digitale fotografie met een P&S en later naar DSLR waaronder Canon.

Mijn hobby bestaat uit het houden van discusvissen en doe / deed veel aan aquarium fotografie.

Ben sinds begin december vorig jaar in het bezit van de Pentax K10D  ;D en deze bevalt mij prima.

Tot op heden heb ik nog elke lens die ik wilde hebben kunnen kopen. Ik fotografeer niet graag alleen en ga het liefste op stap met iemand zo leer je ook nog eens van elkaar en als je in schuilhutjes of auto  zit is het ook nog gezelliger ook ondanks dat je in een schuilhut toch wel stil moet zijn :-X !

Mijn voorkeur fotografie gaat uit naar vogels. Hiervoor gebruik ik sinds kort een Sigma EX APO 500mm F/4.5 van sigma en daarvoor de Pentax SMC A * 600mm F/5.6. Tevens ben ik erg blij met mijn F * 300mm F/4.5. De Pentax A 400mm heb ik maar weg gedaan aangezien die niet meer werd gebruikt.

Tevens is macro fotografie ook erg leuk, maar dat was wel wenen voor mij. Na gebruik van mijn 1e macro lens wilde ik hem eigenlijk verkopen, maar iemand vertelde mij dat ik er beter eerst een weekje mee kon wachten. Ik zou nu man Voightlander APO 125mm F/2.5 lens niet meer kwijt willen!

Zo dat was het. Hieronder 1 van mijn (voor mij) mooiste foto's die ik gemaakt heb!

mvgr Walter