Auteur Topic: Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery  (gelezen 167604 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #949 Gepost op: 24 mei 2011, 11:59:01 »
Iedereen weer proficiat.
Ik kan me de american footbal foto nog herinneren uit de sport rubriek Watze. Was toen een van mijn favo's.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #949 Gepost op: 24 mei 2011, 11:59:01 »

Watze

  • Gast
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #948 Gepost op: 24 mei 2011, 11:50:41 »
gefeliciteerd Jan, mooie foto's.
"Purple and Green" springt er voor mij ook uit, lekker scherp bolletje met een steel die vervaagt en mooi contrast door de zachte opvallende achtergrond i.c.m. het bolletje.

gr,  Watze

gnodde

  • Gast
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #947 Gepost op: 24 mei 2011, 10:17:56 »
Dank je, Chris.
Ik was eerst van plan van "Purple and Green" nog wat van de rechterkant af te croppen (vanwege de iets minder strakke rechter-onderzijde), maar ik probeer foto's in portretstand op de PPG ook wat te vermijden vanwege het dan toch wel kleine formaat (door de hoogtebeperking van 600 pixels).
Zo zie je maar, dat allerlei factoren mee kunnen spelen bij de keuzes, die je maakt bij het maken en bewerken van foto's  ;)

Jan.

Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #946 Gepost op: 24 mei 2011, 10:02:03 »
Gefeliciteerd Jan, 3 mooie platen waarbij Purple and Green voor mij een uitschieter is doordat het 'bolletje' van de bieslook(?) zo lekker warrig is terwijl de rest van de foto superstrak. Trouwens vind ik je Hydrangea macrophylla ook fantastisch, die kleur!

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |


Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #944 Gepost op: 23 mei 2011, 21:55:17 »
Just Be(e): heb ik al eens mijn mooiste macro genoemd.

Kan ik me absoluut iets bij voorstellen, Chris.
Dit is 'n plaat waar m.i. weinig of niets op aan te merken valt:
Uitsnede cq. positie van de Bij in de compo zijn helemaal prima, de scherpte en vooral ook de DoF zijn uitstekend (mooi scherpteverloop via de bloemetjes met als gevolg 'n mooie diepte in de plaat) en de achtergrond speelt door het ontbreken van aandachtspunten de rol die deze zou moeten spelen: die van achtergrond.
Een plaat die prettig is om naar te kijken!

Bij de opname van de spin heb ik de neiging om te zeggen dat deze nét teveel onscherpte bevat, maar aan de andere kant maakt dit de opname ook 'n beetje mysterieus.
Een sterk punt van deze opname vind ik overigens de benutting van de rechterbenedenhoek voor het laten binnenkomen van de bloemstengel.

"Motion" is 'n mooie abstracte plaat gebaseerd op 'n "zacht" scherpteverloop icm. 'n mooie uitsnede.
Een plaat zonder écht aandachtspunt en dat maakt 'm imo erg boeiend.
Prima keuze om de scherpte vanuit de linkerbenedenhoek op te bouwen. Hierdoor "leest" de plaat heel prettig.

Gefeliciteerd met deze toelatingen, Chris.

Er komt een einde aan hoor, de laatste weken heb ik niet zoveel meer gefotografeerd en geupload.
Gelukkig.................... effe rust..........  ;)



Watze

  • Gast
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #943 Gepost op: 23 mei 2011, 21:54:23 »
Peter,
Ik herken je feedback van de trompetiste. Voor mij was dit de eerste keer dat ik me hieraan heb gewaagd.
Ik wilde graag het podium op maar helaas, ik werd daar niet toegelaten. Er zat dus niets anders op dan wat het nu is geworden.
Ik heb ook een foto van de trompetiste van de andere kant genomen, maar daar stond zij in dezelfde houding gewoon niet mooi op, ze had niet die uitstraling zoals ze dat op deze foto heeft.
Dit wordt dus vaker experimenteren en er voor zorgen dat ik het podium op kan.
Bedankt voor je compliment en feedback.

gr,  Watze

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #942 Gepost op: 23 mei 2011, 21:35:50 »
De opname van de American footbal players vind ik geweldig, Watze.
Het fotograferen van sporters is 'n "tak van sport" die ik zelf nog nooit beoefend heb, maar als ik de actie zie die in jouw plaat zit, begint 't bij mij toch te kriebelen!!
Naast de dynamiek is het m.i. ook de combinatie van het blauw en groen dat deze opname heel erg boeiend maakt. Ook de helderheid van de kleuren speelt hierbij 'n belangrijke rol.
Een opname waar ik lang naar kan blijven kijken. Complimenten, Watze!!

De opname van de trompetiste is technisch gezien absoluut in orde (vooral de "passende" DoF en de prima belichting vind ik twee sterk punten), maar spreekt mij desondanks persoonlijk wat minder aan.
Ik kan niets anders bedenken dan dat dit komt door het (lage) standpunt van waaruit je deze opname gemaakt hebt waardoor voor m'n gevoel meer aandacht uit gaat naar het rechterarm dan naar haar gezicht.
Gr.  Peter



Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #941 Gepost op: 23 mei 2011, 21:16:31 »
Lekker makkelijk...........!!  :(

Dan doe ik 't maar effe:
Thanks, Chris!!

LOL  :D

PS Zie post van net, je kunt weer aan de bak....  ;D

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Watze

  • Gast
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #940 Gepost op: 23 mei 2011, 21:16:24 »
Verrassend en tegelijk steeds vanzelfsprekender hoe er mooie foto's via PPG voorbij komen. Zegt iets over de gevoeligheid, deskundigheid en gedrevenheid van alle fotografen op dit forum voor het creëren van mooie en bijzondere beelden. Allen gefelicteerd.

Inmiddels zijn er van mij ook weer 2 foto's toegelaten:
Concentration: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=7545477&subSubSection=12995720&language=EN
We got you: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=7545477&subSubSection=12995734&language=EN

gr,  Watze

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #939 Gepost op: 23 mei 2011, 21:14:14 »
Voor het bijbehorend commentaar zie de post waar de foto in te vinden is  :D

Lekker makkelijk...........!!  :(

Dan doe ik 't maar effe:
Ik zal proberen PeterL van commentaar te voorzien zoals hij dit zelf ook altijd zo uitgebreid doet  ;D

Ten eerste vind ik het een schitterend onderwerp, anders dan anders en als het dan ook nog zo is vastgelegd, erg mooi! De schuinte van de bramentak door het beeld, de blik en kijkrichting van het kikkertje en het feit dat er nog nét wat blad in de scherpte valt vind ik ook erg fraai. Je bent vaak geneigd als je zo'n beestje eenmaal hebt gespot hem zo compleet en 'heel' mogelijk op de foto te zetten, al gauw van de bovenzijde. Dat is hier niet zo en dat pakt goed uit!

Mijn enige zoutkorrel is dat ik de foto als geheel wat aan de donkere kant vind, maar dat is niks dat eventueel nog kan worden verholpen.

Peter; wauw, prachtplaat.

grt,

Chris.

Thanks, Chris!!



Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #938 Gepost op: 23 mei 2011, 21:04:58 »
Uit m'n verzameling van de Europese boomkikker is 'n tweede plaat toegelaten..............

European tree frog: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12382323&subSubSection=12996160&language=EN


en terecht, schitterende foto. Voor het bijbehorend commentaar zie de post waar de foto in te vinden is  :D

grt,

Chris.

EDIT:

ik zie net dat er wederom maar liefst 3 foto's zijn toegelaten  :) Er komt een einde aan hoor, de laatste weken heb ik niet zoveel meer gefotografeerd en geupload. Maar vooral op 'Motion' ben ik wel trots. Een mooi portret van een beest of een mooie macro komt wel door, maar dergelijke foto's zijn wel wat moeilijker heb ik ervaren!

Just Be(e): heb ik al eens mijn mooiste macro genoemd: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12539278&subSubSection=12996175&language=EN

Mycrolinyphia pusilla: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12539278&subSubSection=12997139&language=EN

Motion: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12539278&subSubSection=12996191&language=EN

grt,

Chris.
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2011, 21:15:24 door chrizz »

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #937 Gepost op: 23 mei 2011, 20:57:11 »
Uit m'n verzameling van de Europese boomkikker is 'n tweede plaat toegelaten..............

European tree frog: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12382323&subSubSection=12996160&language=EN



Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #936 Gepost op: 21 mei 2011, 11:43:12 »
Die Chrizz gaat hard, nog even en hij gaat mij voorbij  :D

Een van mijn Blijdorp foto's is toegelaten: Mongoose


Greetz,
Hans.
Ik had niet anders verwacht, Hans. Dat is echt een hele mooie plaat  8)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #935 Gepost op: 21 mei 2011, 11:07:53 »
wederom dank voor de positivo's Peter! Waar haal je toch de tijd vandaan... :o

Kwestie van tijd voor vrijmaken, Chris.
Ik heb in m'n "carriere" ervaren dat het bekijken/analyseren van andermans foto's evenveel kennis/kunde oplevert dan fotograferen zelf.
En als ik de foto's dan toch bekijk/analyseer, kan ik net zo goed m'n visie delen met de maker van de foto............

Maar ik heb nog weer nieuw werk voor je om te becommentariseren  ;D

Als je denkt dat ik al jouw opnames ga "analyseren", moet ik je toch teleurstellen, Chris.
De balans tussen fotograferen en bekijken/analyseren moet wél acceptabel blijven......

Maar OK............ voor deze keer:

Over "Scream!" kan ik eigenlijk heel kort zijn (als dat lukt).
Naast hetgeen dat ik al bij jouw eerdere plaat van deze Amerikaanse Zeearend positief heb opgemerkt over de scherpte, de DoF, het mooie licht en de zwarte achtergrond, is het bij deze foto natuurlijk vooral ook de frontale blik en het effect van de "schreeuw" die 'm heel erg speciaal maakt.
Complimenten vwb. het afdrukmoment, Chris!!!

En de foto van de bruine pad............
Als fervent macrofotograaf heeft dit soort platen natuurlijk altijd m'n aandacht als het gaat om het "leereffect".
Vwb. het standpunt kan ik je eigenlijk alleen maar complimenteren.......... mooi op "ooghoogte" waardoor je 'm niet alleen "op z'n voordeligst" hebt neergezet, maar daarnaast ook nog de voor- en achtergrond goed hebt weten te gebruiken voor het creëren van diepte.

Twee zaken vind ik wat minder, of zou ik in ieder geval anders aangepakt hebben.
In de eerste plaats de inrichting van de compo waarbij ik de ruimte die je 'm in de kijkrichting gegeven hebt absoluut te krap vind. Ik weet niet of dit een uitsnede is, maar persoonlijk zou ik hier voor landscape hebben gekozen om de ruimte links te vergroten, maar ook nog iets van het (mooie) scherpteverloop over z'n rug te laten zien.
Het tweede dat me iets minder aanspreekt is dat de scherpte van z'n kop relatief snel wegloopt. Het scherptepunt ligt m.i. perfect, maar direct achter z'n oog loopt de scherpte in 'n (te) hoog tempo weg. Dit maakt dat bij het bekijken van de plaat het "gevoel van scherpte" wat minder is en dat vind ik jammer.

Maar.................... wie ben ik???
Feit is dat de plaat is toegelaten tot de PPG en dat zou (eigenlijk) genoeg moeten zeggen!!!!
Gr.  Peter



Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #934 Gepost op: 21 mei 2011, 10:45:37 »
25  ??? ??? Wat een scherpte zeg! Met welk objectief heb je die geschoten?

Allen, congrats weer met de toelatingen.
@Ghanz, die dierentuinfoto is idd fraa.

greetz,
Erik

Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #933 Gepost op: 21 mei 2011, 10:37:00 »
Beide platen vallen op vanwege het feit dat er (in principe) maar één kleur in verschillende tinten in de plaat aanwezig is.
Dit levert 'n rustige uitstraling op terwijl beide platen toch heel erg boeiend zijn.

De opname van de bloem van de Clematis spreekt me iets minder aan en, zonder dat ik precies kan aangeven hoe 't volgens mij dan wél had "gemoeten", heb ik 't gevoel dat dit komt door de inrichting van de compo.

De foto "Lime" daarentegen vind ik in alle opzichten geslaagd!!
Het goed gekozen standpunt in combinatie met de voortreffelijke DoF en het dito scherpstelpunt zorgt voor 'n mooie diagonaal vanuit de linkerbenedenhoek. Deze zorgt er vervolgens voor dat de plaat "prettig leest".
Daarnaast is, zoals ik al eerder opmerkte, het feit dat er maar één kleur (in verschillende tinten) in de plaat aanwezig is, 'n heel erg sterk punt.

"Lime" voldoet aan mijn (persoonlijke) visie vwb. 'n goeie plaat": ik zou 'm absoluut bij mij thuis aan de muur willen hangen!!
Gr.  Peter

PS.
Welk objectief heb je gebruikt voor deze opname?

wederom dank voor de positivo's Peter! Waar haal je toch de tijd vandaan... :o Misschien dat de Clematis wat rommelig(er) is dan 'Lime'. Het is een bloemetje van nou, nog geen cm denk ik. Gemaakt met de Tokina + bijbehorende Macro converter. Maar ik heb nog weer nieuw werk voor je om te becommentariseren  ;D

25: Scream! http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12539278&subSubSection=12963521&language=EN
die is nog uit de serie van het wildpark in Duitsland waar ook de andere zeearend vandaan komt
26: Bufo bufo http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12539278&subSubSection=12962078&language=EN
die is er wel heel snel door en zoals Jan Gnodde al voorspeld had zit hij nu in de PPG

grt,

Chris.

@Edzo: ik ben het een beetje met Peter eens wat betreft de roos. Toch spreken de kleuren me wel heel erg aan, prachtig!
@Ghanz: meesterlijke foto, basta.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #932 Gepost op: 21 mei 2011, 10:12:51 »
weer een tweetal afgewezen, maar ook weer een tweetal toegelaten  :)

'Strings Attached': http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12539278&subSubSection=12944350&language=EN
'Lime': http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=12539278&subSubSection=12944336&language=EN

grt,

Chris.

Beide platen vallen op vanwege het feit dat er (in principe) maar één kleur in verschillende tinten in de plaat aanwezig is.
Dit levert 'n rustige uitstraling op terwijl beide platen toch heel erg boeiend zijn.

De opname van de bloem van de Clematis spreekt me iets minder aan en, zonder dat ik precies kan aangeven hoe 't volgens mij dan wél had "gemoeten", heb ik 't gevoel dat dit komt door de inrichting van de compo.

De foto "Lime" daarentegen vind ik in alle opzichten geslaagd!!
Het goed gekozen standpunt in combinatie met de voortreffelijke DoF en het dito scherpstelpunt zorgt voor 'n mooie diagonaal vanuit de linkerbenedenhoek. Deze zorgt er vervolgens voor dat de plaat "prettig leest".
Daarnaast is, zoals ik al eerder opmerkte, het feit dat er maar één kleur (in verschillende tinten) in de plaat aanwezig is, 'n heel erg sterk punt.

"Lime" voldoet aan mijn (persoonlijke) visie vwb. 'n goeie plaat": ik zou 'm absoluut bij mij thuis aan de muur willen hangen!!
Gr.  Peter

PS.
Welk objectief heb je gebruikt voor deze opname?



Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #931 Gepost op: 21 mei 2011, 10:00:32 »
Weer eentje erbij: http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=11122320&subSubSection=12963479&language=EN


Ondanks het feit dat ik 't 'n hele kleurige plaat vind en heel erg gecharmeerd ben van de DoF, spreekt me de plaat persoonlijk minder aan, Edzo.
Ik kan er niet niet echt m'n vinger achter krijgen, maar denk dat het ligt aan de combinatie van het effect van het camerastandpunt (had wat mij betreft iets lager gemogen) en de hele centrale plaatsing van de roos in de compo.
Door de prima Dof en de mooie belichting van de plaat staat de roos in optisch opzicht al heel erg centraal in de compo en dat vraagt m.i. om een andere inrichting van de compo.

Wat je met deze plaat in ieder geval wél bereikt hebt, is dat de 100 mm WR nu bovenaan m'n verlanglijstje staat. Wat 'n prachtig BokeH!!!!
Gr.  Peter



Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #930 Gepost op: 21 mei 2011, 09:53:19 »
Een van mijn Blijdorp foto's is toegelaten: Mongoose


Greetz,
Hans.

Prachtige plaat van deze vosmangoest, Hans.
Hele mooie inrichting van de compo gekozen........... sluit perfect aan bij z'n houding/kijkrichting.
Daarnaast 'n hele prettige DoF die er voor zorgt dat het linkerdeel van de compo geen aandacht vraagt wat voor de nodige rust in de plaat zorgt.

Het enige "minpuntje" in dit opzicht vind ik de kleine heldere plek aan de linkerzijde die, in relatie tot de voor het overige relatief donkere achtergrond, wat aandacht vraagt. Persoonlijk zou ik de realiteit hier toch effe geweld aangedaan hebben door de plekje weg te clonen.

Een heel sterk punt van deze plaat vind ik de registratie van het prachtige licht op het moment van de opname. Met name omdat voornamelijk z'n kopje door het licht "gevangen" wordt en hierdoor de volle aandacht krijgt.
"Geluk" of "wijsheid", de opname is in ieder geval op het juiste moment gemaakt!!

Deze plaat vormt wat mij betreft 'n perfect bewijs van mijn standpunt dat ook in dierentuinen prachtige dierenfoto's gemaakt kunnen worden waarbij het niet duidelijk/zichtbaar is dat het dier niet in de vrije natuur is gespot!
Complimenten!
Gr.  Peter



Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website

Offline Ghanz

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 622
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #928 Gepost op: 19 mei 2011, 08:24:29 »
Een van mijn Blijdorp foto's is toegelaten: Mongoose


Greetz,
Hans.

Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #926 Gepost op: 18 mei 2011, 21:17:53 »
Nummer 12:

http://www.pentaxphotogallery.com/home#/section=ARTIST&subSection=11644154&subSubSection=12944294&language=EN

Deze had ik al voorbij zien komen, maar ook nu ik 'm voor de 2e keer zie weet de plaat m'n blik lang vast te houden.

Om Chris nog effe aan te vullen:
Het meest boeiende vind ik de combinatie van symetrie en de accenten die "proberen" om het gevoel van symetrie weer op te heffen. Niet alleen de, al door Chris genoemde, treinen, maar ook de staande persoon in de voorgrond en de, vanwege de contrasterende kleur, nadrukkelijk aanwezige hoogwerker.
 
Complimenten, Harry. Wat mij betreft 'n terechte toelating.
Gr.  Peter



Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Nieuwe leden en inzendingen Eregallerij PentaxPhotoGallery
« Reactie #925 Gepost op: 18 mei 2011, 21:07:35 »
mooie plaat, vooral de verschillen in symmetrie ajbwib; kleur van de treinen anders, mensen op het bankje hetzelfde.

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |