Auteur Topic: Pentax-DA 18-250mm F3.5-6.3  (gelezen 10187 keer)

corvelbr

• Gast
Re: Pentax-DA 18-250mm F3.5-6.3
« Reactie #16 Gepost op: 26 november 2007, 22:14:23 »
Citaat
Die lens Pentax-DA 18-250mm F3.5-6.3 moet je gewoon kopen, ik heb hem nu ook sinds een paar weken en hij bevalt mij prima, natuurlijk zijn er betere lensen te koop maar al reiszoom is hij perfect, alle waar is naar zijn geld zegt men wel eens.

Die testen daar doe ik maar gedeeltelijk wat op uit er zijn namelijk ook testen te vinden op het internet waar hij wel goed wordt beoordeelt vaak zit er een stuk commercie achter en ik heb nog nooit in een fotoblad een slechte test gelezen want als ze een enartikel afkraken is het gedaan met dhet plaatsen van advertenties van die firma.

|Het is gewoon een fijne lens groothoek tele en macro in een lens.

Waar heb je die lens gekocht? De Pentax SMC DA 18-250mm zal in de Benelux pas in december op de markt komen, voorlopig in combinatie met de K10D. Daarna is hij los verkrijgbaar.

groeten

Cor

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #16 Gepost op: 26 november 2007, 22:14:23 »

Pim

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 25 november 2007, 15:24:51 »
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook zo mijn bedenkingen heb/had. Maar ik heb op m'n beeldschermpie plaatjes gezien waarvan ik dacht,"oeps". Dus erg goed.
De ontwikkelingen in zoomglasland hebben natuurlijk niet stilgestaan,ik kan me dus wel voorstellen dat het onder bepaalde omstandigheden wel handig kan zijn.

Offline staal571

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
« Reactie #14 Gepost op: 25 november 2007, 11:38:06 »
Die lens Pentax-DA 18-250mm F3.5-6.3 moet je gewoon kopen, ik heb hem nu ook sinds een paar weken en hij bevalt mij prima, natuurlijk zijn er betere lensen te koop maar al reiszoom is hij perfect, alle waar is naar zijn geld zegt men wel eens.

Die testen daar doe ik maar gedeeltelijk wat op uit er zijn namelijk ook testen te vinden op het internet waar hij wel goed wordt beoordeelt vaak zit er een stuk commercie achter en ik heb nog nooit in een fotoblad een slechte test gelezen want als ze een enartikel afkraken is het gedaan met dhet plaatsen van advertenties van die firma.

|Het is gewoon een fijne lens groothoek tele en macro in een lens.
Zowel Digitaal als Analoge camera's

Offline marcedwin

• Senior Member
  • **
  • Het is zoals het is
    • This is me
« Reactie #13 Gepost op: 16 november 2007, 18:43:13 »
Dank voor de reacties. Ik ben eruit. Ik ga voor die 18-250. Dat is de beste in zijn soort. En 28mm als start vind ik te groot. En op reis wil ik juist NIET wisselen. Anders hoef ik zo'n lens niet te kopen. Dan doe ik het met mijn signature.
En die s6500 is volgens mij echt goed, maar dan zit je weer met andere kaartjes e.d. Als die SD had geslikt dan had ik 'm denk ik wel genomen.

Kan nog ff sparen ;-) vertrek pas in Januari.
« Laatst bewerkt op: 16 november 2007, 18:46:03 door marcedwin »
Ik ben nog steeds op zoek ...

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #12 Gepost op: 16 november 2007, 09:42:03 »
MarcEdwin,

Zag op marktplaats een TAMRON 28-300 voor 100 euro (vraagprijs) te koop staan.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #11 Gepost op: 16 november 2007, 09:03:51 »
Kijk ook eens naar de SIGMA 28-300 MACRO, ook 3.5-6.3. Kost maar rond de 250 euro en maakt best goede foto's. Is mijn favo all round lens. Je mist wat groothoek, maar op reis heb je vaak meer behoefte aan tele...
Anders kan je altijd nog de kitlens 18-55 meenemen...

En dan verder sparen voor de DA* lenzen :-)

« Laatst bewerkt op: 16 november 2007, 09:05:17 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #10 Gepost op: 16 november 2007, 08:25:40 »
Hoi,
Ik heb zo'n s6500fd speciaal gekocht voor onze vakanties. Het is geen klein toestel, hou daar wel rekening mee.
De plaatjes die je eruit kunt halen zijn erg goed te noemen. Het is zelfs mogelijk in RAW (RAF noemt Fuji dat) te fotograferen.
Helaas kunnen er alleen dure xD kaartjes in en heel veel goedkope cardreaders kunnen geen xD inlezen. Ook daar even op letten dus. Een ander voordeel is weer dat er normale batterijen in gaan, dus je komt relatief gemakkelijker aan stroom dan bij accu's.

Aan de andere kant, sinds ik de K10d heb ......zo'n 18-250 objectief is wel een hebbeding hoor  ;)

Johan.
« Laatst bewerkt op: 16 november 2007, 09:13:36 door vvo »
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline marcedwin

• Senior Member
  • **
  • Het is zoals het is
    • This is me
« Reactie #9 Gepost op: 16 november 2007, 00:12:46 »
Ik heb me er eens in verder verdiept en het internet afgestruint en het blijft lastig. Feit is wel dat die 18-250 een van de beste (minst slechte) is van de superzooms. En er zijn wat beperkingen, maar als je daar goed mee omgaat...

Ik denk dat ik 'm ga aanschaffen omdat je dan wel de vrijheid hebt van je DSLR, en is handige 'walk around' / vakantielens.

Optie is een goede compact (maar dat wil ik eigenlijk niet) of een FUJI s6500FD (of eventueel s9600). Maar die kan je straks niet op een nieuwe Pentax schroeven.  ;D
'T is geen echte DSLR maar de 6500 kost (maar) 260,= (kunnen alleen helaas geen SD kaartjes in) en dan happy 28-300 (35mm). Er zijn wat beperkingen maar je hebt dan wel ook een simpele video camera bij je.

Iemand nog een suggestie over de kwestie 18-250 vs s6500FD ?

De vraag is voor mij actueel omdat ik naar Vietnam ga. En dan wil ik iets meer meenemen dan mijn IXUS55.
« Laatst bewerkt op: 16 november 2007, 00:18:12 door marcedwin »

Fotostudiotex

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 9 oktober 2007, 09:35:09 »
De Tamron 18-250 mm scoorde in een test afgelopen zomer een magere 6,4. De "beste" superzooms haalden amper een 7,5. Inderdaad een 55-200 mm van Pentax of van Sigma is een veel betere investering naast je kitlens. Veel betere kwaliteit en je houd nog wat geld over voor andere leuke dingen.

gr. peter

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #7 Gepost op: 9 oktober 2007, 09:13:10 »
Zo'n superzoom, of er nu Tamron, Sigma of Pentax op staat is echt niet aan te raden! Ik heb eens op internet een test hierover gezien, echt je levert zoveel kwaliteit op alle fronten in, dat wil je niet! Jouw Tamron is misschien niet alles, maar wel beter dan een superzoom. Ik zou voor op reis gewoon lekker de kitlens meenemen en eventueel een Pentax 50-200 erbij kopen. Dat is een veel betere lens en net zo compact als de kitlens. Die kan je altijd wel ergens kwijt. En je houd nog centen over ook!  :)
Ik zoek nog eens of ik de test kan terugvinden...
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #6 Gepost op: 9 oktober 2007, 05:35:21 »
Inruil camera: ken geen winkels waar ze camera's inruilen. Meestal een kwestie van nieuwe kopen en oude doorschuiven naar vrouw/kind/neefje of marktplaats (waar het altijd minder opbrengt dan je denkt..).

Dat rebranden is overigens vrij gebruikelijk: in de groothoek schijnt de PENTAX 12-24 een Tokina te zijn...

Zou trouwens niet zo snel een K10D aanschaffen. Gezien je huidige camera kan je wellicht nog even wachten en de opvolger pakken... Ik verwacht binnen een jaar een nieuwe... Je kan dan altijd nog voor de K10D kiezen, die dan waarschijnlijk meteen in prijs naar beneden gaat...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline marcedwin

• Senior Member
  • **
  • Het is zoals het is
    • This is me
« Reactie #5 Gepost op: 8 oktober 2007, 22:33:20 »
Zo ver had ik nog niet gekeken. Dus toch niet echt super. Zou dus (als je zo'n lens wilt) dus net zo goed voor de Tamron versie kunnen gaan?

Twijfel zelf erg hoe mijn collectie verder gaat. Wil wel die K110 inruilen voor een K10. Maar dan wel ergens waar ik een goeie deal kan maken. (Tips welkom!).
Wat betreft de lenzen, maar eens zo'n bigma huren. Voor de vakantie zoek ik een vervanger voor mij n IXUS55. Zal wel weer zo'n compacte worden want het is wel handig.

Fotostudiotex

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 8 oktober 2007, 16:04:04 »
Daar heb je gelijk in, handig voor op reis! Ik heb nog ff gezocht, maar het is gewoon een Tamron met een Pentax sticker en een groen randje erop geplakt. De Tamron kost circa 440 Euro, voor dat geld heb je ook een handige reiscamera in pocketvorm met flinke zoom. Ook minder kans dat je dure reflex wordt gejat op een exotische vakantie!

Het is gewoon doodzonde, dat Pentax niet meer de kwaliteit van de oude SMC Takumar objectieven kan maken, die ze zelf vroeger in japan produceerden.

peter

p.s. De Pentax is dus een Tamron, maar dan met SMC coating en daarom gelijk 100 euro duurder
« Laatst bewerkt op: 8 oktober 2007, 17:27:26 door Fotostudiotex »

Offline marcedwin

• Senior Member
  • **
  • Het is zoals het is
    • This is me
« Reactie #3 Gepost op: 8 oktober 2007, 15:44:08 »
Wel erg handig op reis !!!!!
En deze is SPECIAAL voor de Pentax chips gemaakt.

Ennnne,........

Als je ziet waar ik mee werk denk ik dat ik met die Zoom niet slechter af ben. Be honest, goeie lenzen kosten ook heel veel geld, en dat heb ik nu ff niet. Anders had ik allang een Canon MarkIII aangeschaft met wat fijne L lenzen.

Ga trouwens waarschijnlijk in Januari naar Vietnam. Daar worden ze volgens mij gemaakt. Kijken of ze daar een beetje voordelig mee te nemen zijn.
« Laatst bewerkt op: 8 oktober 2007, 15:45:22 door marcedwin »

Fotostudiotex

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 8 oktober 2007, 15:07:31 »
Ik ben niet zo gek op die zgn. "superzooms". Over het algemeen veel vertekening en niet scherp. Tamron spant de kroon met zijn 18-250, die niet zo best uit de diverse tests komt.
Misschien doet Pentax het wel beter, wie weet, maar kan het me nauwelijks voorstellen.
Als je zoiets wilt, kan je beter bijv. een Panasonic met 18 x zoom kopen, hoef je ook niet bang te zijn dat er stof op je sensor komt. Een reflexcamera is juist bedoeld om objectieven te kunnen wisselen, dus liever wat betere en scherpere objectieven met wat minder zoombereik aangevuld met ragfijne prime objectieven.

gr. peter

Offline marcedwin

• Senior Member
  • **
  • Het is zoals het is
    • This is me
Pentax-DA 18-250mm F3.5-6.3
« Reactie #1 Gepost op: 8 oktober 2007, 13:49:31 »

Komt langzaamaan wel goed met die Pentax collectie.  :P

Pentax today announced its 18-250mm 14x superzoom covering an equivalent focal range of 27.5 - 383 mm. Alongside the hulking zoom range it also boasts internal focus and a closest focus distance of 45 cm (17.7 in) throughout the zoom range - giving a reproduction ratio of around 1:3. One ED (Extra-low Dispersion) and two AL (Aspherical) elements in its design help to minimize optical aberrations. The lens will be available from October 2007 with a recommended price of US $499.95. More info....