Auteur Topic: Groene foto's  (gelezen 2917 keer)

Atmikes

• Gast
Re: Groene foto's
« Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2008, 11:15:09 »
ik zou het toch in de gaten houden, meestal gaat zoiets mis op een kritisch moment...

je moet er het positieve van inzien, je hebt 2 zeer abstrakte plaatjes gemaakt :-X

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2008, 11:15:09 »

Offline Asahiflex

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2008, 18:54:51 »
Scheve bitjes zijn geen zeldzaamheid in mijn K10D, dus dat zou het wel eens kunnen zijn.
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Carel

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2008, 18:51:09 »
Citaat
Dit kan een software van slag zijn, veroorzaakt door een hardware bit dat omgevallen is door een of andere externe reden.

George
Ja, dat lijkt mij vrij duidelijk.................of toch niet? ;D

Offline glasbak

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
  • Pentax ruled
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2008, 18:38:07 »
Dit kan een software van slag zijn, veroorzaakt door een hardware bit dat omgevallen is door een of andere externe reden.
Als je de originele raw image nog hebt, kan die wat meer infomatie verschaffen.
Maar of dat de moeite van uitzoeken waard is, bewijfel ik.
Ik zou het wel in de gaten houden, als het vaker mis gaat, opsturen/ruilen voor een ander exemplaar.

George

pieterhovenkamp

• Gast
Groene foto's
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2008, 14:58:16 »
Ik had vorige week tijdens m'n vakantie een nogal bizar probleem met m'n K10D. Ik had al een serie gewone foto's gemaakt die avond en een minuut later, toen ik nog een foto wilde maken, gaf m'n camera helemaal zwart beeld. Het verbaasde me, want ik dacht dat 'ie gewoon helemaal onderbelicht was. Dus ik richtte hem op de lucht, belichtte flink wat bij om onderbelichting te verkomen en kreeg dit:

Ik richtte hem nog een keer op iets anders en kreeg toen dit:

Ik klooide nog wat aan met verschillende instellingen, maar allemaal met hetzelfde resultaat (wel af en toe een net wat andere kleur groen :D). Ik vroeg raad bij andere fotografen maar die snapten er ook niks van, totdat iemand vroeg of ik hem eens uit- en aan kon zetten. En kijk, hij deed het weer. Sindsdien anderhalve week probleemloos kunnen fotograferen, maar ik ben wel benieuwd wat de oorzaak kan zijn van dit probleem en of meer mensen ooit zoiets hebben gehad. Het lijkt mij waarschijnlijk dat er ergens een storing zat in de verbinding van de sensor met de beeldverwerker, maar zou dat betekenen dat het er iets stuk is? Oftewel, is zoiets eenmalig of moet zou het vaker terug kunnen komen?

Pieter