Auteur Topic: Scherptediepte controle knop waar zit die????  (gelezen 3729 keer)

Pruimpit

• Gast
Re: Scherptediepte controle knop waar zit die????
« Reactie #6 Gepost op: 2 juli 2008, 08:43:38 »
Citaat
. Optisch wordt de zoeker erg donker en zie ik weinig meer. Of doe ik het dan niet goed?

Nee dat lijkt me nogal logisch dat de zoeker donker wordt. Als je scherptedieptecontrole doet. Je hebt toch eerst het diafragma een aantal stops dichtgedraaid :D

Ja ik weenie op digitale scherptecontrole beter is. Lijkt me overbodig. :-?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 2 juli 2008, 08:43:38 »

jakkoo

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 1 juli 2008, 21:06:57 »
Doran schrijft niet om welke Pentax het gaat. Maar ik heb toevallig vandaag ontdekt dat de K100D in iedere geval beide mogelijkheden heeft. Te kiezen via het menu. Ik dacht bij persoonlijke instellingen. Ik prefereer de digitale wijze. Optisch wordt de zoeker erg donker en zie ik weinig meer. Of doe ik het dan niet goed?

Als ik door het menu loop, heb ik steeds het gevoel alsof ik op avonturentocht ben. Ontdek steeds weer iets nieuws of vind een instelling waarbij ik denk, "dat is waar ook, heb ik zelf ingesteld".

Groeten,
Jakkoo.
« Laatst bewerkt op: 1 juli 2008, 21:12:33 door jakkoo »

Offline marcedwin

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
« Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2008, 23:05:16 »
Citaat
Ik weet niet zeker of dit alleen een K20 optie is maar je kunt ook kiezen voor een digitaal voorbeeld. Hierbij kun je ook zoomen en het resultaat bekijken op het schermpje. Als de foto bevalt kun je hem ook nog gelijk opslaan. Vooral bij kleine diafragma's is het optisch vaak moeilijk om te beoordelen of de scherptediepte goed is.

Groeten, Bob

Kon zelfs op mijn K110. Dus neem aan op alle andere ook.  ;)
Ik ben nog steeds op zoek ...

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2008, 14:34:25 »
Ik weet niet zeker of dit alleen een K20 optie is maar je kunt ook kiezen voor een digitaal voorbeeld. Hierbij kun je ook zoomen en het resultaat bekijken op het schermpje. Als de foto bevalt kun je hem ook nog gelijk opslaan. Vooral bij kleine diafragma's is het optisch vaak moeilijk om te beoordelen of de scherptediepte goed is.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Peter

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 24 april 2008, 00:35:45 »
De aan- uit schakelaar heeft nog een derde mogelijkheid... schakelaar nog iets meer naar rechts = scherptedieptecontrole. De scherptediepte kun je door de zoeker controleren. In het menu, C-Pers.Instellingen moet deze functie wel staan ingesteld op 'optisch voorbeeld' (= standaardinstelling).

Doran

• Gast
Scherptediepte controle knop waar zit die????
« Reactie #1 Gepost op: 24 april 2008, 00:27:19 »
Hallo All,

Ik vroeg me af, of er mensen hier zijn op het forum; die weten waar de scherstelknop (controle knop) op een pentax zit. Ik heb wel een knopje gevonden op de Macro lens. 100mm f3.5 - 5.6 DA digtital.

IS DAT, DIE BEROEMDE KNOP!!! Waarmee je je scherptediepte kan controleren. Ik heb de knop ingedrukt maar zag geen verschil. Naa goed, wie heeft hier een zinnig antwoord op.

Ik hoor het wel.

Laterssssss
« Laatst bewerkt op: 24 april 2008, 00:29:19 door Doran »