Auteur Topic: bike , run , cross  (gelezen 2857 keer)

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
Re: bike , run , cross
« Reactie #10 Gepost op: 23 april 2009, 22:55:19 »
Erg goed , Kees! Ik verbaas me steeds over wat voor mooie foto's je weet te maken.
Gr, Frank
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 23 april 2009, 22:55:19 »

kdj4

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 29 december 2008, 21:14:41 »
Citaat
Voor een eerste keer op het cross circuit met je camera zien de resultaten er niet slecht uit. Voor mij is #5 de mooiste, motor komt zo mijn scerm uit rijden. Je kan veel meer dynamiek in dit soort foto's krijgen door te "pannen", dwz je camera met de beweging meetrekken. Als het goed is dan is de rijder scherp en wordt de achtergrond streperig (geeft idee van snelheid). Het is wel even oefenen want het zal niet meteen lukken met dat pannen.
Kijk nog maar eens in deze sport hoek, daar zitten nog wel meer motor sport foto's.

grtz, Andre

ja Andre dat pannen deed ik ook bij foto 1. al is foto 1 niet scherp ik vond hem wel zo leuk dat ik hem hier maar plaatste. en om eerlijk te zijn heb ik afgelopen zondag morgen voor ik naar de cross baan ging even hier snel  in de sporthoek gekeken en ook naar foto's van voetballen om te kijken wat voor sluitertijden ik moest gebruiken. en na foto 1 heb ik later de sluitertijd wel sneller gezet.

bedankt voor het schrijven Andre.

ik wist niet dat meedraaien pannen hete  :-[ ;D. nooit te oud om te leren.

mvg kees.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2008, 21:16:27 door kdj4 »

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #8 Gepost op: 29 december 2008, 21:03:07 »
Voor een eerste keer op het cross circuit met je camera zien de resultaten er niet slecht uit. Voor mij is #5 de mooiste, motor komt zo mijn scerm uit rijden. Je kan veel meer dynamiek in dit soort foto's krijgen door te "pannen", dwz je camera met de beweging meetrekken. Als het goed is dan is de rijder scherp en wordt de achtergrond streperig (geeft idee van snelheid). Het is wel even oefenen want het zal niet meteen lukken met dat pannen.
Kijk nog maar eens in deze sport hoek, daar zitten nog wel meer motor sport foto's.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

kdj4

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 28 december 2008, 22:02:47 »
Citaat
over  je kleuren ben ik zeker te spreken
heb je enige nabewerking gedaan.
lijkt mij in raw geschoten en omgezet naar jpeg?

heb ze wel wat nabewerkt maar ik heb ze niet in raw geschoten.

gr kees.

kdj4

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 28 december 2008, 21:16:41 »
Citaat
hoi kees, mooie foto's en sommige lekker scherp!met de tamron 28-75?
ik ben afgelopen zomer ook een paar keer in makkinga geweest.een vriend van mijn traint daar.http://www.pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1208977414 en http://www.pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1208379090

nee Johan de 18-250 tamron. ik heb onder mijn lijsje hier wel staan dat ik de tamron 28-75 heb, maar heb die wel besteld en had hem gister ( zaterdag ) verwacht maar ze hebben allemaal vrij bij TNT  ;D dus hoop dat morgen mijn 28-75 komt.

heb de foto's wel bewerkt maar heb af en toe de kleuren op de camera zelf ook wel vrij hoog staan. en omdat de foto's niet allemaal scherp zijn heb ik ze wel iets verscherpt in foto software programa.

en ik heb jou foto's ook even gezien hier op het forum.
maar volgens mij moet je meer zoomen zoals de anderen ook al zeggen.
als je meer zoomt dan heb je natuurlijk wel weer kans op onscherpte daarom stond ik af en toe half op de baan en dan hoefde ik niet zoveel in te zoomen. als ik zag dat ze bv de binnen bocht namen dan ging ik de baan half op .

en mischien zie je nog eens op prikkedam  ;).

mvg kees.
« Laatst bewerkt op: 28 december 2008, 23:06:46 door kdj4 »

Jeroen_Cox

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 28 december 2008, 20:41:02 »
over  je kleuren ben ik zeker te spreken
heb je enige nabewerking gedaan.
lijkt mij in raw geschoten en omgezet naar jpeg?

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2008, 20:33:12 »
hoi kees, mooie foto's en sommige lekker scherp!met de tamron 28-75?
ik ben afgelopen zomer ook een paar keer in makkinga geweest.een vriend van mijn traint daar.http://www.pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1208977414 en http://www.pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1208379090

kdj4

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 28 december 2008, 19:43:20 »
Jeroen, ja de eerste keer dat ik dit met camera vast legde. zelf heb ik in de jaren "80 dit zelf heel veel gedaan ook wedstrijden en ook wel hier op dit crosscircuit want dat is hier vlakbij. maar inderdaad die eerste is niet helemaal scherp en toch vind ik het ook wat hebben zit een beetje de snelheid in.
bedankt voor het schrijven.

mvg kees.

Jeroen_Cox

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 28 december 2008, 19:24:54 »
voor een eerste keer deze tak van fotografie niet slecht zou ik zeggen.

de eerste is naar mijn idee niet helemaal scherp,  maar dat heeft met deze actie ook wel weer iets.

groet Jeroen

kdj4

• Gast
bike , run , cross
« Reactie #1 Gepost op: 28 december 2008, 14:15:05 »
hier vlakbij  ligt het dorpje makkinga, daar was vandaag een bike run cross evenement .
dat alles gebeurde rond het crosscircuit de prikkedam.
er waren teams gemaakt waarvan één moest fietsen de ander moest hardlopen en weer een ander moest op de crossmotor het crosscircuit rond.

voor het fietsen en lopen was ik iets te laat maar ik kon nog wel een paar foto's maken van het crossen.

zijn wel aardig gelukt de foto's vind ik zelf.
was eerste keer dat ik met de camera de snelheid op zocht en ja dan moet je toch met de sluitertijd aan de gang.

nou ik hoor het wel !  :).

foto 1    1/250"   f5.6    iso 200  op 49mm. Tamron AF 18-250/3.5-6.3

foto 2   1/500"   f4.5   iso 200   op 48mm. Tamron AF 18-250/3.5-6.3

foto 3   1/500"   f4.5   iso 200   op 65mm. Tamron AF 18-250/3.5-6.3

foto 4   1/500"   f5.6    iso 200   op 29mm. Tamron AF 18-250/3.5-6.3

foto 5   1/500   f5.6   iso 200   op 43mm. Tamron AF 18-250/3.5-6.3

mvg kees.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2008, 20:29:45 door kdj4 »