Auteur Topic: Wild,....  (gelezen 2870 keer)

koor

• Gast
Re: Wild,....
« Reactie #9 Gepost op: 15 augustus 2008, 19:49:36 »
Ik hou je d'r an!  ;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 15 augustus 2008, 19:49:36 »

Eveline

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2008, 21:10:20 »
Bedankt voor je advies! Mijn beste "beach volley" opnames zal ik rond 20 augustus plaatsen!

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2008, 17:25:57 »
Beachvolley is behoorlijk snel, maar aangezien het buiten plaatsvind heb je doorgaans voldoende licht.
Probeer naast de P stand ook eens een aantal opnamen met stand Tv en sluitertijd 1/500 tot 1/1000.
Als je tijd en ruimte op je kaart over hebt kan je ook nog eens de stand TAv proberen van je K10. Zelfde sluitertijd en dan verschillende diafragma's proberen, instellen met het andere wieltje.
Vergelijk de opnames daarna eens met elkaar. Van dit soort experimenten/oefeningen kan je heel veel leren en inzicht krijgen hoe die camer werkt.
Success en laat maar wat resultaten zien.

grtz, Andre
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2008, 17:27:06 door andremz5 »

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

koor

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2008, 09:44:39 »
Citaat
Bedankt voor jullie reacties! Volgens mij had ik de camera voor de test eerst op groen staan daarna op p stand om vervolgens verschillende korte sluitertijden uit te proberen. Ik heb meer dan 40 foto's gemaakt waarvan deze naar mijn mening de beste. Raar eigenlijk he? is deze echt op groen gemaakt, - ik ga het effe checken,.. Met de tv stand heb ik nog weinig tot geen ervaring.  Ik ga ermee aan de slag,...
Binnenkort ga ik beach volley fotgraferen. Suggesties dames /heren? :)

Ja hoor, ik heb niet goed gekeken, je hebt gelijk.
Deze is op de p stand gemaakt..
Mea culpa :-[
 ;)

Eveline

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2008, 23:43:04 »
Enne,.... laat maar staan hoor die bewerking! Zo lijkt het tenminste nog wat! Bedankt!! :)

Eveline

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2008, 23:41:24 »
Bedankt voor jullie reacties! Volgens mij had ik de camera voor de test eerst op groen staan daarna op p stand om vervolgens verschillende korte sluitertijden uit te proberen. Ik heb meer dan 40 foto's gemaakt waarvan deze naar mijn mening de beste. Raar eigenlijk he? is deze echt op groen gemaakt, - ik ga het effe checken,.. Met de tv stand heb ik nog weinig tot geen ervaring.  Ik ga ermee aan de slag,...
Binnenkort ga ik beach volley fotgraferen. Suggesties dames /heren? :)

koor

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2008, 20:17:10 »
Ik zie in de exif dat ie op de groene stand stond.
Die geeft in bijna alle gevallen overbelichte foto's.
Probeer in dit soort gevallen het toestel op Tv te zetten,
met zoals zoals door Bob voorgesteld korte sluitertijd.
De bewerking van mij is iets meer contrast en de lichte delen
iets donkerder en unsharp mask toegepast.

Als je het niets vindt, haal ik hem weg.

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2008, 14:33:00 »
Mooie opname. De sluitertijd had nog iets korter gemogen om het water (en de actie) te bevriezen. Gezien de belichting had dit zeker gekund want het witte schuim onderin is geclipped (overbelicht). Waarschijnlijk heb je deze foto belicht met een gewogen gemiddelde en het gevaar is dan dat je door de donkere achtergrond de voorgrond overbelicht. In zulke situaties is het beter om ietsje onder te belichten en dit vervolgens te herstellen in PS.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Eveline

• Gast
Wild,....
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2008, 21:01:27 »
Gordes du Verdon - jongen in kano
Hoe zal ik de foto bewerken voor een beter resultaat?