Auteur Topic: Atletiek - Open Eindhovense - pupillen & junioren  (gelezen 2779 keer)

Rolfus

• Gast
Re: Atletiek - Open Eindhovense - pupillen & junioren
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2008, 21:30:28 »
vind met name de uitdrukking van de kogelstoter goed, de andere foto's zijn idd leuke foto's die een goed beeld van het evenement geven.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2008, 21:30:28 »

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2008, 13:28:28 »
Het voordeel van dit soort wedstrijden is dat je gemakkelijk op het binnen terrein kan komen. Je kan dus gemaakelijk bij de springbak komen. Nadeel is dat iedereen dat mag, dus jan en alleman staat er om heen en verstoren de achtergrond.
Bij het polsstok springen had ik ook graag aan de andere kant willen staan, maar helaas waren de twee mannen te vlug uitgesprongen.
Die hardloopsters had ik eigenlijk wel weg kunnen laten hier. Leuk voor de loopster en familie

grtz, Andre.

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline lock

• Senior Member
  • **
  • was een k10d gebruiker..
« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2008, 10:31:51 »
Die gezichtsuitdrukkingen zijn inderdaad erg leuk. Vooral als je die koppies eruit snijdt, maar dat gaat op deze fotos niet goed want dan moet je heel veel weg poetsen omdat er nog meer koppies op staan die niet ter zake doen....Je hebt hebt niet altijd voor het uitkiezen, maar probeer een lege of rustige achtergrond te pakken.

Bij polstok: andere kant van de lat staan lijkt mij mooier. Maar ik weet niet hoe het licht viel, dus het kan ook een bewust gekozen positie van jou zijn geweest.
Die tweede hardloopster kan je goed croppen, die eerste is niet scherp (focus ligt op achterste lint zo te zien).

lock

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #3 Gepost op: 9 juni 2008, 13:17:39 »
Hi Hen, ja die eerste twee waren nog wat proefshots en had ik mischien beter weg kunnen laten hier. Voor de lopertjes waarschijnlijk wel leuk. Het was zaterdag helaas erg bewolkt boven Eindhoven dus was toch blij dat ik dat ik dicht bij die  polsstok springers kon komen.
Bij het kogelstoten is de gezichts expressie een van de leukste aspecten bij deze jongelingen.
Hoop dat ik volgende maand bij de senioren wedstrijd ook zulke kansen krijg. Dat is een wedstrijd uit het Spar circuit, dus daar zitten waarschijnlijk landelijke (sub)-topppers bij.

grtz, Andre

Offline Hen

• Super Pentaxian*Ltd
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2008, 09:15:16 »
Nou, je hebt flink lopen schieten zo te zien. Mn. de foto's van de polstokspringer vind ik (zeker qua compositie) heel mooi. Beetje jammer dat ze wat donker zijn (nabewerken?).

De eerste 2 foto's vind ik wat te druk. Naast het meisje (hoofdrol) is er imo net wat teveel te zien.

Foto 7 vind ik ook heel mooi, expressie en moment goed vastgelegd.
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
Atletiek - Open Eindhovense - pupillen & junioren
« Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2008, 16:05:31 »
Gisteren waren hier de open Eindhovense voor de jeugd. Volgende maand is er een Open Eindhovense voor de senioren. Ben me dus maar vast even orienteren op de baan en meteen even gaan oefenen  ;)
Op de 1000m lopen de pupillen zich de longen uit het lijf
#1 - 1000m meisjes

#2 - 1000m meisjes

Ik kon nu bij het polstokhoogspringen dicht bij de springbak komen. Dat zal niet lukken bij de senioren denk ik.
#3 - polstok mislukt

#4 - polstok - toch gehaald

De 100m bij de junioren moest ivm een fout van de jury opnieuw gelopen worden. Kon dus start en finish platen  ::)
#5 - start 100m junioren

#6 - 100m finish en de winnaar is baan 4

Het kogelstoten is ook een  mooi technisch nummer. Het valt nog niet mee om die kogel van 4 kg weg te stoten.

Er liepen maar een paar mensen met een reflex rond, de meesten hadden een P&S camera bij zich. Hopelijk is het volgende maand wel beter weer.

grtz, Andre