Auteur Topic: CHIO Eindhoven  (gelezen 2779 keer)

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: CHIO Eindhoven
« Reactie #6 Gepost op: 8 mei 2008, 20:47:47 »
Deze is van vrijdag.

Het witte zeil van de tent is wel erg wit, maar verder valt het wel mee bij de hindernis.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 8 mei 2008, 20:47:47 »

Offline lock

• Senior Member
  • **
  • was een k10d gebruiker..
« Reactie #5 Gepost op: 5 mei 2008, 22:34:20 »
Citaat
Had jij op je foto's van vrijdag ook zo veel overbelicht 'paal- en hekwerk' ?

Peter

Foto drie neigt ernaar.

lock

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #4 Gepost op: 5 mei 2008, 21:31:44 »
@Lock : Ik schiet bij dit soort shoots standaard RAW en heb geen belichting compensatie. Doe ik eventueel naderhand is PSE5. Heb wel een katz-eye sinds kort. Gebuik bij buiten sport Tv of Av, binnensport Tv of TAv
@Peter : Heb nog niet veel kunen controleren, maar volgens mij had ik vrijdag bij die paar foto's geen overbelichte foto's

Nou eerst eens even tijd vinden om door die foto's heen te gaan. Moet ook nog even over het forum surfen.

grtz, Andre
« Laatst bewerkt op: 5 mei 2008, 21:32:37 door andremz5 »

Peter

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 5 mei 2008, 01:56:52 »
Andre, het is niet gemakkelijk om het allemaal goed op de foto te krijgen (kan ik nu zeggen uit eigen ervaring). Je foto's nr 1 en nr 3 zijn goed gelukt. De actie staat er goed op en de belichting is prima. De achtergrond is op beide foto's rustig, de toeschouwers horen er natuurlijk gewoon bij. Het paard op foto 2 is helaas wat donker en ik zou ook de foto even rechtzetten. Zo te zien zijn dit je foto's van zaterdag. Had jij op je foto's van vrijdag ook zo veel overbelicht 'paal- en hekwerk' ?

Peter

Offline lock

• Senior Member
  • **
  • was een k10d gebruiker..
« Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2008, 22:25:52 »
Wat mij opvalt aan je fotos is dat jij net als Peter de aktie goed te pakken hebt ! Ben erg benieuwd hoe jij het hebt gedaan, welke instellingen en techniek je gebruikt hebt.

Foto 1 lijkt met een crop veel te winnen. Dat geldt denk ik ook voor foto 2. Ik ben wel hel benieuwd hoe de details er dan uitkomen, want zo'n kwaliteitslens heb ik niet !

De laatste vind ik schitterend. De compositie is aan de basis heel goed en op zo'n foto zou ik mij lekker kunnen uitleven.

Ik denk wel dat Peter ( met +.3 EV) en jij iets meer belichten dan ik dat normaal gesproken deed met de k10d. Dat kan een camera-kenmerk zijn maar ik vind jullie platen aan de lichte kant. Schiet je jpeg of RAW ? In het laatste geval zou ik de laatste foto wel eens willen zien met een halve stop onderbelichting.

Wanneer volgt de rest van die honderd ? ;D

lock

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
CHIO Eindhoven
« Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2008, 12:08:25 »
Hi Lock, ja ik ben Peter ook nog tegen gekomen bij de Karpendonkse plassen. Ik moet nu eerst eens door 100+ foto's scannen. Ik heb er even snel een paar uitgehaald en snel bewerkt voor de paarden liefhebbers.
Alle foto's zijn gemaakt met de DA* 50-135
Chio -1 (1/350, F5.6, ISO 100, Av)

Chio -2 (1/500, F4.5, ISO 100, Tv)

Chio - 3 (1/500, F6.7 ISO 100, Av)

Ik moet vanmiddag weg dus heb nog geen tijd om de rest te verwerken. Als het naar meer smaakt dan zal ik er nog wel een paar posten.

grtz, Andre
« Laatst bewerkt op: 5 mei 2008, 21:25:43 door andremz5 »