Hallo Harry. Bedankt voor je commentaar.
Eerst even over die flitser. Betere AF in vergelijking tot AF hulplicht van de ingebouwde flitser bedoel je ? Hoeveel stop overbelicht je achteraf ? En waarom doe je dat niet meteen op de camera ? Voor die 1/180 sec. ?
Flitsen is bij het turnen onmogelijk. Soms is er wel een beetje van boven effect. Maar er zijn heel wat oefeningen waarbij ze zo hoog komen/zijn dat je ze recht in de ogen zou flitsen. Het is gewoon een regel.
Die tribunes hè.. en dan zij de tribunes nog vol ook. En uiteraard zit iedereen in de loop van de fotograaf !

Tot overmaat van ramp staat die ook nog elke keer aan de verkeerde kant.. Kortom, voor een goede pose, de juisthoek, expressie van het gezicht e.d. ben je aan de goden overgeleverd.
Bij de eerste had ik ongeveer 60 graden verder naar links de foto moeten nemen. dan is juist het wegvallen van het hoofd leuk in de pose zonder dat het gezicht onzichtbaar wordt.
Bij de tweede had ik ook minimaal 1/180 s nodig gehad. Dan was de beweging wat meer beperkt gebleven aan handen en voeten.
Bij de derde kiest de dame de veilige plek op de vloer, een beetje weg van alles. Een onmogelijke positie voor de fotograaf. Ik zal wat minder ruggetjes fotograferen

Bij vier moet ik maar eens gaan kijken of ik wat kan wegklonen.
Vijf is mooi, vind ik ook. Nu nog wat minder ruisreduktie en wat meer snelheid op de sluiter...het is overigens wel en crop.
Bij zes zie je hoe kritisch de sluitertijd is. Â Ze zit stil, maar gooit toch nog haar hoofd naar achteren: onscherpte op de verkeerde plek. Ook hier snellere sluiter nodig.
Ik weet niet wanneer ik weer sportfotos ga maken. Als ik weer naar turnen ga, dan zal ik zeker een keer vragen of ik de vloer op mag. Â Het buitenseizoen komt weer, voetbal, paardensport... En het is even afwachten wat er met de camera gebeurt !