Auteur Topic: Vuurwerkfestival Knokke 2009  (gelezen 2047 keer)

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re: Vuurwerkfestival Knokke 2009
« Reactie #6 Gepost op: 6 september 2009, 16:51:52 »
helemaal niet slecht hoor.
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 6 september 2009, 16:51:52 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2 september 2009, 18:37:01 »
Ziet er hartstikke goed uit om mee te beginnen.

Foto 2 vind ik best mooi. De andere mogen er ook zijn.

Volgens mij kun je ook de TAv stand gebruiken. De B stand tip is vast afkomstig van andere merken camera's die deze stand niet hebben. Alhoewel de B stand samen met de afstandsbediening ook wel gemak geeft.
« Laatst bewerkt op: 2 september 2009, 19:33:49 door RonHendriks »

Melissa

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2 september 2009, 17:31:17 »
Bedankt voor de reactie...

Alle drie de foto's zijn met statief getrokken.  Moet wel toegeven dat ik niet op de SR gelet heb.  Dus daar moet ik volgende keer op letten.  

Bedankt voor het linkje ook.  Staan idd mooie foto's op.

Groetjes

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #3 Gepost op: 2 september 2009, 17:15:29 »
Hi Melissa, zien er toch niet slecht uit, zeker de laatste. Bij de eerste heb ik het idee dat je die uit de hand genomen hebt en niet vanaf statief, klopt dat? Overigens niet vergeten om de SR uit te zetten als je vanaf statief werkt.
Als je op onderstaand linkje klikt zie je meer vurrwerk foto's die hier geplaatst zijn en ook wat tips en links hoe ze te maken.
vuurwerk

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
« Reactie #2 Gepost op: 1 september 2009, 13:44:13 »
De foto's zijn heel anders dan ik al vaker gezien heb van vuurwerk, maar dat maakt ze dan ook speciaal. Vooral 2 en 3 vind ik wat hebben. Dat van die iso 100 zal wel kloppen, maar ik denk dat je beter een nog kleiner diafragma dan F8 kiest (voor meer kleur) en ook een langere sluitertijd (omdat dan de trajecten van al die vertakkingen van het vuurwerk langer worden).

Melissa

• Gast
Vuurwerkfestival Knokke 2009
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2009, 11:39:30 »
Hallo iedereen.

Zoals ieder jaar was het in Knokke terug Vuurwerkfestival.  Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om even te experimenteren vuurwerkfotografie.

Ik had eerst wat rondgesnuffeld op verschillende sites, hoe je juist aan zoiets moet beginnen.  Ik vond al snel dat je op B moest fotograferen en best ISO100.

Met dit wetende trok ik met toestel en statief naar de zee.

Hieronder zie je enkele beelden.  Moet eerlijk zeggen, ik vond dit niet zo eenvoudig.  Ik weet dat deze foto's niet wow zijn, maar ik vroeg me af wat jullie ervan denken.  En waar ik moet op letten als ik dit nogmaals probeer?

Foto 1: F8 - ISO100 - 1/2 sec

Foto 2: De ster op zich vind ik mss wel iets hebben.  Ik alleen vind alleen dat het onderste deel niet zo goed uitkomt. F8 - ISO100- 0.86sec

Foto 3: F8 - ISO100 - 0.95sec

Deze 3 foto's zijn enkel gecropt, maar verder niks aan verandert.

Graag opbouwende kritiek!

Groetjes

Melissa