Auteur Topic: Koffiedik kijken  (gelezen 2921 keer)

Offline Koos

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
Koffiedik kijken
« Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2008, 15:20:03 »
Ik ben van plan om een aantal nieuwe objectieven aan te schaffen. Nu weet ik dat de objectieven veel langer meegaan dan de body. Je moet dus een beetje in de toekomst kijken om een goede keuze te kunnen maken.

Ik heb mijn keuze laten vallen op het DA* 16-50 mm objectief. Maar dit objectief is speciaal gemaakt voor de APC sensor en ondersteund geen full frame.

Daarom zou ik graag eens in een glazen bol willen kijken wat de toekomst gaat brengen:

a. De productie van sensoren wordt steeds goedkoper. Daarom valt de noodzaak weg om kleinere sensoren te gaan maken en wordt 24*36 mm toch weer de gouden standaard.

b. De techniek wordt zo goed dat ook met een kleinere sensor perfecte foto's te maken zijn. Een full frame sensor heeft dan nauwelijks meer een meerwaarde en de kleinere AP-C sensor blijft bestaan.

Je begrijpt dat in geval a het genoemde DA objectief in de toekomst waardeloos wordt.

Nu weet ik ook wel dat niemand in de toekomst kan kijken. Maar misschien toch wel een leuk onderwerp om eens over van gedachten te wisselen.
Met m'n Pentax ben ik nooit alleen....

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Koffiedik kijken
« Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2008, 15:20:03 »