Wellicht had Koor het woord 'drammertje' niet moeten gebruiken maar ik moet zeggen dat de toon die jouw muziek maakt bij mij een soortgelijk gevoel oproept. Je komt net binnen en je wilt per se je ontwijfelbare gelijk niet alleen hebben maar ook krijgen.
Het woord is voor mij niet het punt, maar wat ermee wordt uitgedrukt. En jij doet nu hetzelfde. Maar ik heb toch echt alleen gevraagd om wat objectiviteit en realiteitszin. En dat ik nog niet zo lang meedoe op dit forum lijkt me verder niet zo heel erg relevant.
Of zeg je nu dat ik meer moeite zou moeten doen om bij één of andere kliek geaccepteerd te worden? Dat had ik van dit forum helemaal niet verwacht en ik zal er ook niet aan meedoen. Dan zwaai ik wel af.
Ik hoop echter nog steeds dat hier gewoon ruimte is voor leerzame discussies. Soms zal ik vragen stellen en hoop ik te kunnen profiteren van de kennis en ervaring van anderen. Soms zal ik zelf ook kunnen bijdragen.
Eerder heb ik het gevoel dat jij niet wilt horen dat er op het forum een zeer grote groep gebruikers is die de 18-55 kitlens voor zijn prijs een verdomd goed lensje vinden.
Tja, dit soort opmerkingen verbaast me dus enorm. Waarom zou ik dat niet willen horen? Ik ben het er tenslotte nog mee eens ook:
voor zijn prijs. Dat hoef ik toch niet opnieuw uit te leggen?
En nu hou ik op over dit gedoe, en wil het er ook niet meer over hebben. Laten we het hebben over Pentax-spullen en het maken van foto's.
Als oud-gebruiker van dat lensje en inmiddels gebruiker van de DA*16-50 kan ik je melden dat de deze laatste beter is maar ook duurder en groter. Ook nu nog vind ik de 18-55 een lens die de toets der kritiek zeer goed kan doorstaan.
Kijk, dit vind ik nu interessant. Je vond het dus toch de moeite en het geld waard om naar een ander objectief uit te kijken. Ik denk dus dat voor mij dat moment over een aantal maanden ook gaat komen, dat ik zal willen upgraden.
Ik zou het echt waarderen als je iets over jouw bevindingen met de 16-50mm kan vertellen, wat de verschillen zijn met de kitlens, welke eigenschappen voor jou de doorslag hebben gegeven.
Duurder is natuurlijk de reden dat ik niet meteen dat ding zou gaan kopen, maar daar nog even mee wacht. Groter/zwaarder e.d. maakt me totaal niets uit. Eventueel zou ik nog objectieven van andere merken overwegen (Sigma e.d.)
Kijk voor een onbevooroordeelde blik ook eens naar de review van de lens op DPReview.
Je bedoelt denkelijk deze:
http://www.dpreview.com/lensreviews/pentax_18-55_3p5-5p6_p15/Dat is inderdaad een nette review. Het ding krijgt er gemiddeld een 7,6.
Ik weet nog dat ik vroeger op school voor sommige vakken wel genoegen nam met een 7, maar voor andere niet