Hoi Jos,
Even wat meer tijd voor wat gefundeerder commentaat (blijft altijd een persoonlijke mening uiteraard).
1. Maak eens een uitsnede van alleen het raam met het gezicht en de boodschap van de foto is er nog steeds. De voorgrond bevat erg veel elementen waar je als kijker ook nog iets van probeert te maken.
2. Zoals ik al eerder zei is deze gewoon goed. Belichting, kleur compositie allemaal erg mooi.
3. In principe geen slechte foto maar te donker en qua onderwerp lang niet zo spannend als de kranen.
4. De struktuur van de roest met de zout kristallen is mooi en geod qua scherpte. Maar ik vindt de foto verder iets te saai.
5. Als onderdeel is het niet duidelijk waar het deel van uitmaakt. Als het je om de popnagels ging dan was een deel van de balk met het popnagel patroon misschien beter geweest. Qua kleur was hij dan denk ik wel wat te egaal geworden.
6. Volgens mij staat de foto op zijn kant. Door de hoeveelheid van patronen is deze foto voor mij wat te onrustig.
7. De scheve horizon vindt ik erg geslaagd. De lucht is goed belicht maar hierdoor zijn de gebouwen wat onderbelicht. Zonder direct een HR serie te maken is dit ook wel te corrigeren in foto software.
Meer informatie over HR kun je ondermeer vinden in
http://www.hdrsoft.com/Het gebruik van HDR kan wat vervreemdende foto's opleveren waar niet iedereen van houdt. Als je het effect in toom houdt dan kun je ook bijna onzichtbaar een foto met een enorm dynamisch bereik maken.
Ik hoop dat je hier meer aan hebt.
Groeten, Bob