Auteur Topic: Slecht weer (40D)  (gelezen 1899 keer)

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Slecht weer (40D)
« Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2008, 20:40:20 »
Edwin, Grappig dat de foto's ineens kritischer beoordeeld worden als het geen pentax is. Best wel jammer (we mogen overigens even kritisch zijn als het wel pentax foto's zijn wat mij aangaat). Mijn overbuurman heeft een 40D en ik vindt het ook een mooie camera. Je hebt helemaal gelijk vwb de user instellingen waarmee je met de canon meer kan doen. Alsnog gefeliciteerd met de 40D en ik hoop dat je blijft posten. Wat natuurlijk wel jammer is is dat we Pentax speciale foefjes niet met je kunnen delen (en of leren van de 40D foefjes) Wat dat betreft ben je beter af op een canon forum.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2008, 20:40:20 »

Offline marcedwin

• Senior Member
  • **
  • Het is zoals het is
    • This is me
« Reactie #10 Gepost op: 22 maart 2008, 11:56:01 »
Citaat
Het is toch degene die de camera bedient die de kwaliteit van de foto bepaalt? Een slechte fotograaf maakt slechte foto's en een goede fotograaf goede foto's ongeacht de camera waarmee geschoten wordt?

Ik snap alleen niet waarom iemand die een over stap heeft gemaakt naar een ander merk, z'n (matig tot slechte) foto's van het andere merk op dit forum gaat posten. Als het nog foto's waren geweest zoals bijv. de natuurfoto's van Walter (Toxiq) of Guido (Guido Franssen), dan hadden ze nog waarde, maar dit is een plaatje die voor het pentaxforum helemaal niets zegt. Deze foto was op dezelfde manier uit de K20d gekomen...

Het is niet dat ik vind dat marcedwin niet meer welkom is op dit forum, maar kom alsjeblieft niet met foto's van 'kijk eens hoe geweldig mijn Canon is'! Daarvoor kunnen wij zelf ook wel naar dpreview o.i.d. gaan.

Ik ben ziek, het is k*t weer, mijn ramen zijn vies, het is slecht weer en donker. En dan heb je iets leuks in handen en moet je wat 'kwijt'. Wilde alleen de IS laten zien. Zoals al gezegd. De mooie foto's komen later wel. Ben al een beetje aan het oefenen geweest, maar dat LiveVieuw is wel aardig (studio/astro/rare houdingen). Maar verder is ie snel, super stil (vergeleken met K110d) en waanzinnige AF. Super snel en accuraat.

De bediening is ook zeer overzichtelijk en handig. Je kan snel wisselen en keuzes maken. Ik weet nu al dat ik hier geen spijt van krijg. Alleen de manier waarop ik het doe is een beetje duur, maar ja. We leven maar een keer.

P.S. Ik heb ook nergens beweert dat ie beter is dan de K20. Dat is waarschijnlijk ook niet zo. Alleen wel op de voor mij gewenste punten als snelle/accurate AF en 6.5 FPS.
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2008, 11:57:37 door marcedwin »
Ik ben nog steeds op zoek ...

edwindev

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 22 maart 2008, 09:08:56 »
Het is toch degene die de camera bedient die de kwaliteit van de foto bepaalt? Een slechte fotograaf maakt slechte foto's en een goede fotograaf goede foto's ongeacht de camera waarmee geschoten wordt?

Ik snap alleen niet waarom iemand die een over stap heeft gemaakt naar een ander merk, z'n (matig tot slechte) foto's van het andere merk op dit forum gaat posten. Als het nog foto's waren geweest zoals bijv. de natuurfoto's van Walter (Toxiq) of Guido (Guido Franssen), dan hadden ze nog waarde, maar dit is een plaatje die voor het pentaxforum helemaal niets zegt. Deze foto was op dezelfde manier uit de K20d gekomen...

Het is niet dat ik vind dat marcedwin niet meer welkom is op dit forum, maar kom alsjeblieft niet met foto's van 'kijk eens hoe geweldig mijn Canon is'! Daarvoor kunnen wij zelf ook wel naar dpreview o.i.d. gaan.

willemk10d

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2008, 19:44:57 »
Citaat
Niet de beste foto om te beoordelen voor een nieuwe camera.
Daar ook al sneeuw, hier heeft het ook gesneeuwd, en het gaat morgen weer sneeuwen ;D Een wit Pasen dit jaar! :D

Hallo Martijn,
hoe noem je dat , is gewoon een kiekjes box ;D ;D

Offline Martijn

• Super Pentaxian
  • Imagine a world with only Pentax!
« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2008, 17:50:03 »
Niet de beste foto om te beoordelen voor een nieuwe camera.
Daar ook al sneeuw, hier heeft het ook gesneeuwd, en het gaat morgen weer sneeuwen ;D Een wit Pasen dit jaar! :D
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

willemk10d

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2008, 17:19:25 »
Citaat
;D

Als ik aan die Kanon gewend ben, zal het vast wel goed komen.

tuurlijk gewoon blijven dromen over een mooie k20

Offline marcedwin

• Senior Member
  • **
  • Het is zoals het is
    • This is me
« Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2008, 17:15:07 »
 ;D

Als ik aan die Kanon gewend ben, zal het vast wel goed komen.

willemk10d

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2008, 17:12:11 »
Citaat

Zoals ik al zei: [highlight]Uit de hand - door een aantal vieze ruiten heen.[/highlight]  ;)

BTW, die grove strepen is sneeuw.

en toch vond ik je foto's die je maakte met een pentax vele malen beter
 :P :P

Offline marcedwin

• Senior Member
  • **
  • Het is zoals het is
    • This is me
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2008, 17:09:56 »
Citaat
Marchel ,
je moet je lens eens schoon maken , of is dit beeld standaard voor een canon???

;D ;D

Zoals ik al zei: [highlight]Uit de hand - door een aantal vieze ruiten heen.[/highlight]  ;)

BTW, die grove strepen is sneeuw.
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2008, 17:10:33 door marcedwin »

willemk10d

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2008, 16:24:07 »
Marchel ,
je moet je lens eens schoon maken , of is dit beeld standaard voor een canon???

;D ;D

Offline marcedwin

• Senior Member
  • **
  • Het is zoals het is
    • This is me
Slecht weer (40D)
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2008, 15:35:55 »
... en moet mijn nieuwe nog leren kennen. Een van de laatste bijdragen. Stil, snel en dat IS is erg mooi. Uit de hand - door een aantal vieze ruiten heen.