Auteur Topic: Rommeltje  (gelezen 1344 keer)

Offline wllm

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
Re: Rommeltje
« Reactie #8 Gepost op: 7 februari 2008, 18:44:35 »
Citaat
Met het bakstenen plafond zit de sfeer er meteen in  [smiley=thumbup.gif].

Beetje jammer vind ik dat de onderkant van alle items onder in de foto is afgesneden. Dit maakt de foto "niet gegrond".
Ook zou ik de foto heel netjes horizontaal plaatsen (bovenkanten ramen/horizontale staaf van de hooi-(hoe-heet-zo'n-ding?), m.a.w. geen rommelige foto van een rommeltje...

Jan V.

Zit wat in dat "niet gegrond" ik zou het nog eens opnieuw ter plekke moeten bekijken. Ik kan ook niet een te laag camera standpunt nemen, wat dan ben ik het plafond effect een beetje kwijt. En op de voorgrond en links staan/liggen wat hoge dingen wat dan weer ander beeld wegneemt. Maar bedankt voor de opmerking, daar kun je van leren.

wllm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 7 februari 2008, 18:44:35 »

edwindev

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 7 februari 2008, 17:22:14 »
Citaat
...hooi-(hoe-heet-zo'n-ding?)..
hooiruif?

Offline janver

• Pentaxian
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #6 Gepost op: 7 februari 2008, 15:30:53 »
Met het bakstenen plafond zit de sfeer er meteen in  [smiley=thumbup.gif].

Beetje jammer vind ik dat de onderkant van alle items onder in de foto is afgesneden. Dit maakt de foto "niet gegrond".
Ook zou ik de foto heel netjes horizontaal plaatsen (bovenkanten ramen/horizontale staaf van de hooi-(hoe-heet-zo'n-ding?), m.a.w. geen rommelige foto van een rommeltje...

Jan V.
Pentax K100D + DA 12-24/4 AL ED [IF] + DA 18-55/3.5-5.6 AL + DA 50-200/4-5.6 ED + FA 77/1.8 Limited + A 50/1.7 + A 28/2.8 + K 400-600/8-12 Reflex + AF-540FGZ

Ruud

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 6 februari 2008, 21:46:36 »
Citaat

Ik vindt het plafond mooi en geeft een aardig perspectief. En er ligt eigenlijk te veel zooi. Zou ook een serie kunnen worden met details.

wllm

Ik ben het helemaal met je eerste opmerking eens. De tweede sluit de derde niet uit; integendeel.

Offline wllm

• Super Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 6 februari 2008, 20:45:21 »
Citaat
Een erg mooi rommelig en vooral fotogenieke plek!

Waarom laat je zo veel van het plafond zien i.p.v. de rommelige vloer? Als kijker wordt ik nu eerst naar het grote vlak van het plafond getrokken en daarna pas naar het daadwerkelijke onderwerp: de rommel.

Ik vindt het plafond mooi en geeft een aardig perspectief. En er ligt eigenlijk te veel zooi. Zou ook een serie kunnen worden met details.

wllm

edwindev

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 6 februari 2008, 20:06:24 »
Een erg mooi rommelig en vooral fotogenieke plek!

Waarom laat je zo veel van het plafond zien i.p.v. de rommelige vloer? Als kijker wordt ik nu eerst naar het grote vlak van het plafond getrokken en daarna pas naar het daadwerkelijke onderwerp: de rommel.

Atmikes

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 6 februari 2008, 19:53:03 »
inderdaad  ;D

Offline wllm

• Super Pentaxian
Rommeltje
« Reactie #1 Gepost op: 6 februari 2008, 19:46:07 »