Help me even aub, ik heb mijn Pentax nog maar een week, maar "een programmalijn MTF" zegt mij niets!? 
Dit kun je instellen in de eerste optie op de eerste pagina van het menu persoonlijke instellingen.
In dit menu geef je aan hoe de camera de belichting instelt bij het gebruik van de p-stand.
Er zijn hierbij vier mogelijkheden: 1 normaal, 2 hoge snelheid, 3 diepte, 4 MTF (modulation transfer function).
Optie 1 is de standaardinstelling. Hierbij kiest de camera in het algemeen een dusdanige sluitertijd dat de kans op bewegingsonscherpte minimaal is. Het diafragma wordt natuurlijk op de sluitertijd aangepast.
Optie 2 betekent dat de camera een belichtingsinstelling kiest met een zo snel mogelijke sluitertijd (en kiest het daarbij behorend diafragma).
Optie 3 betekent dat de camera een belichtingsinstelling kiest met een zo klein mogelijk diafragma (en dus een zo groot mogelijke scherptediepte). De camera past uiteraard de sluitertijd aan op het diafragma.
Optie 4 betekent dat de camera een belichtingsinstelling kiest waarbij het gebruikte objectief op zijn best presteert. Elk objectief heeft een bepaalde diafragma waarde waarbij het beeldoplossend vermogen het hoogst is. De camera kiest dan dit diafragma (en de bijbehorende sluitertijd). Let op: deze functie werkt alleen bij objectieven die door de camera herkent worden.
Het valt je waarschijnlijk op dat opties 2 en 3 elkaars tegenovergestelde zijn.
greetz