Auteur Topic: Fotoserie in de speeltuin - B&W  (gelezen 1431 keer)

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
Re: Fotoserie in de speeltuin - B&W
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2016, 21:38:29 »
... De ruis op de foto komt vooral Door de aanpassingen die ik toegepast heb in NIK Silver Effex  (geloof een speciale type ontwikkel film instelling) de hoeveelheid ruis is dus bewust gedaan.
De een vind het niets, de ander kan het wel waarderen. Ik vind het persoonlijk ook best geslaagd.
Ik ben het helemaal met je eens dat de ruis hier helemaal niet misstaat. Maar de ruis is zodanig nadrukkelijk aanwezig dat ik het wel in mijn opmerkingen aangestipt heb.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2016, 21:38:29 »

Offline Stef_r

• Full Member
  • *
  • Pentax rules!
« Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2016, 21:32:16 »
Ik heb je inleidende tekst een paar maal doorgelezen en het werd mij niet echt duidelijk waarmee je de foto's nu genomen had, want je vergelijkt daar een K200D met een K200D ???

Oeps... foutje van mij!
Heb 't gelijk aangepast; moest natuurlijk met de K-5 zijn. :angel:

Overigens bedankt voor je commentaar!
De ruis op de foto komt vooral Door de aanpassingen die ik toegepast heb in NIK Silver Effex  (geloof een speciale type ontwikkel film instelling) de hoeveelheid ruis is dus bewust gedaan.
De een vind het niets, de ander kan het wel waarderen. Ik vind het persoonlijk ook best geslaagd.
K200D + K5 II  |  Pentax SMC DA 12-24mm f/4.0 ED AL (IF)  |  Pentax SMC DA 50-135mm f/2.8 ED AL IF SDM | Sigma 70-300mm f4-5.6 APO DG Macro  |  Metz mecablitz 48 AF-1 digital  |  NG Medium Shoulderbag NG2475

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2016, 19:47:30 »
Ik heb je inleidende tekst een paar maal doorgelezen en het werd mij niet echt duidelijk waarmee je de foto's nu genomen had, want je vergelijkt daar een K200D met een K200D ???. Uit je banner begrijp ik echter dat je ook een K5 hebt, dus ik neem aan dat je de foto's met de K5 hebt genomen en dat je deze vergelijkt met de K200D.

Wat de foto's betreft: ze doen het wat mij betreft alle drie goed in zwart/wit.
Foto 1: Mooie beelduitsnede en scherptediepte heb je hier. Wel wat veel ruis, maar beter ruis dan een bewogen foto zou ik zeggen.
Foto 2: Mooi die inleidende lijnen van de kettingen. Jammer alleen dat Max z'n voeten net niet helemaal op de foto staan.
Foto 3: Die geconcentreerde blikken heb je mooi vastgelegd. Weer een erg mooie beelduitsnede en scherptediepte :good:.

Aan alle blije gezichten te zien is het een heerlijk dagje spelen geweest.

Groet,  Peter

Offline Stef_r

• Full Member
  • *
  • Pentax rules!
Fotoserie in de speeltuin - B&W
« Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2016, 13:23:21 »
Sinds twee dagen de trotse bezitter van een Pentax K-5 II  ;D

Gisteren waren we met de kinderen samen met opa en oma naar de speeltuin geweest en daar wat 'gespeeld' met de camera.
Ik had al geruime tijd een K200D maar in combinatie met mijn Sigma 70-300 liep ik toch tegen beperkingen op.
(Vooral op 300mm op F5.6 kreeg ik soms geen kortere sluitertijden dan 1/8 tot 1/30... Foto's veel te wazig dus  :-[)
Ben erg onder de indruk van de snelheid (Burstmode RAW op Hi-speed) en heb ook het idee dat foto's er scherper uitzien dan met de K200D... Hoewel onder goede lichtomstandigheden heb ik ook daar mee hele mooie foto's genomen!

Na ook gelijk Lightroom (CC 2015) maar weer eens tevoorschijn gehaald te hebben hier een eerste impressie in zwart/wit.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of er nog tips zijn voor wat betreft belichting, compositie, uitsnede, etc. etc.  :angel:

Foto 1. Tom op de schommel

Foto 2. Max op de schommel

Foto 3. Max bij oma op de Tablet aan het spelen (NA de speeltuin  :P)

« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2016, 21:25:01 door Stef_r »
K200D + K5 II  |  Pentax SMC DA 12-24mm f/4.0 ED AL (IF)  |  Pentax SMC DA 50-135mm f/2.8 ED AL IF SDM | Sigma 70-300mm f4-5.6 APO DG Macro  |  Metz mecablitz 48 AF-1 digital  |  NG Medium Shoulderbag NG2475