Yep
Kun je opnieuw gaan schrijven.......... 
Ik vind het wel een faire en evenwichtige review....Het AF-systeem blijft toch een beetje de achilles-hiel van Pentax. Het is zeker goed in veel situaties maar is het goed genoeg overall......
Ik weet dat toen ik overstapte van een K-5 naar een Nikon D610 ik verschil merkte bij het volgen van onderwerpen en bij onderwerpen die (schuin) op je afkomen. Vooral bij dat laatste merkte ik duidelijk verschil. Op de overige vlakken merkte ik maar weinig verschil, maar bij veel van mijn fotografie is af-snelheid niet echt van belang. En sinds de K-5 zijn er wel verbeteringen aangebracht aan het AF-systeem van Pentax maar loopt het blijkbaar nog wel achter bij de concurrentie.
Ben ik gelukkig te lui voor. Hoeft ook geen OCD te worden/zijn, reacties schrijven.
Waar ik nog wel aan dacht: ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat ik net even een moment miste omdat de camera nog aan het focussen was, ook in AF-S. Bvb een gezichtsuitdrukking die de volgende seconde weer verdwijnt. Veel mensen stellen dat snelle autofocus alleen van belang is bij sport/actiefotografie, maar ik zie dat eigenlijk anders. Nou weet ik wel dat je in dat soort situaties misschien MF kunt gebruiken, maar dan moet je dus alsnog anticiperen op die situaties. En soms gebeuren ze zomaar. Om dan nog over te schakelen naar MF, dan ben je te laat.
Bovendien vertrouw ik mezelf niet als het op MF aankomt. En ja, ik heb het geprobeerd. IMHO zijn moderne DSLRs gewoon niet meer echt gemaakt voor MF. Er zitten geen focusing hulpmiddelen in het screen. En als je die erin wilt hebben werkt spotmeting niet meer goed. Voor mij is dat allemaal gewoon teveel gedoe dat ik er niet bij wil hebben.
Bovendien wil je tracking misschien ook wel gebruiken bij die gezichtsuitdrukking. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand bvb lacht en dan een beweging naar voren maakt met het hoofd. Als je dan een snelle lens hebt (in de zin van groot diafragma) en je gebruikt AF-S, kan dat maar zo buiten de DOF vallen.
Ik heb het hier dus over niet geregisseerde foto's. Dus geen model in een studio of zo, maar foto's bij een bepaald evenement, of op reis. Dat soort dingen. Dan weet je ook niet precies wat je gaat tegenkomen, dus vooraf MF instellen doe je dan niet (althans, ik niet).