Auteur Topic: Havik de geniepigaard.  (gelezen 886 keer)

Stout

• Gast
Re: Havik de geniepigaard.
« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2016, 19:25:42 »
Geweldig om te zien.  :good:

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2016, 19:25:42 »

Offline VanMar

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2016, 14:16:52 »
Leuke reactie's op deze post.Bedankt alle daarvoor.
Helaas gebeuren zulke dingen altijd te ver, zo zie je maar je komt altijd mm's te kort.

Mvg,
VanMar

Het leerproces van een nieuwe camera begint met eerst en vooral de handleiding 20x te lezen en te bestuderen is mij verteld.En het klopt nog ook.

K5 | K3 |
https://www.flickr.com/photos/vanmar

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2016, 12:03:46 »
Ja top dit ! Gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline moto

• Senior Member
  • **
  • als je een schrijvfout vindt mag je hem hebben
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2016, 20:33:13 »
+1
bij een fotoserie van dergelijke aktie is de kwaliteit van de foto niet de hoofdzaak.
Gr. Joop

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2016, 17:31:34 »
Mooi fotoverslag! En idd met tekst erbij een genot om naar te kijken!

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2016, 16:53:12 »
Mooi beeldverhaal met begeleidende tekst :good:. Mooi om toeschouwer van te zijn en kunstig om het goed op de gevoelige plaat te zetten.

Groet,  Peter

Offline VanMar

• Pentaxian
  • **
Havik de geniepigaard.
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2016, 13:45:03 »
Heb me vaak afgevraagd hoe de Havik het klaar krijgt om vanuit het niets plots met grote snelheid een prooi te pakken.Al meermaals gezien dat een prijsduif die verdwaalt en op een vijver water komt drinken, te prooi valt aan de havik.De duif toert dan rond die vijver (en die is best groot) om even te drinken.De havik komt dan recht uit struiken met z'n snelheid,blijkbaar uit het niets en de duif pakt.Het is voor deze geniepigaard blijkbaar geen probleem om door het struikgewas langs de oever de duif te volgen.Dit tafereel speelt zich z'n 75meter van me af,helaas wat ver.Maar post dit toch omdat voor mij dit de momenten zijn waarom ik zo graag in de natuur vertoef en het dan kan vast leggen op de gevoelige plaat.

1 Hier zie ik de havik door de struiken naar voor komen, even voordien zag ik daar niets.
Alles is nog rustig.De eenden hebben blijkbaar nog niets in de gaten.

2  De eendenkoppen gaan nu wel richting de havik.

3 Bij de wilde eenden zie ik al wat paniek daar ze hun nekken naar boven toe rekken.

4 De winde eenden steken nu ook hun vleugels omhoog (waarschijnlijk om zich groter te voordoen) de kleinere eenden (wintertaling,kuifeend) kunnen maar een ding doen.
Deze laatste zijn ook de prooi van de havik.

5 De kleinere eenden kunnen niets anders dan duiken, denk als er eentje was gaan vliegen hij/zij ten prooi was gevallen van de havik.Zijn paniek tactiek heeft hier niet geholpen.Zal voor een volgende poging zijn.
Mvg,
VanMar

Het leerproces van een nieuwe camera begint met eerst en vooral de handleiding 20x te lezen en te bestuderen is mij verteld.En het klopt nog ook.

K5 | K3 |
https://www.flickr.com/photos/vanmar