Auteur Topic: Liever de Pentax FF ...  (gelezen 10501 keer)

Offline Jan-61

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Liever de Pentax FF ...
« Reactie #59 Gepost op: 19 februari 2016, 15:58:20 »
heel mooi spul Jan,
degelijk en goede kwaliteit,van vroeger.  :good:
maar of het allernieuwste ook zo is , dat moet je nog afwachten ;C

Nou, dat laatste kunnen we wel verwachten, lijkt mij. De huidige modellen zijn ook tankjes. Hier heeft Pentax wel een traditie in. Weleens een doorsnee CaNikon in handen gehad?

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #59 Gepost op: 19 februari 2016, 15:58:20 »

JohnnieS

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 19 februari 2016, 05:17:37 »
heel mooi spul Jan,
degelijk en goede kwaliteit,van vroeger.  :good:
maar of het allernieuwste ook zo is , dat moet je nog afwachten ;C

Offline VanMar

• Pentaxian
  • **
« Reactie #57 Gepost op: 19 februari 2016, 02:04:11 »
Smaakmakertje: Met Pentax Look&Feel, nouja, dat 'Feel' kunnen we wel aannemen, zit het wel goed   :cheer:
(Let vooral op vormgeving prismahuis)
Jan.
Als er geen flash aan te past komt blijven ze echt bij hun design, wat een bakbeest zeg die 67.
Het is voor het eerst dat ik die zie, en die flitser houder, zo engels. ;D
Mvg,
VanMar

Het leerproces van een nieuwe camera begint met eerst en vooral de handleiding 20x te lezen en te bestuderen is mij verteld.En het klopt nog ook.

K5 | K3 |
https://www.flickr.com/photos/vanmar

Offline Jan-61

• Super Pentaxian
    • FotoSeq.NL
« Reactie #56 Gepost op: 18 februari 2016, 17:55:27 »
Smaakmakertje: Met Pentax Look&Feel, nouja, dat 'Feel' kunnen we wel aannemen, zit het wel goed   :cheer:
(Let vooral op vormgeving prismahuis)

Stukje PentaxProductDesignevolutietheorie naar de (Pentax)mensen toe  ;)

En nu dus:

Jan.

« Laatst bewerkt op: 19 februari 2016, 16:02:49 door Jan-61 »
FLICKR

Offline VanMar

• Pentaxian
  • **
« Reactie #55 Gepost op: 18 februari 2016, 13:55:14 »
Wat ik er juist uit opmaak is dat de focuspunten dusdanig centraal zijn geplaatst dat ze bijna allemaal werken bij gebruik van aps-c lenzen.
Er is een menu-keuze om de sensor te verkleinen naar 15 mp bij aps-c lenzen dus kunnen in principe alle Pentax objectieven gebruikt worden, wat de kwaliteit is laat ons natuurlijk alleen nog raden, ben wel benieuwd.
Dat is natuurlijk fijn, maar hoe zit het als je een FF lens gebruikt.
Gaan de focus punten wel ver genoeg naar buiten staan.
Wat betreft de kwaliteit met gebruik aps-c lenzen gaat het wel reuze meevallen ik schat toch een 14mp crop.
Wat nog altijd behoorlijk is.
Deze camera heeft zeker een toekomst, zeker voor diegene die goede FF lenzen hebben zullen heeel snel de overstap maken.
800 iso en geen greintje ruis te bekennen in donkere gedeelten ...nou moe.
En wat met deze foto 12.800iso.
http://2.static.img-dpreview.com/files/p/TS7360x4912~sample_galleries/9969263190/3619577178.jpg

Mvg,
VanMar

Het leerproces van een nieuwe camera begint met eerst en vooral de handleiding 20x te lezen en te bestuderen is mij verteld.En het klopt nog ook.

K5 | K3 |

risseeuw

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 18 februari 2016, 13:10:50 »
Hier een preview met een film van de instellingen.
Wat opvalt is CROP.
Meteen de achilleshiel van de K1 ?, de focus punten zijn te centraal aangebracht voor het gebruik van de dslr-c lenzen.
https://www.ephotozine.com/article/pentax-k-1-hands-on-preview-28884

Wat ik er juist uit opmaak is dat de focuspunten dusdanig centraal zijn geplaatst dat ze bijna allemaal werken bij gebruik van aps-c lenzen.
Er is een menu-keuze om de sensor te verkleinen naar 15 mp bij aps-c lenzen dus kunnen in principe alle Pentax objectieven gebruikt worden, wat de kwaliteit is laat ons natuurlijk alleen nog raden, ben wel benieuwd.

Offline VanMar

• Pentaxian
  • **
« Reactie #53 Gepost op: 18 februari 2016, 11:56:41 »
Hier een preview met een film van de instellingen.
Wat opvalt is CROP.
Meteen de achilleshiel van de K1 ?, de focus punten zijn te centraal aangebracht voor het gebruik van de dslr-c lenzen.
https://www.ephotozine.com/article/pentax-k-1-hands-on-preview-28884
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2016, 12:13:16 door VanMar »
Mvg,
VanMar

K5 | K3 |

Offline VanMar

• Pentaxian
  • **
« Reactie #52 Gepost op: 18 februari 2016, 00:06:47 »
Heu...maar $1799 ???
Preview van K1.Met RAW foto's genomen met de nieuweling.
Denk dat het een winner is, nee ben zeker. :clap2:

http://www.dpreview.com/reviews/pentax-k-1
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2016, 00:36:55 door VanMar »
Mvg,
VanMar

K5 | K3 |

newmikey2

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 17 februari 2016, 23:20:19 »
Zojuist officieel aangekondigd.

Offline Jan-61

• Super Pentaxian
    • FotoSeq.NL
« Reactie #50 Gepost op: 17 februari 2016, 22:13:00 »
Maar ja, dergelijke tegenstellingen zijn er nu eenmaal en je zult ze altijd blijven houden: mensen die verheugd zijn als de volformaat van Pentax er aan komt en mensen die het geen lor kan schelen aan de andere kant. En zo ook: Mensen die 'iets' met Pentax hebben (ja, ik ook) en anderen die 'volkomen toevallig' met Pentax fotograferen. Het ene is niet persé beter dan het andere.
Zie je ook met automerken (waar ik dan weer nul-komma-niks mee heb, nouja, misschien 0,33%).

Er over kissebissen heeft niet zoveel zin  :angel:
We zullen dan hier vast wel gaan zien dat er reuring komt als de K-1 er is  ;C

OnTopic: Al ga ik waarschijnlijk geen K-1 kopen, toch mooi dat-ie eraan komt, imho. Mooie camera, qua vormgeving tussen de 67 en de K-r in. Pentax Look&Feel zit wel goed.

Jan.
FLICKR

Offline Yahrr

• Senior Member
  • **
  • Niet geschoten is geen foto
« Reactie #49 Gepost op: 17 februari 2016, 21:12:12 »
+3
Als je mee wilt speculeren dan moet je daar dus zijn.
Beetje raar om mensen te verwijten dat ze niet enthousiast opspringen bij het zoveelste gerucht.
K20D K3II| 16-50 50-135 Sigma 10-20mm Kiron 105 macro M50-1,4| 360FGZ | Manfrotto BeFree en 055PRO | Crumpler Quick Escape Sling

newmikey2

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 17 februari 2016, 20:29:08 »

Stout

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 17 februari 2016, 20:11:51 »
.....
Eigenlijk vraag ik me af waarom de persoon Kees SC geviseerd moet worden wanneer hij een inhoudelijke reactie geeft.

Voorts begrijp ik niet waarom men zich moet verantwoorden omdat hier niet zo'n gelijkaardige discussie op gang komt.

+1

Offline zoran

• Super Pentaxian
« Reactie #46 Gepost op: 17 februari 2016, 20:03:00 »
Ik heb net even op het andere forum gekeken naar het desbetreffende topic en heb vooral een hoop geouwehoer gelezen.
Eigenlijk vraag ik me af waarom de persoon Kees SC geviseerd moet worden wanneer hij een inhoudelijke reactie geeft.

Voorts begrijp ik niet waarom men zich moet verantwoorden omdat hier niet zo'n gelijkaardige discussie op gang komt.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #45 Gepost op: 17 februari 2016, 18:56:45 »
Overigens ben ik niet zo onder de indruk van het inhoudelijke op het zusterforum. Beetje borrelpraat, dus zoveel missen we "hier"  niet ......  :-X
Ik vind deze reactie op mijn opmerking wel een beetje jammer.......Mijn reactie was naar aanleiding van de vraag van Drielletje:
Beste forumleden, Het is me opgevallen dat de zusterfora momenteel bijna ontploffen aangaande de aankomende releasedatum van de nieuwe FF. Foto's zijn geplaatst van een K1 met grip en hij is vanuit alle hoeken te zien. Een prachtige camera waarmee je volgens mij prima voor de dag kan komen. Dan de specs, ik weet het nog niet officieel, maar zeer aannemelijk ruim voldoende voorzien. Daarnaast komt Pentax met twee nieuwe lenzen voor de FF; de DFA HD 15-30 f2.8 ED SDM WR en een DFA 28-105 f3.5/5.6 ED DC WR.
Op dit forum.......oorverdovende stilte.  Heeft niemand interesse op een enkeling na of is iedereen een beetje FF moe? Watsgeburt? Vr Gr Sander
Ook een kwestie van 'cultuurverschil' tussen beide fora. Sowieso is er op het zusterforum meer aandacht voor Pentax-nieuws en -techniek dan hier.
Ik heb geen waarde-oordeel gegeven over het verschil tussen beide fora (en heb dat ook niet willen geven) en dat doe jij in reactie (met quote) op mij wel......

Meer on topic:
De gelekte specificaties zijn inmiddels zo concreet dat het onwaarschijnlijk is dat ze niet waar zijn.....zie daarvoor het zusterforum, het internationale forum, digifotopro en zelfs de frontpage van tweakers.net (en vele anderen....).
 ;) ;)

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #44 Gepost op: 17 februari 2016, 16:17:46 »
Overigens ben ik niet zo onder de indruk van het inhoudelijke op het zusterforum. Beetje borrelpraat, dus zoveel missen we "hier"  niet ......  :-X
Dat hoop ik want ik citeerde een quote maar blijkbaar is het onderscheidend vermogen niet zo heel groot. Maar laten we maar weer on topic gaan....

Dus jij wil beweren Kees dat jouw opmerking een grap was ?  Da's op zich dan wel weer lachen.. :laugh:

On topic: ik ben helemaal voor de K-01/K-1/Pentax Full Frame  :good:
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #43 Gepost op: 16 februari 2016, 22:19:59 »
Mike, ik ben prima in staat om een grap van een zure opmerking te onderscheiden. Maak je geen zorgen. Gr. Sander
Dat hoop ik want ik citeerde een quote maar blijkbaar is het onderscheidend vermogen niet zo heel groot. Maar laten we maar weer on topic gaan....

Offline Cliff-SP3

• Senior Member
  • **
« Reactie #42 Gepost op: 16 februari 2016, 16:42:55 »
"No thanks, I'm perfectly happy with APS-C"

Even terug naar de poll, want daar begon het onderwerp mee. Zoals Mike ben ik tevreden met wat ik heb vooral omdat ik veel "oude" M42 en K-bajonet objectieven gebruik. Het huidige Pentax assortiment is voor wat ik er mee zal doen veel te duur. Daarnaast heb ik nog een Olympus 4:3 systeem met jawel een E-1 als vlaggenschip. Daar komen voor mij nog prima resultaten uit. Als ik full frame wil pak ik een analoge spiegelreflex waarmee mijn collectie objectieven nog wel tot zijn recht komt zonder de tekortkomingen die optreden bij 24 MP. En als het nog groter moet een midden formaat analoge camera. Tot zover mijn kijk op het geheel. Grt. Cliff.
digitaal Pentax K-x, analoog MX, Super A, SP 1000 en Super Takumar en SMC Pentax en andere Pentax-K en M42 objectieven voor deze camera's

http://www.flickr.com/photos/dnf_spedition

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #41 Gepost op: 16 februari 2016, 16:07:33 »
Mike, ik ben prima in staat om een grap van een zure opmerking te onderscheiden. Maak je geen zorgen. Gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

newmikey2

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 16 februari 2016, 15:40:10 »
Ik snap hier weer geen donder van, waarom moeten jullie toch altijd zo in je wiek geschoten reageren ?? Luciën maakt gewoon een hele terechte en neutraal geformuleerde opmerking en dan komt dit opeens weer uit de hoge hoed.....

Wel deel van het grapje is aan je voorbijgegaan? Ik verwijder het wel weer hoor maar wie reageert er nu zo "in z'n wiek geschoten"?

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #39 Gepost op: 16 februari 2016, 15:25:02 »

+1
Ik zat me er ook al over te verbazen. Ouwehoeren zij meer dan wij? Is dat goed dan?

Ik snap hier weer geen donder van, waarom moeten jullie toch altijd zo in je wiek geschoten reageren ?? Luciën maakt gewoon een hele terechte en neutraal geformuleerde opmerking en dan komt dit opeens weer uit de hoge hoed.....

Werkelijk onbegrijpelijk  :-X

newmikey2

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 16 februari 2016, 14:40:34 »
<bijt op tong> geen commentaar...
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2016, 15:40:44 door newmikey2 »

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #37 Gepost op: 16 februari 2016, 13:36:13 »
Beste forumleden,
Het is me opgevallen dat de zusterfora momenteel bijna ontploffen aangaande de aankomende releasedatum van de nieuwe FF. Foto's zijn geplaatst van een K1 met grip en hij is vanuit alle hoeken te zien.
Op dit forum.......oorverdovende stilte.  Heeft niemand interesse op een enkeling na of is iedereen een beetje FF moe? Watsgeburt?

Vr Gr Sander
Ook een kwestie van 'cultuurverschil' tussen beide fora. Sowieso er op het zusterforum meer aandacht voor Pentax-nieuws en -techniek dan hier.

Offline 6x7

• Pentaxian
  • **
« Reactie #36 Gepost op: 15 februari 2016, 23:48:12 »
Wat mij opvalt is het enthousiasme op dit forum tijdens en na de aankondiging van de FF door Pentax, eindelijk na zo veel jaar.
Hierbij de nodige speculaties over de sensor etc....
Nu is de FF concreter en dichterbij dan ooit, mooie foto's en aannemelijke specs en twee extra lenzen.
De laatste dagen veel nieuws en drukte op zo wel het NL zusterforum als pentaxforum.com maar hier geen haan die er naar kraait.
De FF is toch zo'n beetje het nieuws van de eeuw? 

Vr Gr Sander

Mee eens, afgelopen zaterdag bij mijn fotoboer en die liet me al een foto zien, dat hij de kamera in zijn handen had en hij was erg te spreken over de zoeker, blijkbaar heeft de K1 een lcd overlay waar mee je extra lijnen in je optische zoeker kunt zetten. 36MP body behoorlijk compact Prijs rond de 2k.
In mijn geval heb ik alle lenzen al liggen dus is het een nobrainer
Ik ga er een halen als ze eind maart in Nederland binnen zijn :-) 
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #35 Gepost op: 15 februari 2016, 19:36:56 »
[...]En ook geen enkele reactie in mijn topic over de uitgelekte specs
Nope, en dit topic (en daarmee bedoel ik niet het topic waar jij naar verwijst btw maar "dit" topic  :)) gaat het ook niet over de Pentax FF zelf maar om de rimram er om heen.........

[...]Groeten, van het 'oudste' actieve lid van dit forum.Luciën.
LOL, ja "volgnummer" 3.....zelfs eerder dan de huidige admin  ;)