Auteur Topic: Wat zit ik in dubio.....  (gelezen 1825 keer)

Offline RiPex

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
Re: Wat zit ik in dubio.....
« Reactie #9 Gepost op: 17 november 2015, 20:15:05 »
Ik heb gewikt, gewogen en afgewogen en de knoop doorgehakt. De 55-300 staat in de rubriek Te koop aangeboden.
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 17 november 2015, 20:15:05 »

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #8 Gepost op: 8 november 2015, 12:06:05 »
De 55-300 is een prima lens. Heel handzaam en goede kwaliteit. Levert je denk ik zo'n € 150,-- - € 200,-- op. Ik gebruik hem regelmatig vanwege de handzaamheid t.o.v. mijn 135-400. Ik zou hem nooit wegdoen.

Maar als je hem nooit gebruikt, waar bewaar je hem dan voor? Dan zou ik hem dus wel wegdoen (ik had de DA35, een mooi lensje, maar nooit in gebruik. Dus toch maar doorverkocht en bijgelegd voor de 135-400).

Succes met de afwegingen.

Offline ronaldzimmerman.nl

• Junior Member
    • Ronald Zimmerman Photography - Wildlife and Nature Photography
« Reactie #7 Gepost op: 5 november 2015, 21:25:56 »
Tja, waarom zou je een objectief dat alleen in de kast ligt houden? En je sentiment over "pentax"....: camera's en objectieven - van welk merk dan ook - zijn slechts hulpmiddelen om foto's te maken. Niets meer en niet minder.
Sigma-zooms (zeker uit de EX-serie als de 50-500) kunnen best wel wat regen hebben (eigen ervaringen).
Eens. Ik zou persoonlijk als ik een betere heb, alleen de beste gebruiken. Voor het geld kan je weer wat leuks doen.

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
« Reactie #6 Gepost op: 5 november 2015, 17:15:43 »
Tja, waarom zou je een objectief dat alleen in de kast ligt houden? En je sentiment over "pentax"....: camera's en objectieven - van welk merk dan ook - zijn slechts hulpmiddelen om foto's te maken. Niets meer en niet minder.
Sigma-zooms (zeker uit de EX-serie als de 50-500) kunnen best wel wat regen hebben (eigen ervaringen).

Jep. Wat dat betreft: verkoop de lens en doe iets leuks met het geld, iets waar je echt gelukkig van wordt.
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #5 Gepost op: 29 oktober 2015, 21:21:21 »

risseeuw

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2015, 14:10:26 »
Het is maar wat je wil, mooi hoor zo'n Bigma maar zie mezelf er niet de hele dag mee sjouwen inclusief een degelijk statief.
Zo'n combinatie beperkt je ernstig in je mobiliteit en moet er niet aan denken met zo'n ding een hele dag in bijvoorbeeld een dierentuin te gaan lopen sjouwen terwijl dat met de 55-300 volgens mij geen enkel bezwaar is.
Enige nadeel van de 55-300 vind ik het geluid tijdens focussen, iets waar je in de vrije natuur nog wel eens last van kan krijgen.
Als de 55-300mm de WR versie is zou ik hem zeker niet wegdoen want dat blijft wel het nadeel met de Sigma die totaal niet WR is.

Offline ArnoR

• Pentaxian
  • **
  • What you see is not always what you get...
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2015, 14:00:50 »
Dit is toch wel een heel lastig probleem ... Tjonge... ik krijg bijna medelijden... haha  :lolk:
Bij verkoop levert dat objectief je zo'n 150 Eur op (tenminste, dat heb ik er voor betaald) maar je krijgt mogelijk spijt als je een keer wat 'lichter' op pad wilt.
Het levert dan te weinig op om een ander objectief terug te kopen maar alle beetjes helpen...

Maar als de lens anders toch alleen en uitsluitend maar ligt te verstoffen dan ging hij er bij mij toch uit.
Sterkte !!  ;D
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2015, 13:06:22 »
Kan het mij een beetje voorstellen.
Van de andere kant 2 zooms in een groot overlappend stuk ::)
Misschien de 55-300 eruit en er de Pentax 300 mm voor terug  :)

Sterkte met je luxe probleem  :)

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline RiPex

• Senior Member
  • **
Wat zit ik in dubio.....
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2015, 12:41:58 »
Wat zit ik in dubio.....  :schaam:

Ik ben in het bezit van een Pentax 55-300 en een Sigma 'Bigma' 50-500. De Pentax gebruik ik sinds ik de Sigma heb, ook al is die bigma in vergelijking met de 55-300 veel zwaarder en daardoor wat lastiger hanteerbaar, eigenlijk niet meer. Deze 55-300 ligt nu, netjes opgeborgen in zijn hoesje, maar te liggen....
De 55-300 zal bij verkoop nog wel een redelijke opbrengst kunnen genereren, maar ik kan die drempel nog niet over om dit originele Pentax objectief van de hand te doen.

Nou ja, dit wilde ik gewoon even delen....  ::)
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd