Auteur Topic: Krakeenden  (gelezen 948 keer)

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
Re: Krakeenden
« Reactie #4 Gepost op: 20 oktober 2015, 21:08:12 »
Beste Ronald en Ron, bedankt voor jullie reacties :). Het is inderdaad een mooie eendensoort waarbij je de fijne tekening bij het mannetje pas goed ziet wanneer die voldoende dichtbij is.
Wat de scherpte van de eerste foto betreft: daar heb je gelijk in, het scherptepunt ligt bij die foto op de flank van de eend, op het oog was mooier geweest. Wat te donker betreft: de foto's zijn bij behoorlijk somber weer gemaakt en mijn (niet gekalibreerde) monitor staat volgens mij een tikkie te licht afgesteld ::).

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 20 oktober 2015, 21:08:12 »

Offline ventaxian

• Pentaxian
  • **
  • Zie je wel!
« Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2015, 18:57:37 »
Mooie diertjes en zeker een fijne tekening. Misschien zijn de eenden net te donker en bij de eerste had de scherpte iets beter mogen zijn.

Groeten,

Ron
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

risseeuw

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 20 oktober 2015, 15:08:07 »
Twee prachtige platen van een wat "ondergewaardeerd"  eendje, zeker bij het mannetje vind ik die hele fijne tekening zeer fraai en komt ook mooi tot uiting op deze foto. 

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
Krakeenden
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2015, 22:03:22 »
Afgelopen weekeinde weer eens lekker langs de waterkant gezeten. Mevrouw en meneer krakeend kwamen even een kijkje nemen.

1. Mevrouw krakeend

2. Meneer krakeend

Beide foto's zijn met de lenzen combinatie Pentax DA* 300mm F4 met Pentax rearconverter-A 2X-S bij ISO 1600, F5.6 en 1/250 sec gemaakt.