Ja ik zal dus wat meer moeten kiezen, in een kleine kamer, op M iso 100, f8,klein beetje onderbelicht op 3m, op 1m goed, evenzo op Av, maar ngo wat dichterbij overbelicht. Dus in een wat grotere leefkamer direct naar 200 iso gaan., de kleine verschillen zijn wel weg te werken op de pc.
Eigenlijk was dat aan het licht gekomen in een museum waar ik een tekstje wilde fotograferen, totaal overbelicht! ik kon dat wel goed maken met een f22 te kiezen, dat is dus geen P TTL,
In dat maakt nu juist het verschil, ik heb net nog een testje gedaan met de oude K100, en die kan niet lager dan iso 200, met f8, van een 0,5 m een tekstje op een wit blad, zowel op Av of M perfect! Met de K3 al hopeloos overbelicht op 100 iso.
Dus belichtingen die kunnen met de oude K100, kunnen niet met de zo moderne K3, en je foto in de perfecte flits belichting sturen is toch essentieel voor een camera! Dus het paradepaardje K3 van Pentax, kan niet meer zo goed belichten als de oude, maar ze hebben well honderden digitale snufjes er op gezet.