Deze serie heb ik hier inderdaad geplaatst om jullie eens te laten zien wat kleiduivenschieten nu inhoud, niet vanwege de hoogstaande kwaliteit van de foto's. Ik schat zo in dat de meeste van ons deze tak van sport nog niet eerder gezien heeft. Voor me zelf zat de uitdaging in het nemen van de foto's, ik wilde eens kijken of het mogelijk was om een kleiduif te fotograferen terwijl deze kapot geschoten werd.
...Alleen foto 3, als je hem vierkant maakt waardoor aandacht meer bij de ogen van de schutter komt te liggen, wordt hij een stuk sterker volgens mij. Rechterkant hebb je niet nodig, je ziet toch wel wat hij aan het doen is...
Hier heb ik ook aan gedacht, maar toch voor deze uitsnede gekozen en wel om de volgende redenen:
- Er wordt altijd gezegd dat je redelijk wat ruimte in de kijkrichting moet houden, met een vierkante foto wordt dat moeilijk lijkt me
- Ik wilde laten zien dat het kleischieten onder het toeziend oog van een instructeur gebeurde
- Ik wilde de instructeur ook op de foto hebben staan. Hij en een collega van hem waren zo aardig om mij te helpen bij het nemen van de foto's van de vliegende kleiduiven. Ik mocht langs de loop heen fotograferen en zij gaven dan aan wanneer er een kleiduif afgeschoten werd. Ik heb ze een link naar dit topic gestuurd zodat zij het eindresultaat ook kunnen zien.
...geen gehoorschade opgelopen hoop ik...
Neen, ik kreeg netjes een headset van de instructeurs :good: