Met de pixel-shift, de GPS, verbeterde AF en een SR tot 4,5 stops lijkt me deze camera op dit moment dé APS-C camera op de markt.
Daar zal DP-Review wel weer anders over denken en de Canon 7DII als beter beschouwen.
Naar mijn idee lopen Canon en Nikon al aardig achter op de ontwikkelingen zoals Pentax, Sony en Olympus deze laten zien.
Maar goed, zolang verkopers nog steeds klanten met een Canon of Nikon de winkel uit sturen en beide merken hun verkopen nog steeds in stand kunnen houden omdat de consument graag met "een merk om zijn nek loopt", zal het nog wel even meevallen lijkt me.
En gezien de bagger marketing van Ricoh Pentax zal dit voor hen ook op korte termijn niet echt veel zoden aan de dijk zetten. Of ze moeten opeens het licht zien en gaan adverteren. Hoewel de immense investeringen van Sony in de camera's naar mijn idee ook niet echt veel heeft geholpen in de verkopen.
Probleem blijft dat de consument nog steeds van mening is dat Canon en Nikon het enige is waarmee je om je nek kunt lopen om serieus genomen te worden.