Auteur Topic: Pentax Marketing strikes again  (gelezen 1598 keer)

Offline mocca

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
Re: Pentax Marketing strikes again
« Reactie #8 Gepost op: 23 april 2015, 12:05:42 »
Ricoh pakt wel uit dit jaar in nederland : http://www.ricoh-imaging.nl/nl/news_section_id/2/news.html

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 23 april 2015, 12:05:42 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 13 april 2015, 15:40:51 »
Ze houden van/voor Pentax geen voorraad meer aan omdat er bijna nooit iets van verkocht wordt. Kijk maar eens bij de Sigma lenzen, voor Canon en Nikon alle types op voorraad en Pentax tijdelijk uitverkocht. Als hij wel nog leverbaar is staat er : Op bestelling leverbaar Van sommige lenzen hebben ze de Pentax-versie niet eens op de site staan. Ik zocht de Sigma 10-20mm 4-5.6 en vroeg waarom hij niet meer op de site staat. Het antwoord was dat de laatste verkocht was en er geen nieuw exemplaar meer komt, ook niet via bestellingen. Volledig uit het assortiment. De laatste fotozaak in Harderwijk, deel van een redelijke keten in midden-Nederland, heeft Pentax in de uitverkoop gedaan en heeft nog enkele winkeldochters en occasions. Er komt geen Pentax meer in zijn zaak zegt de eigenaar en de reden hiervan is tweeledig, afgenomen vraag naar Pentax-producten en de slechte samenwerking met Ricoh Nederland.

Je zou denken hoezo dat dan, maar ook daar is een eenvoudige verklaring voor. Als consument heb je het recht het ding retour te zenden na bezichtiging. Dat willen ze niet, want dan zitten ze weer met het ding te kijken. Risoco's vermijden in producten die te weinig schuiven op het schap is een belangrijke in tijden van lage marges. Een winkelier die vanuit het schap met de consument handelt heeft dat risico ook, maar dat is dan toch weer anders door bescherming van de consument met internet aankopen.

Het filmpje heb ik ook gezien en ik vind hem wel amusant meestal. Ik kijk ook meestal pas met een borrel op, dat maakt het aangenamer. Heel goed staat Pentax er zeker niet voor, maar de tijd zal het leren hoe dat uitpakt tegen de tijd dat de brok plastic omgetoverd wordt tot een echte camera.

Over het luisteren naar klanten en het bedienen van hun wensen kan ik wel kort zijn. Daar hebben ze bij Ricoh Imaging nog nooit van gehoord. Anders was die FF camera wel verkoopklaar gepresenteerd op de laatste Photokina in Keulen. Het is nu 15 maanden geleden dat ik mijn interview deed met mensen van Ricoh Imaging en de FF camera is nu eigenlijk net zo binnen handbereik als toen.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2015, 15:07:26 »
Heb toch ook het idee dat als er lenzen op "TIJDELIJK UITVERKOCHT" staan dat ze in ieder geval wel nog steeds verkocht worden.
Ze houden van/voor Pentax geen voorraad meer aan omdat er bijna nooit iets van verkocht wordt. Kijk maar eens bij de Sigma lenzen, voor Canon en Nikon alle types op voorraad en Pentax tijdelijk uitverkocht. Als hij wel nog leverbaar is staat er : Op bestelling leverbaar Van sommige lenzen hebben ze de Pentax-versie niet eens op de site staan. Ik zocht de Sigma 10-20mm 4-5.6 en vroeg waarom hij niet meer op de site staat. Het antwoord was dat de laatste verkocht was en er geen nieuw exemplaar meer komt, ook niet via bestellingen. Volledig uit het assortiment. De laatste fotozaak in Harderwijk, deel van een redelijke keten in midden-Nederland, heeft Pentax in de uitverkoop gedaan en heeft nog enkele winkeldochters en occasions. Er komt geen Pentax meer in zijn zaak zegt de eigenaar en de reden hiervan is tweeledig, afgenomen vraag naar Pentax-producten en de slechte samenwerking met Ricoh Nederland.
« Laatst bewerkt op: 13 april 2015, 15:15:48 door BertHermans »

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #5 Gepost op: 13 april 2015, 14:50:54 »
Cameraretailers houden de laatste tijd sowieso bijna geen voorraad aan, anders redden ze het niet. Zo redenerend (want dat ben ik ook geneigd te doen  ;D) dacht ik vorige week opeens dat Gitzo er kennelijk "uit" ligt bij 2 van de grote 3, maar dat zal ook wel niet denk ik zo..

Kan hier op het werk geen youtube bekijken maar denk ik ook geen filmpje voor mij, ik zou het leuk vinden als die FF er ooit komt maar ben er heilig van overtuigd dat tot die tijd m'n huidige K5 en K5IIs met lenzenarsenaal zullen (of zelfs "moeten") voldoen.

Gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

risseeuw

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2015, 14:12:20 »
Vind de opmerking dat cameranu en andere zaken geen voorraad meer bijhouden van Pentax wel erg gekleurd hoor, heb bij Cameranu even op de site gekeken bij de k-vatting objectieven van Pentax (zowel groothoekzoom, telezoom, vast brandpunt en fish-eye en gecheckt op Tijdelijk Uitverkocht en vervolgens een vergelijk gedaan met niet alleen canon en nikon maar ook de zogenaamde third-party lenzenleveranciers en hierbij geconstateerd dat een ongeveer gelijk percentage bij deze merken ook op tijdelijk uitverkocht staat.

Heb toch ook het idee dat als er lenzen op "TIJDELIJK UITVERKOCHT" staan dat ze in ieder geval wel nog steeds verkocht worden. 
« Laatst bewerkt op: 13 april 2015, 14:19:08 door risseeuw »

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2015, 13:20:46 »
Ben na 12 minuten gestopt,alleen een zondagse preek is erger. Deze kun je tenminste uitzetten!

@Lennart: Pentax luistert alleen naar zichzelf..... En de spreker had wel een goed punt. Zorg dat je de FF klaar hebt met een mooie set FF-lenzen, kondig de set aan en hopla, binnen een maand op de markt.  Nu zijn ze al meer dan een jaar bezig, nee, misschien,later, ja.... en behalve een stuk plastic is er nog steeds niets en het einde is nog steeds niet in zicht. Ze zijn nog niet in staat om een harde datum neer te zetten.

Zelfs winkeliers als CameraNu geloven er niet meer in en houden geen voorraden van Pentax meer aan. Kijk eens op hun site zoek lenzen met K-vatting en bijna overal : tijdelijk uitverkocht

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2015, 13:04:32 »
Ik ben na 8 minuten gestopt. Deze kerel is wel heel erg vol van zichzelf en heeft naar mijn idee ook geen verstand van zaken.
Pentax luistert naar mijn mening juist naar hun doelgroep die om een FF vragen. Ze vullen de gaten op die andere fabrikanten laten liggen en
proberen op deze manier klanten te trekken. Kijk maar naar de fora. Daar schreeuwen ze al jaren om een FF.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Pentax Marketing strikes again
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2015, 12:51:14 »
Kwam het tegen op het zusterforum....

https://youtu.be/p6_Qb2cfKiI

Het is mss wat overdreven gesteld, maar er zit wel wat in....