Ik reageerde eerder misschien wat kort door de bocht, maar toch denk ik dat er geen reden is.
Eigenlijk geef je zelf al precies op waarom het geen zin heeft.
Beeldkwaliteit bij hogere ISO....gebruik je niet.
Snelle AF....helemaal niet van belang bij Urbex en landschapsfotografie
Meer megapixels om beter te kunnen croppen...croppen doe je niet
De K20D (net als de K10D) is een zeer degelijk gebouwde camera die perfect in je hand ligt (is mijn mening dan toch) en prima geschikt is voor het soort fotografie wat jij graag doet.
Een nieuwe body kopen is dan ook geheel niet nodig.
Ik heb wel eens het idee dat er veel denken dat ze beroepsfotograaf zijn....afhankelijk van die ene, in zéér moeilijke omstandigheden gemaakte, foto.
De realiteit is dat het helemaal niet erg is dat je eens wat meer ruis bij je familiefoto's hebt toen er wat minder licht was. Of dat de beeldkwaliteit wat minder is omdat je 'de foto van de ooievaar' toch wel graag wilt bewaren of uitprinten.
En in de praktijk zijn er maar weinig amateurfotografen die prints van 2x2m aan de muur hebben hangen
Natuurlijk kan je het leuk vinden om iets nieuws te kopen, dat mag natuurlijk, het zijn tenslotte je eigen centjes

Daar is niks mis mee, maar dat is een heel andere reden natuurlijk.
Maar als ik één ding wel heb geleerd is het wel dat je met een andere, duurdere, betere, mooiere camera nog geen betere foto's maakt