MP sensor is één element, maar PENTAX zal over de hele linie moeten gaan scoren om (noem een dwarsstraat) NIKON een voet dwars te kunnen zetten..
Kwaliteit van het beeld (ruis, scherpte), (professioneel) support!, thetering, betere AF (meer punten, hogere gevoeligheid), goed flitssyteem lijkt ook niet overbodig, enz. enz.
En dan ook nog een aantrekkelijke prijs. Dat is ze met MF formaat gelukt en ik daarom hoopvol uit naar de FF. Maar prestaties staan één en prijs pas twee..
Inderdaad, de keuze voor 24 MP versus 36 MP is naar mijn idee totaal irrelevant. Ik denk dat de "meer of minder" MP-race nu wel zo een beetje gelopen is.
Diegenen die zich in hun keuze voor een fotocamera alleen maar laten leiden door het aantal MP kunnen denk ik beter een Nokia smartphone kopen van 80 MP :evil: ;C :angel:
Ik denk dat de FF van Pentax een unieke en naar mijn idee zeer goede optie heeft: het kunnen gebruiken van APS-C lenzen op een FF camera. Naar mij bekend heeft geen enkel merk dat (tot nu toe).
Daarmee maak je het dus voor huidige APS-C gebruikers mogelijk om hun bestaande lenzen arsenaal te behouden en geleidelijk aan "in te wisselen" voor FF lenzen om het volledige potentieel van FF uit je camera te gaan halen. Ook het gebruik van oude analoge FF lenzen (vaak goede kwaliteit voor redelijke prijs) draagt daaraan mee.
Naar mijn idee is dat al een heel goede keuze geweest van Ricoh Pentax. Ze zullen het immers in eerste instantie toch van bestaande Pentax gebruikers moeten gaan hebben.
De nieuwe Pentax FF zal naar mijn idee niet gaan leiden tot aanmerkelijk meer Pentax gebruikers, wel tot overstappers van Pentax APS-C naar Pentax-FF.
Zie ook de verwachting van de commerciële man van Ricoh Pentax >>
http://www.dpreview.com/articles/6552079527/cp-2015-ricoh-imaging-interview-full-frame-dslr-may-have-something-extra-built-in?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=genericZe komen blijkbaar ook met "iets extra's".....
Het blijft nog steeds "behelpen" met de marketing van Ricoh Pentax. Daar waar Sony kosten nog moeite bespaard, blijft Ricoh Pentax "achter". Wellicht bewust tot ze echt iets hebben om over te roepen? Laten we wel wezen, na overname van Minolta heeft het Sony ook heel wat jaren gekost om op niveau van Canon en Nikon te komen. En laten we wel wezen, wat is naast de "dual pixel" uitvinding nu bij Canon vandaan gekomen? De Canon 7D mark II is niet eens zo goed ontvangen. In het starters segment blijf ik van mening dat de Canon sensoren aardig tekort schieten qua prestaties. Maar ja, het merk is wel "bekend". Op dit moment is naar mijn idee Sony het merk dat het meeste progressie boekt in ontwikkeling en groei. Naast innovatie direct een goede marketing.