Auteur Topic: INFLOYD in Almelo  (gelezen 1593 keer)

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: INFLOYD in Almelo
« Reactie #9 Gepost op: 23 december 2014, 19:56:25 »
Mooie composities met de belichting en de artiesten. Investeer in een mooie 2.8 zoom en haal de iso terug naar 1600 en er is weinig meer te wensen over.

Top!

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 23 december 2014, 19:56:25 »

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #8 Gepost op: 22 december 2014, 13:03:31 »
...en zo geweldig hebben die 'profs'(?) het er ook niet van af gebracht...scherpte is vaak vér te zoeken.
Klopt, vond ik ook. (En een waterpasje zou ook handig zijn  ;) ).

Offline kultfunk

• Pentaxian
  • **
    • pics by Kultfunk
« Reactie #7 Gepost op: 22 december 2014, 12:04:46 »
Er liepen ook een paar profs (?) rond met hun enorme joekellenzen. Dat lijkt mij niet handig omdat je dan volgens mij echt te weinig in beeld krijgt en die lenzen ook nog eens zwaar zijn. Aan de foto's op de site te zien is dat ook hoofdzakelijk het geval geweest ( http://www.naxtstage.nl/fotos-infloyd/ ).

...en zo geweldig hebben die 'profs'(?) het er ook niet van af gebracht...scherpte is vaak vér te zoeken.

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #6 Gepost op: 22 december 2014, 11:21:49 »
Dank allen voor de reacties!

Een uitdaging met de kitlens? Tja, ik had eigenlijk niet zoveel keus. Een lichtsterkere 35mm gaf mij te weinig speelruimte qua beeld, de 55-300 is niet lichtsterk genoeg en zat ik ook met de beeldhoek. De meeste foto's zijn tussen de 50-55 mm gemaakt. De uitsnede had soms wel iets ruimer gemogen zodat de gitaren er in hun geheel op zouden staan.

Een beetje ruis vind ik bij dit soort foto's niet erg, en dat is aardig binnen de perken gebleven. Er liepen ook een paar profs (?) rond met hun enorme joekellenzen. Dat lijkt mij niet handig omdat je dan volgens mij echt te weinig in beeld krijgt en die lenzen ook nog eens zwaar zijn. Aan de foto's op de site te zien is dat ook hoofdzakelijk het geval geweest ( http://www.naxtstage.nl/fotos-infloyd/ ).

Offline Froggy

• Newbie
    • Velvet Lies Photography
« Reactie #5 Gepost op: 22 december 2014, 03:18:25 »
Een mooi resultaat met de kitlens en ook de ruis is nog goed doenbaar :)

Foto 2 vind ik de beste.
Foto 5 is spijtig genoeg scherpgesteld op de gitaarhals, anders had dit een hele mooie foto geweest naar mijn mening.
Bij foto 3 had je met een stapje naar links te zetten waarschijnlijk de microfoon uit het gezicht van de drummer kunnen houden ;)
Het bovenste 1/3de gedeelte van de foto's geeft naar mijn mening geen meerwaarde aan de foto's. Volgens mij had je deze ruimte beter gebruikt om meer van de artiesten op de foto's te krijgen (regel van derden). Dan hadden de gitaar body's op foto 1, 3 en 5 ook volledig op de foto gestaan. En zelf zou ik er iets meer op letten dat de gitaarhals er ook volledig opstaat ;)
Hopelijk ben je wat met de tips ;)
Pentax K-500, K-1000, KM,...

Facebook
Flickr

Offline kultfunk

• Pentaxian
  • **
    • pics by Kultfunk
« Reactie #4 Gepost op: 21 december 2014, 11:04:02 »
Dit soort werk met de kitlens is een serieuze uitdaging !

Al bij nog redelijk meegevallen het resultaat.

Qua beeld vind ik de foto van de zangeres het best, voor de rest kan ik me vinden in de puntjes van Eric.

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #3 Gepost op: 21 december 2014, 09:48:59 »
Ik vind de 1e twee en de 4e goed gelukt..
1. Ik zou het spotje op de bovenrand er nog net afsnijden, de andere lichten geven een mooi effect en leiden naar de gitarist...
2. De dame oogt prettig in het spotlicht wat er achter valt.
3. De paarse microfoonstandaard is een mooi detail, maar de drummer blijft te grauw en komt niet uit de verf.
4. Een mooi portret van het optreden, mag van mij nog wel iets pittiger.
5. De spot aan het einde van de gitaar is een leuk detail, maar de gitarist zelf valt te veel weg.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2014, 12:31:37 »
Ik vind ze er niet slecht uit zien, heerlijk sfeertje hangt er. Ondanks de hoge iso is de ruis acceptabel.

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
    • KeesSC on Flickr!
INFLOYD in Almelo
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2014, 11:35:29 »
Nog nét voordat de griepverschijnselen doorbraken nog wat op de gevoelige plaat kunnen vastleggen.
Infloyd, een Nederlandse Pink Floyd coverband, trad op in een zaaltje in Almelo. Niet de beste omstandigheden maar met de K-5 wil het toch best lukken.

Ik ben wel tevreden, maar kritiek is welkom!

1.

2.

3.

4.

5.

Alle foto's in ISO 6400 met de kitlens.