Dank je voor jullie eerlijke antwoorden

Meer denk ik in beeldopbouw en zwart-wit wellicht.
Bedoel je dan dat je ze liever in kleur had gezien? Of een zwart-wit bewerking met meer of minder contrasten?
Heb je toevallig tips qua compositie?
Hoe maak je deze, een lange belichting en dan een flits om het beeld te bevriezen of is het een dubbele belichting?
Op Flickr zie ik de Exif er niet bij en in Windows 8 heb geen betrouwbare Exif viewer, die op het Pentax forum informatie kan laten zien.
Tot slot zou een andere lens met meer bereik je kunnen helpen je onderwerp te isoleren, alhoewel dat bv op 1 prima is gelukt.
Daar heb je wel helemaal vooraan gestaan, zo te zien....
Inderdaad lange sluitertijd en flitsen op het 2de gordijn.
De exif haalt GIMP er bij het exporteren uit. Zelf onthoud ik deze meestal en ik vind dat niet iedereen deze hoeft te weten, dus zet ik ze er ook niet opnieuw in.
Vergeet dan weer dat dit op fora als handig wordt gezien om te vermelden dus bij deze: ISO 400 tot 800, sluitertijd 1/3de tot 1/2de seconde, f3.5 tot f7.1.
Foto's 1 tot 3 met in-camera flash op 2de gordijn. Foto's 4 & 5 met in-camera flash en wireless flash aan zijkant van podium op 2de gordijn.
De reden om deze keer mijn onderwerpen minder te isoleren was een gebrek aan foto's van beide bands waarin meer dan 1 bandlid te zien is, een bandlid volledig opstaat en interactie tussen de bandleden van beide bands. Foto's 3 tot 5 had ik zelf liever uit een iets andere hoek genomen, maar dan stond er een versterker of microfoon voor :s
Aangezien er weinig plek is, wordt ik sowieso gedwongen helemaal vooraan te staan. Foto 1 is bijvoorbeeld genomen op 35mm

Meeste foto's die avond zijn dan ook rond de 18mm genomen.
Froggy, met de kitlens vang je wat te weinig licht in dit soort situaties, Kids R'n'B café is nu niet bepaald een 'baken van licht.'
Ik vermoed dat je dit probeert op te vangen met (flits en) lange sluitertijden. Soms kom je daar mee weg (de 2e) , vaak niet.
Als dit soort fotografie je passie is zou ik zeker investeren in iets lichtsterker qua lens.
ps: leuk om hier een Antwerps Pentax adept tegen te komen !
De kitlens is inderdaad niet lichtsterk genoeg voor optredens, laat staan in de donkere kroeg die de Kids is :p Kan ik je enkel gelijk in geven. Normaal prefereer ik lichtsterke primes in deze situatie

Spijtig genoeg kwam ik er deze keer niet met de 28mm als ik ruimte wou dus kwam de kitlens met zijn 18mm eindelijk eens van pas

De volgende grote aankoop is waarschijnlijk een lichtsterke prime onder de 18mm.
De keuze van lange sluitertijden en flits, was echter een bewuste keuze qua stijl die voordien al was beslist. Beide bands kunnen dit soort foto's wel appreciëren en hadden er op voorhand al om gevraagd.
En inderdaad leuk om nog een Antwerps Pentax-gebruiker tegen te komen hier

Groetjes,
Froggy