Auteur Topic: Grunge  (gelezen 1839 keer)

Offline Froggy

• Newbie
    • Velvet Lies Photography
Re: Grunge
« Reactie #8 Gepost op: 16 december 2014, 03:53:11 »
Dank je voor jullie eerlijke antwoorden :)

Meer denk ik in beeldopbouw en zwart-wit wellicht.
Bedoel je dan dat je ze liever in kleur had gezien? Of een zwart-wit bewerking met meer of minder contrasten?
Heb je toevallig tips qua compositie?

Hoe maak je deze, een lange belichting en dan een flits om het beeld te bevriezen of is het een dubbele belichting?
Op Flickr zie ik de Exif er niet bij en in Windows 8 heb geen betrouwbare Exif viewer, die op het Pentax forum informatie kan laten zien.

Tot slot zou een andere lens met meer bereik je kunnen helpen je onderwerp te isoleren, alhoewel dat bv op 1 prima is gelukt.
Daar heb je wel helemaal vooraan gestaan, zo te zien....
Inderdaad lange sluitertijd en flitsen op het 2de gordijn.
De exif haalt GIMP er bij het exporteren uit. Zelf onthoud ik deze meestal en ik vind dat niet iedereen deze hoeft te weten, dus zet ik ze er ook niet opnieuw in.
Vergeet dan weer dat dit op fora als handig wordt gezien om te vermelden dus bij deze: ISO 400 tot 800, sluitertijd 1/3de tot 1/2de seconde, f3.5 tot f7.1.
Foto's 1 tot 3 met in-camera flash op 2de gordijn. Foto's 4 & 5 met in-camera flash en wireless flash aan zijkant van podium op 2de gordijn.

De reden om deze keer mijn onderwerpen minder te isoleren was een gebrek aan foto's van beide bands waarin meer dan 1 bandlid te zien is, een bandlid volledig opstaat en interactie tussen de bandleden van beide bands. Foto's 3 tot 5 had ik zelf liever uit een iets andere hoek genomen, maar dan stond er een versterker of microfoon voor :s
Aangezien er weinig plek is, wordt ik sowieso gedwongen helemaal vooraan te staan. Foto 1 is bijvoorbeeld genomen op 35mm ;) Meeste foto's die avond zijn dan ook rond de 18mm genomen.

Froggy, met de kitlens vang je wat te weinig licht in dit soort situaties, Kids R'n'B café is nu niet bepaald een 'baken van licht.'
Ik vermoed dat je dit probeert op te vangen met (flits en) lange sluitertijden. Soms kom je daar mee weg (de 2e) , vaak niet.

Als dit soort fotografie je passie is zou ik zeker investeren in iets lichtsterker qua lens.

ps: leuk om hier een Antwerps Pentax adept tegen te komen !
De kitlens is inderdaad niet lichtsterk genoeg voor optredens, laat staan in de donkere kroeg die de Kids is :p Kan ik je enkel gelijk in geven. Normaal prefereer ik lichtsterke primes in deze situatie ;)
Spijtig genoeg kwam ik er deze keer niet met de 28mm als ik ruimte wou dus kwam de kitlens met zijn 18mm eindelijk eens van pas  ;D De volgende grote aankoop is waarschijnlijk een lichtsterke prime onder de 18mm.
De keuze van lange sluitertijden en flits, was echter een bewuste keuze qua stijl die voordien al was beslist. Beide bands kunnen dit soort foto's wel appreciëren en hadden er op voorhand al om gevraagd.
En inderdaad leuk om nog een Antwerps Pentax-gebruiker tegen te komen hier :)

Groetjes,
Froggy
Pentax K-500, K-1000, KM,...

Facebook
Flickr

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 16 december 2014, 03:53:11 »

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #7 Gepost op: 15 december 2014, 08:51:21 »
Beste Froggy,
Graag even je foto's nummeren, dat maakt het voor de anderen gemakkelijker om te reageren, en voor jezelf om de reacties te kunnen terugkijken. Even aanpassen s.v.p, alvast bedankt.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline zoran

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 14 december 2014, 22:29:57 »
Froggy, met de kitlens vang je wat te weinig licht in dit soort situaties, Kids R'n'B café is nu niet bepaald een 'baken van licht.'
Ik vermoed dat je dit probeert op te vangen met (flits en) lange sluitertijden. Soms kom je daar mee weg (de 2e) , vaak niet.
Als dit soort fotografie je passie is zou ik zeker investeren in iets lichtsterkers qua lens.

Ik denk dat hiermee alles gezegd is.
Persoonlijk ben ik niet wild van de beweging in de foto's.

Offline ventaxian

• Pentaxian
  • **
  • Zie je wel!
« Reactie #5 Gepost op: 14 december 2014, 17:51:18 »
De energie van het optreden komt zeker tot uiting zo. Daar is niets mee mis. De adviezen klinken bruikbaar, dus kijk maar of je er je voordeel mee kunt doen.

Groeten,

Ron
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Offline kultfunk

• Pentaxian
  • **
    • pics by Kultfunk
« Reactie #4 Gepost op: 14 december 2014, 12:16:04 »
Hey,

Alle foto's zijn gemaakt met de K-500 en kitlens.

Als dit soort fotografie je passie is zou ik zeker investeren in iets lichtsterkers qua lens.

ps: leuk om hier een Antwerps Pentax adept tegen te komen !

greetz,

Danny

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #3 Gepost op: 14 december 2014, 11:28:52 »
Voor mij valt het ook net niet en dat is best lastig om te bedenken waarom.
Zou je de foto's willen nummeren voor het commentaar, dat is de bedoeling en dan verwijst het wat makkelijker.
De beweging vind ik in de meeste foto's niet geweldig, op 1, 3 en 5 helpt het voor mij niet.
Op 2 pakt het aardig uit en in 4 zit bijna geen beweging, dat zijn de 2 die ik wel kan waarderen.

Hoe maak je deze, een lange belichting en dan een flits om het beeld te bevriezen of is het een dubbele belichting?
Op Flickr zie ik de Exif er niet bij en in Windows 8 heb geen betrouwbare Exif viewer, die op het Pentax forum informatie kan laten zien.

Er is voor mij weinig mis met de zwart-wit bewerking, hooguit wat vlak en wat meer pit zou kunnen helpen.
Tot slot zou een andere lens met meer bereik je kunnen helpen je onderwerp te isoleren, alhoewel dat bv op 1 prima is gelukt.
Daar heb je wel helemaal vooraan gestaan, zo te zien....

Ik doe zelf weinig concert fotografie dus kan je praktisch niet veel tips geven, maar bovenstaand geeft aardig weer wat ik er van vind.
Uiteraard moet iedereen zijn eigen weg gaan en stijl kiezen, die bij hem past, maar hier lijkt me technisch wel wat verbetering mogelijk....

Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #2 Gepost op: 13 december 2014, 19:52:48 »
Tja, apart is het zeker die beweging in de foto's.
Ze spreken mij echter niet zo aan en dat zit hem niet zozeer in de beweging.
Meer denk ik in beeldopbouw en zwart-wit wellicht.
Moet ik nog eens op me laten inwerken.
In ieder geval een zeer creatieve poging en zoals al eerder gezegd: mijn mening is ook maar een mening.
Er zullen ongetwijfeld genoeg mensen zijn die er wel over te spreken zijn.

Offline Froggy

• Newbie
    • Velvet Lies Photography
Grunge
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2014, 19:17:29 »
Hey,

Nog wat foto's van mijn passie qua fotografie.
Alle foto's zijn gemaakt met de K-500 en kitlens.

1

2

3

4

5

Groetjes,
Froggy
« Laatst bewerkt op: 16 december 2014, 01:17:17 door Froggy »
Pentax K-500, K-1000, KM,...

Facebook
Flickr