Auteur Topic: yosemite (apple)  (gelezen 1357 keer)

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
Re: yosemite (apple)
« Reactie #11 Gepost op: 1 november 2014, 15:45:35 »
Ik heb halverwege de zomer de officiele beta-versie op mijn mac gezet en er steeds probleemloos mee gedraaid. Nu met de commerciele versie merk ik geen verschil behalve het feit dat ik mijn Wacom tablet opnieuw moet installeren.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 1 november 2014, 15:45:35 »

Offline efsix

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #10 Gepost op: 1 november 2014, 10:24:31 »
Ik wacht altijd een paar maanden zodat je minder problemen krijgt.
Ligt meestal aan het feit dat de fabrikanten van ondersteunende software te laat zijn met hun aanpassingen tijdens de Beta periode van een update van het besturingssysteem.
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Offline 6x7

• Pentaxian
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 30 oktober 2014, 21:22:52 »
Ik ben ook meteen over gegaan en ondervindt problemen met de niet apple software.

Mijn Datacolor Spider3pro software doet het niet meer, volgens de ticket die ik bij DataColor ingeschoten heb, wordt dat binnen een paar dagen opgelost met een nieuwe software release...

update 1 november er is een nieuwe release uit van de DatColor software, het kalibreren werkt weer.  :)

Mijn SSD gebruikt een klein programmetje Trim Enabler wat alleen nog werkt als je apples beveiliging kext signing uit zet.

Wel apple software:

Als je coderen van je data aangezet hebt wordt het importeren van je foto's ook een stuk trager, wat die worden blijkbaar ook meteen gecodeerd, over een 500GB ssd coderen doet hij een paar dagen, dus ik wilde dit process stoppen, dat kan dus niet je moet eerst wachten tot hij er mee klaar is, voor je het uit kunt zetten en dan wordt alles weer gedecodeerd, wat vervolgen ook weer veel tijd kost  :evil:

Ergo je kunt beter nog een paar weken wachten tot alle problemen door mensen zo al ik getackeld zijn  >:(

« Laatst bewerkt op: 1 november 2014, 11:15:11 door 6x7 »
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline klompken

• Senior Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 30 oktober 2014, 19:47:53 »
Nik opnieuw geïnstalleerd en problemen zijn idd opgelost, thnx voor de tips.
grts
Pentax K-x, 18-55 en 55-300, Tamron 90mm f2,8   Manfrotto 055 XDB/804 RC2

bellen met een fototoestel gaat niet, dus neem ik geen foto's met mijn telefoontoestel maar met een
pentax K-x.

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2014, 09:36:06 »
Re: Nik, heb je misschien nog een 'oude' Nik zeg maar van voordat het door Google is overgenomen ? Ik heb daar namelijk ook problemen mee gehad op de mac na een update.

Dat is toen overigens door de customerservice van Nik/Google echt fantastisch snel opgelost, ik heb ze benaderd en aangegeven dat alle Nik programma's niet meer werkten en toen heb ik gewoon een nieuwe set gekregen, opnieuw geïnstalleerd en dat was het.

Overigens las ik op Luminous Landscape dat er meer programma's zijn (oa. Capture One) die niet lekker gaan met Yosemite.

Succes ermee ! Gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2014, 21:12:37 »
Bernhard was me net voor.  Ik kan je een nieuwe installatieversie opsturen via wetransfer.... Je moet eerst de oude verwijderen en kunt dan de nieuwe installeren.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 29 oktober 2014, 21:11:16 »
Ik ben al een aantal maanden bezig mert Yosemite, ik kreeg van Apple steeds de beta-versie en bij mij draait Nik gewoon in het engels, zonder enig probleem.
Zoals bernhardn al aangeeft kun je de taal makkelijk instellen via de systeemvoorkeuren.  Als dat niet lukt moet je me even een PB sturen met je telefoonnummer, dan praat ik je er wel doorheen...

Offline klompken

• Senior Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2014, 21:09:53 »
thnx Bernhard, er stond idd enkel het nederlands als primaire taal, door het engels bij te voegen is het probleem opgelost.
dank voor de tip :-)

de beide software paketten zijn legaal, maar voor NIK is er nog een probleem waar blijkbaar nog geen oplossing voor is.
opnieuw installeren is niet mogelijk, in het opstartscherm komt enkel de mogelijheid om software te verwijderen.
Dit probleem wordt ook aangekaart op een paar fora.

grtz

bellen met een fototoestel gaat niet, dus neem ik geen foto's met mijn telefoontoestel maar met een
pentax K-x.

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2014, 21:02:32 »
Hoi Patrick,

De taal instelling is in te stellen bij de Systeemvoorkeuren > Taal en regio en daar staat als 2e taal waarschijnlijk Duits als je deze weg haalt en even je Niksoft opnieuw start is hij weer in Engels (of Nederlands indien ondersteund)

Serpiente

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2014, 21:02:10 »
Ik heb van de laatste iOS8 update geleerd nog even te wachten met updaten. Ik wacht hier dus ook nog even mee.
Staat je systeem taal wel op Nederlands? Is het een legale versie van PE10? Even opnieuw installeren misschien?

Offline klompken

• Senior Member
  • **
yosemite (apple)
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2014, 20:37:34 »

heb de update uitgevoerd naar het nieuwe besturingsprogramma van apple Yosemite.
Nog nooit problemen gehad met de lopende programma's maar van deze keer is het helemaal raak.
Nik software ( silver efex 2) werkt nog niet onder het nieuwe ios, daar zal wel een oplossing voor komen, maar ook photoshop elements 10 geeft problemen.
De voertaal staat nu opeens in het duits ipv het engels, het probleem is dat ik niet weet waar ik dit kan veranderen. Mss kan iemand mij hierbij helpen?

Patrick

pentax K-x.