Afgelopen vrijdag mocht ik op uitnodiging van Cameranu.nl en Transcontinenta.nl een heerlijke dag mee op stap voor een Leica Testdrive.
Na een inleiding over de diverse modellen mochten we aan de slag met een culinaire uitdaging, fotograferen van levensmiddelen en gerechten in een restaurant, na de lunch stond een scheepswerf op Urk ter beschikking. Ik heb heerlijk "gespeeld" met de nieuwe Leica T met een 18-56mm lens. Even wennen ... maar dat ging gelukkig heel snel.
Na afloop mochten we het 16GB kaartje mee naar huis nemen om onze meesterwerken op het eigen scherm te bekijken. Toen ik ze eenmaal in Lightroom had geladen bleek LR 5.6 de camera nog niet te kennen bij de lenscorrecties.... en daarna kwam de tweede verrassing! Als ik de technische kwaliteit van de foto's nauwkeuriger bekeek bleek dat mijn K-5 en K-01 met de kleine Limited lensjes duidelijk beter presteren. Ik durf zelfs te beweren dat de eenvoudige MX-1 niet veel hoeft onder te doen....
Jammer dat de tijd te kort was om ook eens met het vlaggeschip, de M9, ervaring op te doen.
Hulde Pentax :good: