Gisteren mijn K5 thuis geleverd gekregen (deze heb ik aangekocht bij een forumlid) en uitgerust met een Tamron 17-50 f2,8.
Men eerste gevoel: de vergelijking gaat niet volledig correct zijn aangezien men vorig toestel een nikon d3200 was (instapspiegelreflex) maar hier is hij toch ;-).
Het gevoel is totaal anders men nikon die een plastic gevoel heeft terwijl de pentax een magn. legering heeft. Hierdoor veel steviger en degelijker.
Bij mijn nikon had ik een extra grip opstaan om meer het gevoel te hebben een fototoestel vast te hebben.
Bij de Pentax heb ik ook een extra grip maar ik denk dat ik daar minder behoefte aan heb, aangezien het gevoel nu reeds goed zit.
Het is even zoeken naar de instellingen wat logisch is maar aangezien ik hoofdzakelijk foto's maak uit manueel stand zal dit wel lukken om enkele test foto's te maken en dan in het week-end op onderzoek te gaan.
Deze avond de eerste test bij de avondschool "fotografie in studio" zal het even zoeken zijn naar de instellingen maar dan heb je ook het echte gevoel ;C ;C ;C
Nog even dit als ik eerlijk mag zijn overmijn investering, ik heb mijn nikon instap verkocht met objectief (tamron 18-200) en heb voor dit geld een semi prof. pentax kunnen kopen en objectief (tamron 17-50 f2.

+- zelfde leeftijd en cliks.
ik ben momenteel een heel blije man...