Mijn eerste idee was om mijn 3200 te vervangen door bv iets uit de 7000 serie, algemeen ben ik tevreden van nikon en mijn 3200 een toestel dat mij waar van mijn geld heeft gegeven.
In juli 2013 heb ik mijn eerste reflex aangekocht en dit was dus de 3200. Momenteel zit ik in mijn laatste maanden avondopleiding fotografie en loop je tegen de beperkingen aan van een instapreflex. Aangezien ik nog niet teveel objectieven heb (3 stuks) met een beperkte prijs heb ik nog de mogelijkheid om nog even rond te kijken naar andere merken.
Na "nog maar" pakweg 15 maanden fotografie heb je toch denk ik een betere kijk op de algemene markt van de spiegelreflexen.
Ik twijfelde tussen een nikon upgrade (naar de 7000 serie) een overstap naar sony bv A 77 of om Pentax een kans te geven (gelet op de goede testresultaten in bv chip).
Na het kijken voelen en veel lezen toch de keuze gemaakt om voor Pentax te kiezen.
De reden waarvoor Pentax: toestel is leuk in de hand, leuk aanblik, het oog wil ook wat

en ook wel en begrijp het niet verkeerd het niet volgen van het "kudde gedrag" de massa volgen naar Nikon en Canon, bekijk het als een wagen iedereen koopt een VW Golf, ik koop dan een Subaru XV.
Het onbekende in het merk spreekt mij hier ook aan.
We kunnen mischien wel zeggen dat men vandaag geen slechte toestellen meer maakt en het soms zoeken is naar details...
dus zeker een terechte vraag.