Auteur Topic: Website  (gelezen 1500 keer)

Offline Casanova56

• Senior Member
  • **
Re: Website
« Reactie #28 Gepost op: 4 september 2014, 17:43:43 »
Hier mijn mening over jouw website.

Begin is heel goed, met een live stream van foto's.
Info kan je beter weg laten.
Begin met Biografie met de txt van Info, dan de rest wat er nu sta.
Daarna een link voor Portfolio, dan wel de foto's gewoon ondermekaar zetten, dus niet steeds 2 foto's en dat er naar de volgende tabblad geklikt moet worden, dus gewoon laten scrollen.
Maar haal bij de foto's meer weg, die Info is niet belangrijk.
Zorg dat de foto's beveiligt zijn, zodat niemand met 1 klik Opslaan als kan doen.
Contactformulier moet je echt lichter maken kwa kleur.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #28 Gepost op: 4 september 2014, 17:43:43 »

Offline Casanova56

• Senior Member
  • **
« Reactie #27 Gepost op: 4 september 2014, 17:43:43 »
Hier mijn mening over jouw website.

Begin is heel goed, met een live stream van foto's.
Info kan je beter weg laten.
Begin met Biografie met de txt van Info, dan de rest wat er nu sta.
Daarna een link voor Portfolio, dan wel de foto's gewoon ondermekaar zetten, dus niet steeds 2 foto's en dat er naar de volgende tabblad geklikt moet worden, dus gewoon laten scrollen.
Maar haal bij de foto's meer weg, die Info is niet belangrijk.
Zorg dat de foto's beveiligt zijn, zodat niemand met 1 klik Opslaan als kan doen.
Contactformulier moet je echt lichter maken kwa kleur.

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
« Reactie #26 Gepost op: 4 september 2014, 15:35:58 »
Qua resolutie: als mensen foto’s willen kijken mag je verwachten dat ze een beetje resolutie hebben. Rekening houden met 800x600 is zo 1994 wat mij betreft. In een zelfde lijn vind ik de letters niet te klein, groter gaat lomp overkomen.

Algemene indruk: mooi, zwart/wit, hoog contrast, duidelijk.

Concrete feedback:
- Info: mag helemaal weg. Er staat nu alleen een place holder tekst en je hebt al een bio, filosofie en contact dus zie niet waar je info voor gaat gebruiken.
- Als ik naar Portofolio ga zie ik foto’s. Ik klik op ‘meer’ omdat ik ‘meer’ wil zien maar zie hetzelfde met hooguit meer informatie maar niet meer foto’s :( Tevens is er geen duidelijke ‘terug’ navigatie.

Eindoordeel: mooi, helder en nu vullen met nog meer foto’s  ;D
Verliefd op de K-1

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #25 Gepost op: 4 september 2014, 15:35:58 »
Qua resolutie: als mensen foto’s willen kijken mag je verwachten dat ze een beetje resolutie hebben. Rekening houden met 800x600 is zo 1994 wat mij betreft. In een zelfde lijn vind ik de letters niet te klein, groter gaat lomp overkomen.

Algemene indruk: mooi, zwart/wit, hoog contrast, duidelijk.

Concrete feedback:
- Info: mag helemaal weg. Er staat nu alleen een place holder tekst en je hebt al een bio, filosofie en contact dus zie niet waar je info voor gaat gebruiken.
- Als ik naar Portofolio ga zie ik foto’s. Ik klik op ‘meer’ omdat ik ‘meer’ wil zien maar zie hetzelfde met hooguit meer informatie maar niet meer foto’s :( Tevens is er geen duidelijke ‘terug’ navigatie.

Eindoordeel: mooi, helder en nu vullen met nog meer foto’s  ;D
Verliefd op de K-1

Serpiente

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 3 september 2014, 18:05:49 »
Ik heb wel wat punten. Ik denk even als een potentiële klant.

- Ik zou grotere letters gebruiken of een ander lettertype. De tekens zijn te compact.
- Ik zou een doorscroll-pagina maken. Dus geen pagina 1,2,3 maar gewoon oneindig naar beneden scrollen. De meeste mensen haken af als ze naar de volgende pagina moeten klikken.
- Misschien de tekst van jouw filosofie en services meer op elkaar afstemmen. Ik vind zo'n filosofie gedeelte altijd zo'n vaag gebrabbel. Het is altijd meer missie dan visie. Ik ben na één alinea afgehaakt. Misschien kun je ze samenvoegen dmv. de beschrijving van de services. Ik wil vooral weten wat je doet en of je dat goed doet. Het doel van de pagina mag wat duidelijker naar voren komen. Ik denk dat je de biografie daar ook in kunt verwerken. Ze willen weten of je ervaren bent en waar je bekwaam in bent.
- Ik vind dat er veel meer content mag komen. Je bent fotograaf en geen schrijver. Ik wil zien wat je kan.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Serpiente

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 3 september 2014, 18:05:49 »
Ik heb wel wat punten. Ik denk even als een potentiële klant.

- Ik zou grotere letters gebruiken of een ander lettertype. De tekens zijn te compact.
- Ik zou een doorscroll-pagina maken. Dus geen pagina 1,2,3 maar gewoon oneindig naar beneden scrollen. De meeste mensen haken af als ze naar de volgende pagina moeten klikken.
- Misschien de tekst van jouw filosofie en services meer op elkaar afstemmen. Ik vind zo'n filosofie gedeelte altijd zo'n vaag gebrabbel. Het is altijd meer missie dan visie. Ik ben na één alinea afgehaakt. Misschien kun je ze samenvoegen dmv. de beschrijving van de services. Ik wil vooral weten wat je doet en of je dat goed doet. Het doel van de pagina mag wat duidelijker naar voren komen. Ik denk dat je de biografie daar ook in kunt verwerken. Ze willen weten of je ervaren bent en waar je bekwaam in bent.
- Ik vind dat er veel meer content mag komen. Je bent fotograaf en geen schrijver. Ik wil zien wat je kan.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #22 Gepost op: 3 september 2014, 16:49:24 »
Hi Jack, nog even een oude bijdrage van jou opgezocht die hier op het forum dus 1024x768 is.
Ziet er toch wel erg mooi uit zo.
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=25435.msg233977#msg233977
Bij je bijdragen van 2008 en eerder zijn de foto's niet meer te zien anders zou je mischien meteen het verschil kunnen zien met een 800x600 foto.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #21 Gepost op: 3 september 2014, 16:49:24 »
Hi Jack, nog even een oude bijdrage van jou opgezocht die hier op het forum dus 1024x768 is.
Ziet er toch wel erg mooi uit zo.
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=25435.msg233977#msg233977
Bij je bijdragen van 2008 en eerder zijn de foto's niet meer te zien anders zou je mischien meteen het verschil kunnen zien met een 800x600 foto.

grtz, Andre

Offline jack_schouten

• Senior Member
  • **
  • JMS-fotografie
    • JMS-fotografie
« Reactie #20 Gepost op: 3 september 2014, 16:37:59 »
Goedemorgen Jack,

Welkom terug overigens.

Ik heb even door je website gelopen zoals gevraagd.
Mijn 5 eurocentjes :-)

Als ik op de home pagina ben weet ik niet wat ik moet doen, dan pas begint er een diashow te lopen. Laadtijd is niet zo super bij niet zo´n snelle verbinding.
Portfolio, duidelijk
Biografie, je heet Jack en wat over fotografie, beetje dun mag wat uitgebreider denk ik, ik weet nu nog niet wie Jack is.
Filosofie, ook kort, maar misschien wel voldoende. Apparatuur weet ik niet of dat hier ook bij hoort, zoja dan vertellen waarom die keuze daarop is gevallen.
Services, de knoppen "More" werken niet of er zit niets onder. De gebruikte pictogrammen passen niet bij de onderwerpen.
Als ik weer terug naar Home ga krijg ik een ander beeld dan ik op de site binnen kom.

Algemeen, lekker sober, op zich een goede keuze, kleurstelling vind ik te weinig contrastrijk, mijn monitor is redelijk gecalibreerd en dan wordt het "lastig" de tekst goed en snel te kunnen lezen.
Foto´s zijn gewoon goed tot erg mooi en doen het prima op de site.

Met vriendelijke groet,
Albert

Ben vandaag weer verder gegaan letters lichter in de kaders, iets meer foto,s geplaatst. Een hotspot aangebracht op de foto van Andrea die naar meerdere foto's uitblies serie leid. Bijna alle achtergrond foto's nog een keer bekeken en geprobeerd zonder al te veel verlies het iets sneller te laten werken.
Ik vindt het geen probleem dat ik niet voor high res heb gekozen. Ik ben redelijk tevreden met hetresultaat. Overzetten naar high res. Komt dan later wel eerst verder completeren modelleninfo moet er nog op contactformulieren prijzen en noem maar op.

Jacl
*istD, K100D, K10D en K3
FA 28, FA 50, FA ltd 77, FA* 28-70, DA 16-45, DA 50-200, DA* 50-135 en veel A glas waarvan ik de A100 2.8 veel gebruik voor portret werk.

Offline jack_schouten

• Senior Member
  • **
  • JMS-fotografie
    • JMS-fotografie
« Reactie #19 Gepost op: 3 september 2014, 16:37:59 »
Goedemorgen Jack,

Welkom terug overigens.

Als ik op de home pagina ben weet ik niet wat ik moet doen, dan pas begint er een diashow te lopen. Laadtijd is niet zo super bij niet zo´n snelle verbinding.
Portfolio, duidelijk
Biografie, je heet Jack en wat over fotografie, beetje dun mag wat uitgebreider denk ik, ik weet nu nog niet wie Jack is.
Filosofie, ook kort, maar misschien wel voldoende. Apparatuur weet ik niet of dat hier ook bij hoort, zoja dan vertellen waarom die keuze daarop is gevallen.
Services, de knoppen "More" werken niet of er zit niets onder. De gebruikte pictogrammen passen niet bij de onderwerpen.
Als ik weer terug naar Home ga krijg ik een ander beeld dan ik op de site binnen kom.

Algemeen, lekker sober, op zich een goede keuze, kleurstelling vind ik te weinig contrastrijk, mijn monitor is redelijk gecalibreerd en dan wordt het "lastig" de tekst goed en snel te kunnen lezen.

Met vriendelijke groet,
Albert

Ben vandaag weer verder gegaan letters lichter in de kaders, iets meer foto,s geplaatst. Een hotspot aangebracht op de foto van Andrea die naar meerdere foto's uitblies serie leid. Bijna alle achtergrond foto's nog een keer bekeken en geprobeerd zonder al te veel verlies het iets sneller te laten werken.
Ik vindt het geen probleem dat ik niet voor high res heb gekozen. Ik ben redelijk tevreden met hetresultaat. Overzetten naar high res. Komt dan later wel eerst verder completeren modelleninfo moet er nog op contactformulieren prijzen en noem maar op.

Jacl
*istD, K100D, K10D en K3
FA 28, FA 50, FA ltd 77, FA* 28-70, DA 16-45, DA 50-200, DA* 50-135 en veel A glas waarvan ik de A100 2.8 veel gebruik voor portret werk.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #18 Gepost op: 3 september 2014, 14:53:16 »
Mooie rustige site Jack en welkom terug hier.
Wat de discussie over de resolutie betreft. Wij zaten hier op het forum vroeger ook op 800x600 maar zijn een paar jaar terug toch over gegaan naar 1024 als langste zijde. Voor portret kom je dan uit op 1024x768 en dat kijkt toch wel een stukje fijner. Zeker bij die fraaie glamour portretten van jou.  :)

grtz, Andre
« Laatst bewerkt op: 3 september 2014, 14:56:51 door andre-mz5 »

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #17 Gepost op: 3 september 2014, 14:53:16 »
Mooie rustige site Jack en welkom terug hier.
Wat de discussie over de resolutie betreft. Wij zaten hier op het forum vroeger ook op 800x600 maar zijn een paar jaar terug toch over gegaan naar 1024 als langste zijde. Voor portret kom je dan uit op 1024x768 en dat kijkt toch wel een stukje fijner. Zeker bij die fraaie glamour portretten van jou.  :)

grtz, Andre
« Laatst bewerkt op: 3 september 2014, 14:56:51 door andre-mz5 »

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #16 Gepost op: 3 september 2014, 11:24:20 »
snap ik alleen de site is nu gebouwd op de meest veilige manier voor een monitor met 600X800 resolutie, nu ken ik geen mensen die nog zo'n monitor hebben.
zelfs mijn buurvrouw van 78 heeft een laptop met hoge resolutie.

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #15 Gepost op: 3 september 2014, 11:24:20 »
snap ik alleen de site is nu gebouwd op de meest veilige manier voor een monitor met 600X800 resolutie, nu ken ik geen mensen die nog zo'n monitor hebben.
zelfs mijn buurvrouw van 78 heeft een laptop met hoge resolutie.

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #14 Gepost op: 3 september 2014, 10:47:21 »
Grijze letters op een zwarte achtergrond vind ik niet werken. Ik krijg bijna de neiging om de tekst te selecteren zodat het goed leesbaar is. Voor het overige zijn de opmerkingen van Albert en Henk ook voor mij van toepassing.

Ik vind het verder wel een mooie site, uitnodigend!

de lay-out mag ook wel wat breder de tijd van de 600X800 monitor is toch wel voorbij en als mensen het niet kunnen zien moeten ze maar een nieuwe kopen. en de meeste fotogaven hebben wel een Hi-res. scherm.
verder is hij netjes.
Ja, als je het zo stelt..... Maar dat lijkt mij niet de bedoeling c.q. de juiste instelling als je mensen wilt bereiken. Als je zo je klanten benaderd  ???

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #13 Gepost op: 3 september 2014, 10:47:21 »
Grijze letters op een zwarte achtergrond vind ik niet werken. Ik krijg bijna de neiging om de tekst te selecteren zodat het goed leesbaar is. Voor het overige zijn de opmerkingen van Albert en Henk ook voor mij van toepassing.

Ik vind het verder wel een mooie site, uitnodigend!

de lay-out mag ook wel wat breder de tijd van de 600X800 monitor is toch wel voorbij en als mensen het niet kunnen zien moeten ze maar een nieuwe kopen. en de meeste fotogaven hebben wel een Hi-res. scherm.
verder is hij netjes.
Ja, als je het zo stelt..... Maar dat lijkt mij niet de bedoeling c.q. de juiste instelling als je mensen wilt bereiken. Als je zo je klanten benaderd  ???

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #12 Gepost op: 3 september 2014, 10:24:54 »
Hoi Jack, mooie site welke template gebruik je in joomla?

Ik vind de site wel duidelijk je hoeft niet veel te scrollen maar ik zou de lettertype iets groter maken en wat witter ik keek even op een laptop maar moet dan wel wat dichter op het scherm kruipen.
verder is hij netjes.

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #11 Gepost op: 3 september 2014, 10:24:54 »
Hoi Jack, mooie site welke template gebruik je in joomla?

Ik vind de site wel duidelijk je hoeft niet veel te scrollen maar ik zou de lettertype iets groter maken en wat witter ik keek even op een laptop maar moet dan wel wat dichter op het scherm kruipen.
verder is hij netjes.

Offline jack_schouten

• Senior Member
  • **
  • JMS-fotografie
    • JMS-fotografie
« Reactie #10 Gepost op: 3 september 2014, 09:39:53 »
Algemene indruk: Hij kijkt wel prettig en rustig.
In je portfolio gebruik je bij Anneliese een knop met "meer" en vervolgens bij Andrea ga je over naar Engels "more" . Verder kom ik op de site telkens "more" tegen dus dat zou ik bij Anneliese dan ook aanpassen. De foto`s zien er goed uit. De icoontjes bij services vind ik niet echt bij de rest van de website passen, ze komen wat lomp over.
Dank voor je commentaar, je hebt gelijk more wijzigen in meer slipt er snel doorheen. Icoontjes helemaal gelijk moet ik aan doen ben er zelf ook nog niet hoe dit te presenteren.

Jack
*istD, K100D, K10D en K3

Offline jack_schouten

• Senior Member
  • **
  • JMS-fotografie
    • JMS-fotografie
« Reactie #9 Gepost op: 3 september 2014, 09:39:53 »
In je portfolio gebruik je bij Anneliese een knop met "meer" en vervolgens bij Andrea ga je over naar Engels "more" . Verder kom ik op de site telkens "more" tegen dus dat zou ik bij Anneliese dan ook aanpassen. De foto`s zien er goed uit. De icoontjes bij services vind ik niet echt bij de rest van de website passen, ze komen wat lomp over.
Dank voor je commentaar, je hebt gelijk more wijzigen in meer slipt er snel doorheen. Icoontjes helemaal gelijk moet ik aan doen ben er zelf ook nog niet hoe dit te presenteren.

Jack
*istD, K100D, K10D en K3

Offline jack_schouten

• Senior Member
  • **
  • JMS-fotografie
    • JMS-fotografie
« Reactie #8 Gepost op: 3 september 2014, 09:35:35 »
Albert,

Bedankt voor je reactie. Zoals ik al schreef een eerste opzet. Ik kan goed verder met je commentaren goeie argumenten en lekker onderbouwd.

Jack
*istD, K100D, K10D en K3

Offline jack_schouten

• Senior Member
  • **
  • JMS-fotografie
    • JMS-fotografie
« Reactie #7 Gepost op: 3 september 2014, 09:35:35 »
Albert,

Bedankt voor je reactie. Zoals ik al schreef een eerste opzet. Ik kan goed verder met je commentaren goeie argumenten en lekker onderbouwd.

Jack
*istD, K100D, K10D en K3

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #6 Gepost op: 3 september 2014, 09:34:51 »

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #5 Gepost op: 3 september 2014, 09:34:51 »

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #4 Gepost op: 3 september 2014, 08:45:25 »
Goedemorgen Jack,

Welkom terug overigens.

Portfolio, duidelijk

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #3 Gepost op: 3 september 2014, 08:45:25 »
Goedemorgen Jack,

Welkom terug overigens.

Portfolio, duidelijk

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters