Auteur Topic: Flu-card  (gelezen 569 keer)

RonHendriks

• Gast
Re: Flu-card
« Reactie #20 Gepost op: 7 augustus 2014, 19:45:03 »
Heb net de kaart even in de HZ15 gedaan en ik kan de foto's zien die ik maak het vakje Remote Capture is Grayed out!

Dat klopt, want het is de ontbrekende hardware. In je K-3 werkt het ook alleen in slot 2 en niet in slot 1.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #20 Gepost op: 7 augustus 2014, 19:45:03 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 7 augustus 2014, 19:45:03 »
Heb net de kaart even in de HZ15 gedaan en ik kan de foto's zien die ik maak het vakje Remote Capture is Grayed out!

Dat klopt, want het is de ontbrekende hardware. In je K-3 werkt het ook alleen in slot 2 en niet in slot 1.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
« Reactie #18 Gepost op: 7 augustus 2014, 17:48:20 »
Geen flu card voor mij dus, jammer....

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #17 Gepost op: 7 augustus 2014, 17:48:20 »
Geen flu card voor mij dus, jammer....

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #16 Gepost op: 7 augustus 2014, 17:36:08 »

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #15 Gepost op: 7 augustus 2014, 17:36:08 »

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #14 Gepost op: 7 augustus 2014, 17:15:12 »
Dat klopt ook wel, alleen op de K-3 heb je meer functies dan alleen image sharing.

citaat van DP
Citaat
and Ricoh, for its part, has added special firmware and hardware in the Pentax K-3 that enables far more than the standard FluCard wireless image browsing and transfer.

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #13 Gepost op: 7 augustus 2014, 17:15:12 »
Dat klopt ook wel, alleen op de K-3 heb je meer functies dan alleen image sharing.

citaat van DP
Citaat
and Ricoh, for its part, has added special firmware and hardware in the Pentax K-3 that enables far more than the standard FluCard wireless image browsing and transfer.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #12 Gepost op: 7 augustus 2014, 16:47:50 »
Ik heb eerder op de site van Ricoh gekeken, http://www.ricoh-imaging.nl/nl/varia/Flucard-Pentax-16GB-O-FC1.html?search=flu%20card , en wordt dan door hun tekst op het verkeerde been gezet :"Newly developed for PENTAX digital SLR cameras, this SDHC memory card offers wireless LAN connection to a compatible smartphone."
Er wordt met geen woord gesproken over de compatibiliteit met oudere camera's en je zou uit de tekst mogen afleiden dat het op ALLE digitale Pentaxen kan.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #11 Gepost op: 7 augustus 2014, 16:47:50 »
Ik heb eerder op de site van Ricoh gekeken, http://www.ricoh-imaging.nl/nl/varia/Flucard-Pentax-16GB-O-FC1.html?search=flu%20card , en wordt dan door hun tekst op het verkeerde been gezet :"Newly developed for PENTAX digital SLR cameras, this SDHC memory card offers wireless LAN connection to a compatible smartphone."
Er wordt met geen woord gesproken over de compatibiliteit met oudere camera's en je zou uit de tekst mogen afleiden dat het op ALLE digitale Pentaxen kan.

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #10 Gepost op: 7 augustus 2014, 16:39:18 »
Het zal hoogst waarschijnlijk alleen zo kunnen dat je je foto's kan downloaden en idd niet de camera bedienen daar er geen Web-interface in de oudere cameras zit.
(Hoewel dit best via firmware ge-update kan worden, het is niet zo zeer de hardware maar puur software op de RAM v/d camera)
Extra functies op oudere modellen zetten zal een fabrikant niet snel doen, ze zouden zichzelf daarmee in de vingers snijden.

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #9 Gepost op: 7 augustus 2014, 16:39:18 »
Het zal hoogst waarschijnlijk alleen zo kunnen dat je je foto's kan downloaden en idd niet de camera bedienen daar er geen Web-interface in de oudere cameras zit.
(Hoewel dit best via firmware ge-update kan worden, het is niet zo zeer de hardware maar puur software op de RAM v/d camera)
Extra functies op oudere modellen zetten zal een fabrikant niet snel doen, ze zouden zichzelf daarmee in de vingers snijden.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 7 augustus 2014, 15:32:52 »
De bediening van de camera middels FluCard en een smartphone werkt momenteel alleen met de 645Z en K-3 en niet met oudere modellen. Dat gaat ook niet met een firmware update komen, want de hardware is daarvoor niet aanwezig in oudere camera modellen. Wel zal de wifi functie werken.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 7 augustus 2014, 15:32:52 »
De bediening van de camera middels FluCard en een smartphone werkt momenteel alleen met de 645Z en K-3 en niet met oudere modellen. Dat gaat ook niet met een firmware update komen, want de hardware is daarvoor niet aanwezig in oudere camera modellen. Wel zal de wifi functie werken.

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #6 Gepost op: 7 augustus 2014, 13:38:51 »
Ik weet niet waar je woont maar we zouden het kunnen proberen.

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #5 Gepost op: 7 augustus 2014, 13:38:51 »
Ik weet niet waar je woont maar we zouden het kunnen proberen.

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #4 Gepost op: 7 augustus 2014, 12:14:35 »
Die Flu-Card werkt toch alleen met (vanaf.. ;D) de K3 ? Je kunt wel een wi-Fi verbinding realiseren op de K5 maar geen Tethered shooting, Gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #3 Gepost op: 7 augustus 2014, 12:14:35 »
Die Flu-Card werkt toch alleen met (vanaf.. ;D) de K3 ? Je kunt wel een wi-Fi verbinding realiseren op de K5 maar geen Tethered shooting, Gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
Flu-card
« Reactie #2 Gepost op: 7 augustus 2014, 11:48:28 »
Op diverse fora en verkoopsites wordt de flu-card te koop aangeboden.

Heeft iemand ervaring met deze card in combinatie met een K-5?

Werken dan alle functies?  Op de site van Ricoh vind ik niet alle info.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
Flu-card
« Reactie #1 Gepost op: 7 augustus 2014, 11:48:28 »
Op diverse fora en verkoopsites wordt de flu-card te koop aangeboden.

Heeft iemand ervaring met deze card in combinatie met een K-5?

Werken dan alle functies?  Op de site van Ricoh vind ik niet alle info.