Auteur Topic: WAARSCHUWING voor Synology NAS bezitters !!!  (gelezen 1157 keer)

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re: WAARSCHUWING voor Synology NAS bezitters !!!
« Reactie #22 Gepost op: 6 augustus 2014, 12:02:53 »
Op Tweakers staat iemand die wel zegt DSM5 te hebben en besmet is.

Ik heb maar wat aanpassingen gedaan:
- Quickconnect staat nu uit.
- in de Firewall heb ik alleen de drie landen waar ik eens ben toegestaan (naast mijn lokale netwerk uiteraard), de rest is blocked.
- de admin account uitgezet.

Vooralsnog is niet helemaal duidelijk hoe de besmettingen plaatsvinden. Hopelijk komt daar snel duidelijkheid op.
Verliefd op de K-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #22 Gepost op: 6 augustus 2014, 12:02:53 »

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #21 Gepost op: 6 augustus 2014, 12:02:53 »
Op Tweakers staat iemand die wel zegt DSM5 te hebben en besmet is.

Ik heb maar wat aanpassingen gedaan:
- Quickconnect staat nu uit.
- in de Firewall heb ik alleen de drie landen waar ik eens ben toegestaan (naast mijn lokale netwerk uiteraard), de rest is blocked.
- de admin account uitgezet.

Vooralsnog is niet helemaal duidelijk hoe de besmettingen plaatsvinden. Hopelijk komt daar snel duidelijkheid op.
Verliefd op de K-1

Offline RiPex

• Senior Member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: 6 augustus 2014, 09:57:59 »
Synology heeft een statement rondgestuurd: http://nl.hardware.info/nieuws/40866/synology-geeft-statement-over-synolocker-ransomware

De Syno's met externe toegang die DSM5x draaien maken geen kans te worden besmet. Oudere Syno's draaiend op DSM4.x en eerder lopen risico.

Ik kan dus mijn recente Syno met externe toegang draaiend op DSM5.x weer aanzetten evenals mijn oude back-up Syno met DSM3.x (helaas kan deze niet worden geupdate) die geen externe toegang heeft.
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline RiPex

• Senior Member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: 6 augustus 2014, 09:57:59 »
Synology heeft een statement rondgestuurd: http://nl.hardware.info/nieuws/40866/synology-geeft-statement-over-synolocker-ransomware

De Syno's met externe toegang die DSM5x draaien maken geen kans te worden besmet. Oudere Syno's draaiend op DSM4.x en eerder lopen risico.

Ik kan dus mijn recente Syno met externe toegang draaiend op DSM5.x weer aanzetten evenals mijn oude back-up Syno met DSM3.x (helaas kan deze niet worden geupdate) die geen externe toegang heeft.
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #18 Gepost op: 5 augustus 2014, 07:42:56 »
Kwartje valt niet gelijk in één keer!  De wet van Watson zegt dat Murphy een optimist is.

:D :D :D :D

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #17 Gepost op: 5 augustus 2014, 07:42:56 »
Kwartje valt niet gelijk in één keer!  De wet van Watson zegt dat Murphy een optimist is.

:D :D :D :D

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #16 Gepost op: 4 augustus 2014, 22:55:51 »
Huh???  ???  ??? Welke andere Watson?? Nooit van gehoord...
......

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #15 Gepost op: 4 augustus 2014, 22:55:51 »
......

Offline RiPex

• Senior Member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 4 augustus 2014, 22:17:17 »
Elke nacht om 04:00 worden mijn persoonlijke documenten, zoals mijn foto's, gebackupped van mijn DS112+ naar het oudje, de DS107. Werkt goed. Zo nu en dan even de beide Syno's met elkaar vergelijken om te zien of de opdracht nog steeds correct wordt uitgevoerd, want het mailtje van elke nacht zegt alleen dat de backup heeft gedraaid niet dat deze goed is verlopen.

Min-/pijnpuntje; beide nassen staan (nog steeds) wel vlak bij elkaar. Dus in het geval van brand uit........ :schaam:

Offline RiPex

• Senior Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 4 augustus 2014, 22:17:17 »
Elke nacht om 04:00 worden mijn persoonlijke documenten, zoals mijn foto's, gebackupped van mijn DS112+ naar het oudje, de DS107. Werkt goed. Zo nu en dan even de beide Syno's met elkaar vergelijken om te zien of de opdracht nog steeds correct wordt uitgevoerd, want het mailtje van elke nacht zegt alleen dat de backup heeft gedraaid niet dat deze goed is verlopen.

Min-/pijnpuntje; beide nassen staan (nog steeds) wel vlak bij elkaar. Dus in het geval van brand uit........ :schaam:

Offline ArnoR

• Pentaxian
  • **
  • What you see is not always what you get...
« Reactie #12 Gepost op: 4 augustus 2014, 22:02:46 »
Nee ik doelde op de andere Watson die verwijst naar de wet van Murphy: "Anything that can go wrong, will go wrong" (vrij in het Nederlands vertaald: als iets mis kan gaan, dan gaat het ook een keer mis).
'Anything that can go wrong, will go wrong' IS toch doodgewoon de wet van Murphy???

Hoe dan ook... Ik ben mijn NAS aan het backup-pen. Hoort bij de maandelijkse routine maar nu een keer extra...
'Better safe than sorry'  (AKA de derde wet van Watson?  :))
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline ArnoR

• Pentaxian
  • **
  • What you see is not always what you get...
« Reactie #11 Gepost op: 4 augustus 2014, 22:02:46 »
Nee ik doelde op de andere Watson die verwijst naar de wet van Murphy: "Anything that can go wrong, will go wrong" (vrij in het Nederlands vertaald: als iets mis kan gaan, dan gaat het ook een keer mis).
'Anything that can go wrong, will go wrong' IS toch doodgewoon de wet van Murphy???

Hoe dan ook... Ik ben mijn NAS aan het backup-pen. Hoort bij de maandelijkse routine maar nu een keer extra...
'Better safe than sorry'  (AKA de derde wet van Watson?  :))
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #10 Gepost op: 4 augustus 2014, 21:50:10 »

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #9 Gepost op: 4 augustus 2014, 21:50:10 »

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #8 Gepost op: 4 augustus 2014, 20:26:53 »
Je kent de wet van Watson?

Er zijn er meerdere ...

maar denk dat je doelt op conditioneren
Aangenomen wordt dat klassiek conditioneren berust op een adaptief mechanisme waardoor organismen leren toekomstige prikkels met een overlevingswaarde te voorspellen.

Leren door ervaring

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #7 Gepost op: 4 augustus 2014, 20:26:53 »

Er zijn er meerdere ...

maar denk dat je doelt op conditioneren
Aangenomen wordt dat klassiek conditioneren berust op een adaptief mechanisme waardoor organismen leren toekomstige prikkels met een overlevingswaarde te voorspellen.

Leren door ervaring

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 4 augustus 2014, 20:25:21 »
 ;D  Murphy is an optimist!   ;D

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 4 augustus 2014, 20:25:21 »
 ;D  Murphy is an optimist!   ;D

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 4 augustus 2014, 19:08:24 »
Verstandig! Heb gelukkig alles online gebackupt, dus kwestie van format en opnieuw vullen. Maar alsnog vervelend!

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #3 Gepost op: 4 augustus 2014, 19:08:24 »
Verstandig! Heb gelukkig alles online gebackupt, dus kwestie van format en opnieuw vullen. Maar alsnog vervelend!

Offline RiPex

• Senior Member
  • **
WAARSCHUWING voor Synology NAS bezitters !!!
« Reactie #2 Gepost op: 4 augustus 2014, 17:43:52 »
http://tweakers.net/nieuws/97631/ransomware-richt-zich-op-synology-opslagsystemen.html

Ik heb mijn DS112+ en DS107 weliswaar achter een router zitten, maar ik heb deze toch maar voor alle zekerheid zojuist op afstand uitgeschakeld. Nu wachten op een update van Synology.

Offline RiPex

• Senior Member
  • **
WAARSCHUWING voor Synology NAS bezitters !!!
« Reactie #1 Gepost op: 4 augustus 2014, 17:43:52 »
http://tweakers.net/nieuws/97631/ransomware-richt-zich-op-synology-opslagsystemen.html

Ik heb mijn DS112+ en DS107 weliswaar achter een router zitten, maar ik heb deze toch maar voor alle zekerheid zojuist op afstand uitgeschakeld. Nu wachten op een update van Synology.