De geschiedenis is wat het is......
Een samenvoeging zie ik niet zo snel gebeuren. De weerstand daartegen zit vooral bij pentaxian (is ook wel logisch want dat is het forum dat zich afgescheiden heeft). Al zijn de leden die daar het meeste weerstand tegen hadden ook daar inmiddels vertrokken of overgestapt naar een ander merk camera.
De sfeer bij de buren is idd wel gemoedelijker....discussies op dit forum hadden de neiging om nog al (snel) te ontsporen. Doordat een aantal leden hier hebben opgezegd, is dat nu wat minder aan de orde. Maar al met al vind ik de sfeer op beide fora prima.
Bij de buren wordt ook meer en sneller gereageerd op geplaatste foto's. Dat heeft deels te maken dat de "veelposters" overgestapt zijn naar pentaxian en - volgens mij in belangrijke mate - ook omdat de structuur in het foto gedeelte daar eenvoudiger is....een foto wordt daardoor sneller door alle leden gezien, en hoe meer gezien hoe groter het aantal reacties (lijkt mij dan). Hier is het foto gedeelte te veel opgesplitst in sub-onderwerpen...dat werkt bij een druk bezocht forum prima, maar bij een klein forum als dit niet. Dat zie je dan ook terug in het aantal bekijks/bezoeken/commentaren in de verschillende subfora.
Bij de buren is het mod-team er zich veel meer van bewust dat een (levendig) forum een samenspel is tussen de leden en de mods en is het mod-team veel meer bereid om te luisteren naar de wensen van de gebruikers en bereid om experimenten aan te gaan....
Hier stuiten de meeste suggesties en/of verzoeken af op het politbureau.
Ik ervaar bij de buren geen dictatoriale regels....de "eis" van voorstellen en het vervallen van lidmaatschap na een lange periode van in-activiteit vind ik niet zo gek.....
Enfin, wat Edzo zegt: beide fora hebben hun eigenaardigheden ;-)
Ondanks dat ik hoofdzakelijk Nikon-gebruiker ben, post ik nog regelmatig op beide fora (en vaak ook met een dubbelpost) En aangezien deze vraag ook bij de buren is gesteld, zal ik dit antwoord ook daar posten