Da's een lastige vraag, maar altijd leuk om over zo'n 'probleem' na te hoeven denken.
Hangt misschien een beetje af van wat voor soort foto's je het meest neemt en of die foto's ook op behoorlijk groot formaat moeten worden geprint of dat je flink wil kunnen croppen achteraf.
Als het om zo lang mogelijk plezier hebben van de camera gaat en resolutie en croppen belangrijk zijn lijkt de K3 de beste keuze met wat meer resolutie en nog wat andere punten (zie DP Review) die nog verder zijn verbeterd t.o.v. de K5IIs. Met zo'n prima 24MP sensor van de K3 ben je nog wel even zoet, maar er hangt ook het prijskaartje van de 'topper' aan.
En dan is de K5iis ook een fantastische camera (ik heb een K5 en een K5IIs) en naar mijn idee zul je daar in de meeste gevallen nog jarenlang plezier van hebben en je houdt vermoedelijk nog wel wat knaken over voor een leuke prime of ander nuttig iets.
Succes bij het kiezen ! Groeten Sander
PS die mirrorflop ellende zou ik niet leidend laten zijn, alleen natuurlijk wel even op het serienummer letten, moet bij de nieuwste units toch wel zijn opgelost dacht ik.