Auteur Topic: De K-3 gaat terug!  (gelezen 8109 keer)

Offline Jaccopladet

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
Re: De K-3 gaat terug!
« Reactie #32 Gepost op: 5 juli 2014, 16:11:10 »
Had jij versie 1,3 al geïnstalleerd voordat je hem opstuurde?
canon 1d mark iii, canon FE 300L 2.8 IS USM, extender EF 2X ii, ef 50mm 1.4 USM, canon 1100 d, canon 18-55.

http://www.flickr.com/photos/91447801@N03/sets/

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #32 Gepost op: 5 juli 2014, 16:11:10 »

Offline Jaccopladet

• Pentaxian
  • **
« Reactie #31 Gepost op: 5 juli 2014, 16:11:10 »
Had jij versie 1,3 al geïnstalleerd voordat je hem opstuurde?
canon 1d mark iii, canon FE 300L 2.8 IS USM, extender EF 2X ii, ef 50mm 1.4 USM, canon 1100 d, canon 18-55.

http://www.flickr.com/photos/91447801@N03/sets/

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 5 juli 2014, 12:05:44 »
Het is toch wel kwalijk dat dit probleem weer terugkeert op de K-3.
Ik denk dat het wel verstandig is om het serienummer op het internationale forum te plaatsen.
Hoe meer mensen dat doen des te sneller Ricoh met een oplossing zal komen.

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 5 juli 2014, 12:05:44 »
Het is toch wel kwalijk dat dit probleem weer terugkeert op de K-3.
Ik denk dat het wel verstandig is om het serienummer op het internationale forum te plaatsen.
Hoe meer mensen dat doen des te sneller Ricoh met een oplossing zal komen.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #28 Gepost op: 5 juli 2014, 08:05:53 »
Tja ,dan krijg ik toch gemengde gevoelens er over.
Waarom dan geen terugroep actie van Ricoh? en ook es durven Communiceren over het probleem.
Is toch niet goed voor het vertrouwen van de Consument ::) ::)

Dat is nou "the Ricoh way" !!!  een reden waarom ik vorige week al de tweede dealer sprak die stopt met Pentax vanwege de communicatieve vaardigheden van Ricoh

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #27 Gepost op: 5 juli 2014, 08:05:53 »
Waarom dan geen terugroep actie van Ricoh? en ook es durven Communiceren over het probleem.

Dat is nou "the Ricoh way" !!!  een reden waarom ik vorige week al de tweede dealer sprak die stopt met Pentax vanwege de communicatieve vaardigheden van Ricoh

JohnnieS

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 5 juli 2014, 01:40:22 »

JohnnieS

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 5 juli 2014, 01:40:22 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 4 juli 2014, 16:23:49 »
Wat me wel opviel is dat mijn camera werd geleverd met firmware 1.0 terwijl 1.3 al uit is dacht ik.

Dit is nog niet volgen "The RICOH Way"!
Als Ricoh tijdens een launch firmware updates heeft worden alle machines hiervan voorzien. het kan dan voorkomen dat er machines worden uitgeleverd met nieuwere firmw. dan wat wij tot onze beschikking hebben.

Ook dat is iets wat een hele tijd duurt voor dat veranderd. De camera komt met een "ingebrande" firmware. Ik weet niet precies hoe dat zit, maar dat zit op de chip of op de hardware in ieder geval. Ook dat is dus een massa bestelling. Met de K-5 zijn ze blijven steken in productie met firmwareversie 1.01 ook nadat er nieuwe versies waren. Die firmware komt dus kant-en-klaar van Fujitsu die het moederbordje met de PRIME III levert en daar wordt niet meer aan gesleuteld.

http://en.wikipedia.org/wiki/Milbeaut

RonHendriks

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 4 juli 2014, 16:23:49 »
Wat me wel opviel is dat mijn camera werd geleverd met firmware 1.0 terwijl 1.3 al uit is dacht ik.

Als Ricoh tijdens een launch firmware updates heeft worden alle machines hiervan voorzien. het kan dan voorkomen dat er machines worden uitgeleverd met nieuwere firmw. dan wat wij tot onze beschikking hebben.

Ook dat is iets wat een hele tijd duurt voor dat veranderd. De camera komt met een "ingebrande" firmware. Ik weet niet precies hoe dat zit, maar dat zit op de chip of op de hardware in ieder geval. Ook dat is dus een massa bestelling. Met de K-5 zijn ze blijven steken in productie met firmwareversie 1.01 ook nadat er nieuwe versies waren. Die firmware komt dus kant-en-klaar van Fujitsu die het moederbordje met de PRIME III levert en daar wordt niet meer aan gesleuteld.

http://en.wikipedia.org/wiki/Milbeaut

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #22 Gepost op: 4 juli 2014, 15:31:52 »

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #21 Gepost op: 4 juli 2014, 15:31:52 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 4 juli 2014, 14:37:34 »
Kwaliteits controle laat te wensen over bij Pentax / Ricoh  >:(

Toch een lastige. De shutter is een onderdeel dat wordt ingekocht. Wel wordt die naar eigen specificatie gemaakt in opdracht. Nu heb je dus een onderdeel, waarvan je een hele batch hebt besteld en geleverd gekregen. Wie weet wel 50.000 stuks gemaakt met een onderdeel dat blijkt te kunnen gaan haperen. Die camera's zijn inmiddels allemaal geproduceerd en hopelijk verkocht. De volgende batch is misschien anders en probleemvrij als je tijdig, d.w.z. voordat de nieuwe productie wordt ingezet, het mankement hebt weten te isoleren. Iets waar alle camera fabrikanten dus op hun eigen manier wel eens mee te maken krijgen.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 4 juli 2014, 14:37:34 »

Toch een lastige. De shutter is een onderdeel dat wordt ingekocht. Wel wordt die naar eigen specificatie gemaakt in opdracht. Nu heb je dus een onderdeel, waarvan je een hele batch hebt besteld en geleverd gekregen. Wie weet wel 50.000 stuks gemaakt met een onderdeel dat blijkt te kunnen gaan haperen. Die camera's zijn inmiddels allemaal geproduceerd en hopelijk verkocht. De volgende batch is misschien anders en probleemvrij als je tijdig, d.w.z. voordat de nieuwe productie wordt ingezet, het mankement hebt weten te isoleren. Iets waar alle camera fabrikanten dus op hun eigen manier wel eens mee te maken krijgen.

JohnnieS

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 4 juli 2014, 11:09:17 »
Ik heb die indruk niet ... 
Hoeveel % zal er nu daadwerkelijk vanwege die rede terug gegaan zijn ?
Op een merk eigen forum is de concentratie van meldingen natuurlijk hoger ... maar geeft wel een wat vertekend beeld over de daadwerkelijke omvang lijkt mij.

Thanks for the followup. I can confirm that U.S. customers who are experiencing the "mirror-flop" issue (evaluation and testing are still ongoing) with their K-3s will be advised to send their cameras into our main service center in Chandler, AZ for adjustment to help resolve the issue.

Read more at: http://www.pentaxforums.com/forums/172-pentax-k-3/254464-k3-crazy-mirror-sickness-mirror-flapping-lockup-report-yours-here-24.html#ixzz36UNlEqgl
 ::) ::)

JohnnieS

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 4 juli 2014, 11:09:17 »
Op een merk eigen forum is de concentratie van meldingen natuurlijk hoger ... maar geeft wel een wat vertekend beeld over de daadwerkelijke omvang lijkt mij.

Thanks for the followup. I can confirm that U.S. customers who are experiencing the "mirror-flop" issue (evaluation and testing are still ongoing) with their K-3s will be advised to send their cameras into our main service center in Chandler, AZ for adjustment to help resolve the issue.

Read more at: http://www.pentaxforums.com/forums/172-pentax-k-3/254464-k3-crazy-mirror-sickness-mirror-flapping-lockup-report-yours-here-24.html#ixzz36UNlEqgl
 ::) ::)

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #16 Gepost op: 4 juli 2014, 07:26:41 »

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #15 Gepost op: 4 juli 2014, 07:26:41 »

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

JohnnieS

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 4 juli 2014, 00:22:02 »
Wordt waarschijnlijk wachten totdat ze ook de nieuwe firmware ter beschikking hebben.

grtz, Andre

Betwijfel het ten zeerst , of daar de oplossing uit moet komen ::)
 "mirror flapping" en vasthangers zijn onacceptabel voor de Fotograaf

JohnnieS

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 4 juli 2014, 00:22:02 »
Wordt waarschijnlijk wachten totdat ze ook de nieuwe firmware ter beschikking hebben.

grtz, Andre

Betwijfel het ten zeerst , of daar de oplossing uit moet komen ::)
 "mirror flapping" en vasthangers zijn onacceptabel voor de Fotograaf

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #12 Gepost op: 3 juli 2014, 12:29:48 »

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #11 Gepost op: 3 juli 2014, 12:29:48 »

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #10 Gepost op: 3 juli 2014, 11:36:39 »
Dan heb je nog geluk dat je bij Ricoh werkt, dat zal dan wel sneller gaan dan voor ons gewone stervelingen!  ;D

Nee, het gaat voor mij net als voor een ander.
De Pentax valt onder Ricoh europe en ik Ricoh Nl.

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #9 Gepost op: 3 juli 2014, 11:36:39 »
Dan heb je nog geluk dat je bij Ricoh werkt, dat zal dan wel sneller gaan dan voor ons gewone stervelingen!  ;D

Nee, het gaat voor mij net als voor een ander.
De Pentax valt onder Ricoh europe en ik Ricoh Nl.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #8 Gepost op: 3 juli 2014, 11:07:49 »

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #7 Gepost op: 3 juli 2014, 11:07:49 »